Gå til innhold

Hvor kjøper dere manga?


Anbefalte innlegg

Har begynt å lese manga etter at det kom på norsk her i norge. Begynte med dragonball som er avsluttet. Har hele love hina serien og alt utgitt av onepiece.

 

Virker som det tok av en liten periode her i norge før det nå har dabbet av igjen siden de har sluttet å selge shaman king og full metal alchemist. Begge disse bøkene har jeg alt som er utgitt i norge. Tok kontakt med schibstedforlagene og de kunne bekrefte at de ikke lengre selger disse.

 

Så, hvor kjøper dere mangaen deres? Er klar over at jeg nå må gå over til engelske versjoner, men det bryr meg lite. Da vet jeg iallefall at de ikke går ut av produksjon med det første. Har tittet litt på play.com (lite utvalg, og ikke komplett) og amazon (litt bedre utvalg her, men fortsatt ikke enkelt å finne frem).

 

Bøker (regner med tegneserier/manga går under samme kategori) er jo toll og momsfritt og innta til norge, så da slipper jeg også tenke på 200kroners grensa.

 

Vet at outland selger manga på engelsk, men er dyrt (80kr boka).

Endret av discostu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet om http://www.animenation.com (amerikansk) og http://www.archonia.com (europeisk). Har selv for det meste handla fra animenation.

Animenation likte jeg, oversiktlig søk og billig. archonia var ikke oversiktlig og innehold for mange språk på bøkene så jeg måtte bla meg igjennom for å finne engelsk. Dessuten var de dyrere enn både animenation og den norske sia.

 

Hvordan er frakten fra animenation?

Lenke til kommentar
Hvordan er frakten fra animenation?

 

Sist jeg handla der var det ca. 10$ grunnfrakt, som økte gradvis jo mer du la til, opp til 20$. Var en grense hvor prisen hoppa fra 20$ til 40$, ved rundt 7-8 mangabøker, så det var billigere å handle i flere separate ordrer. Men er en stund siden jeg handla der nå, kan hende de har endra opplegget siden. Får iallfall vite fraktprisen før man sender ordren, så er enkelt å justere hvor mye man handler på en gang for å få optimal frakt.

Endret av WD
Lenke til kommentar
Capris.no

 

Har et ganske bra utvalg av manga, på engelsk. De har også fri frakt på kjøp over 195 kr. I tillegg trenger du ikke tenke på 200-grensa i det hele tatt.

 

Virka jo greit det, men hva er forskjellen på "heftet" og "innbundet" ?

 

Og 200grensa gjelder vel ikke bøker?

 

 

Hehe, den gjør kanskje ikke det. Uansett var poenget mitt at butikken er lokalisert i Norge, noe som gjør at man slipper å tenke på slike ting som toll osv.

 

Heftet - Vanlig manga. Sånn pocket format.

 

Innbundet - Samme som en vanlig bok.

Lenke til kommentar
Og 200grensa gjelder vel ikke bøker?

 

Joda. 200 grensa gjelder på bøker. over 200 = gratis frakt. Grei deal. Klarer aldri å holde meg under 200 uansett^-^

 

Tror du missforsto litt.

 

Når man handler fra utlandet må man holde seg under 200 kroner for å slippe moms, men når det gjelder bøker kan man handle så mye man vil. Trenger ikke bekymre seg for 200kroners grensa. Det jeg lurte på er om det også gjelder manga, noe jeg vil tro det gjør.

 

Hvilken butikk hadde gratis frakt ove 200 kroner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...