weebl Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) hei. det har seg slik at jeg har en mp3 spiller som har tatt kvelden, ringte butikken og fikk vite at jeg får en ny på rappen når jeg sender den, men så spurte jeg om dette med portoen for sendinga og hvem som skal betale denne. han i butikken mente at jeg skulle betale for sendinga til de og så skulle de betale for sendinga fra de og tilbake til meg, jeg mener derimot at det er butikken som skal betale porto begge veier. nå er ikke det noen stor pakke akurat som det blir at jeg sender, det var nok å slenge den i en bobleplastkonfolutt. men har jeg rett i at det er butikken som betaler porton? og i såfal kan noen finne den paragrafen i lovverket som sier dette slik at jeg kan legge ved et brev i konfolutten med mitt kontonr e.l. slik at jeg får penga tilbake? EDIT: ble en liten feilformulering, er fiksa nå Endret 3. februar 2009 av weebl Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 "han i butikken mente at jeg skulle betale for sendinga til de og så skulle de betale tilbake, jeg mener derimot at det er butikken som skal betale porto begge veier." Ja, han sier jo at du må legge ut men at du får pengene igjen. Så hva er problemet? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 sorry mente at jeg skulle betale sendinga til butikken og de for sendinga tilbake ble en liten feilformulering Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Kan ikke vise til noen paragraf dessverre, men etter all min viten er du nødt til å betale porto. Se for deg en vanlig butikk (ettersom jeg regner med at det er snakk om nettbutikk her), hadde du forventet at de kom hjem til deg for å hente den? Hvis du likevel skal være gnien ville jeg lagt med en kopi av forbrukerkjøpslovens §30 pkt. 1 "Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren." Lenke til kommentar
weebl Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 såklart så regner jeg ikke med at butikken skal komme til meg og hente mp3 spillern men at jeg får refundert porton Lenke til kommentar
Caze Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Legg ut for sendingen, men spar på kvitteringen for porto. Denne kan du da kreve refundert av leverandøren igjen, når det viser seg at din reklamasjon er rettmessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå