Gå til innhold

Elendig kundeservice av Pcutstyr.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har også problemer med Pcutstyr. Var i hentebua og plukket opp en xbox360 kontroller den 04.12.08, men det viste seg rett etter jeg hadde dratt kortet at jeg hadde bestillt feil kontroller, så jeg fyllte ut angrerettskjema der og da og de skulle refundere pengene. Pr dags dato har ingenting skjedd enda, har sendt dem mailer, men får ikke svar. Prøver å ringe, men enten så sitter jeg i 20 minutter og ingen tar telefonen eller som i går og idag har de stengt telefonen for intern opplæring. Og som ikke det er nok, de har sletta ALLE orderene mine fra "min side" så jeg kan jo for pokkern ikke bevise at jeg har bestillt noe derfra heller. Er kun snakk om 350 kroner eller noe, men rett skal være rett!

 

Begyner seriøst å lure her....

Lenke til kommentar
Nå har jo faktisk alle sine fakturaer o.l blitt slettet fra PCutstyr.no. Tror det også foregår intern opplæring av personalet.

Selv har jeg alltid fått penger eller annen tilsvarende vare i retur. Aldri noe problem her ;)

 

Ok, da er jeg virkerlig usikker på hvordan jeg kan bevise noe som helst ovenfor de, hvis de ikke har backup av opplysningene da. Det som gjør meg forbannet er at de ikke svarer på henvendelsene mine på mail, bare overser meg totalt. Videre er det tredje dagen idag de har intern opplæring, og tredje dagen på rad telefonsvareren ber meg ringe tilbake imorgen :(

 

Har handlet masse fra pcutstyr.no , første gang jeg har hatt et problem, siste gang jeg bruker dem!

Lenke til kommentar

Dette er bare spekulasjoner, men... er pcutstyr konkurs nå? På tide, om du spør meg.

 

Sjekk nettsidene dems:

 

På grunn av driftstekniske problemer er det pr. i dag dessverre ikke mulig å bestille varer.

 

Vi beklager ulempene dette medfører og kommer med ny stauts så snart som mulig.

 

Vårt hentelager er for øyeblikket dessverre ikke åpent!

Drifttekniske problemer er en ting, men det faktum at folk ikke er på jobb - og hentelageret er stengt, lover ikke bra.

 

Det er meget mulig jeg tar feil, og de med kilder må gjerne utfylle med mer info.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Hei!

Er nå over 3 måneder siden jeg sendte inn et defekt skjermkort til retur hos pcutstyr.no, og har enda ikke fått blitt ferdig med denne saken. De har alltid ment at jeg skal få et skjermkort tilsvarende 2200 kr, ettersom det var det kortet kostet før den gikk ut, altså sluttet å bli solgt. Jeg, som mener jeg skal få mer ettersom jeg betalte ca 2700 som nytt, har prøvd å fortelle dette til de gang på gang.

 

Begrunnelsen til pcutstyr er merkelig, men faktum er at butikken, dersom de ikke kan reparere varen, har rett på omlevering og da en tilsvarende eller bedre vare. Kun ved heving av kjøpet (Og det snakker vi vel ikke om her?) kan du få refundert beløpet. Du skal altså ikke ha 2700 igjen, men et kort som er like bra eller bedre, og det har de altså gjort for lenge siden. Til 2200 får du et kort som er bedre enn det du kjøpte og dermed har butikken holdt seg til loven. Syns du roter fælt her, og mange andre i tråden også. Ta i mot et bedre kort og gi deg. ;)

 

Likevel er jeg overhodet ikke imponert over måten butikken har håndtert saken her, men det går mer på kundeservice enn på lov. Jeg holder meg selv til komplett og mpx og har aldri hatt problemer der. :)

Lenke til kommentar

Pcutstyr kunne ha formulert seg bedre, men de kan tilby deg ett grafikkort som tilsvarer det du kjøpte, hvis de ikke fører det gamle kortet lenger.

 

For 2200,- får du dette: http://pcutstyr.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=4621 noe som i alle testet er ett kort som er en god del bedre enn det du kjøpte i utgangspunktet.

 

I følge lover og regler har pcurstyr sitt på det tørre. Det er ikke snakk om heving av kjøp men omlevering av defekt vare.

 

test: http://www.guru3d.com/category/vga_charts/

Endret av Dr.Gonzo
Lenke til kommentar

Ser at det er mange her som blander synsing med lov og rett. KVTL er vel den som har kommet med de mest sannferdige kommentarene.

 

Spørsmålet er vel også hvorvidt PCutstyr først etter 2-3 måneder sa at de var villig til å heve kjøpet, eller om de sa innen rimelig tid at du kunne velge deg et tilsvarende produkt. Utfallet vil kunne være forskjellig i disse tilfellene. Det er etter min mening av vesentlig interesse for denne diskusjonen om trådstarter kunne opplyst om dette.

Lenke til kommentar

Dersom det har gått seks uker så har du rett på å heve kjøpet. Du skal da ha tilbake mer enn 2200 kroner. Ettersom at PCutstyr ikke er behjelpelig med dette er det bare til å ta saken videre til Forbrukerrådet. Du har nå brukt nok tid på PCutstyr etter min mening. Dersom de ikke retter seg etter det Forbrukerrådet anbefaler blir saken tatt videre til FTU. En avgjørelse i FTU må selger/kjøper rette seg etter.

Lenke til kommentar
Kortet som ble sendt inn var et 3870x2, 2gb. Alle mine ordre er slettet fra pcutstyr, så jeg greier ikke finne det igjen.

Men du nevner at kundene ikke skal tjene på slike feil, men vi skal da heller ikke tape noe, noe som blir i dette tilfellet.

 

For 2200,- får du et betraktelig bedre skjermkort.

 

Du burde takke og bukke.

 

Amen til det!

Lenke til kommentar
Når det gjelder bruksfradrag så skal ikke dette kreves automatisk, det er krav om
vesentlig nytte

 

I det ligger det at det må noe mer enn vanlig nytte. Det er ikke holdbart å skrive at butikken har krav på nyttevederlag uten først å ha drøftet om det foreligger vesentlig nytte.

Det er nå en drøfting FTU aldri har tatt hensyn til i sine avgjørelser. Når det gjelder hevingsbeløp for datamaskiner og mobiltelefoner tar de i betraktning normal brukstid og trekker fra en viss prosent per år denne brukstiden er beregnet til. De går ikke inn i noen vurdering på om du kanskje bare hadde vesentlig nytte av tingen i 2 år og så bare vanlig nytte av den det tredje.

Lenke til kommentar
Dette er bare spekulasjoner, men... er pcutstyr konkurs nå? På tide, om du spør meg.

 

Sjekk nettsidene dems:

 

På grunn av driftstekniske problemer er det pr. i dag dessverre ikke mulig å bestille varer.

 

Vi beklager ulempene dette medfører og kommer med ny stauts så snart som mulig.

 

Vårt hentelager er for øyeblikket dessverre ikke åpent!

Drifttekniske problemer er en ting, men det faktum at folk ikke er på jobb - og hentelageret er stengt, lover ikke bra.

 

Det er meget mulig jeg tar feil, og de med kilder må gjerne utfylle med mer info.

Hvis alle problemer kommer av at de byttet webshop-løsning (hva var liksom galt med det gamle?) er det i allefall en påminnelse om "if it ain't broken, don't fix it"

 

Fortsetter det å være stengt utover i neste uke også, kan man nesten mistenke at det ligger andre mer alvorlige årsaker bak :roll:

Lenke til kommentar

Brukte pcutstyr.no endel før, men etter at jeg faktisk hadde behov for support, som ble ignorert, så begynte jeg å ane ugler i mosen. Har holdt meg unna dem siden. Min sak var ikke noen stor sak, men fikk inntrykk av at dersom jeg virkelig trenger dem så vil jeg få problemer igjen. Da satser jeg heller på andre aktører som tar supporten på alvor da det heldigvis finnes slike alternativ.

Lenke til kommentar
Når det gjelder bruksfradrag så skal ikke dette kreves automatisk, det er krav om
vesentlig nytte

 

I det ligger det at det må noe mer enn vanlig nytte. Det er ikke holdbart å skrive at butikken har krav på nyttevederlag uten først å ha drøftet om det foreligger vesentlig nytte.

Det er nå en drøfting FTU aldri har tatt hensyn til i sine avgjørelser. Når det gjelder hevingsbeløp for datamaskiner og mobiltelefoner tar de i betraktning normal brukstid og trekker fra en viss prosent per år denne brukstiden er beregnet til. De går ikke inn i noen vurdering på om du kanskje bare hadde vesentlig nytte av tingen i 2 år og så bare vanlig nytte av den det tredje.

100% enig med TEE her, jeg har aldri sett at dette må være noe mer enn vanlig nytte. Dette er bare din egen tolkning KVTL etter hva jeg kan se, jeg opplever at praksis er noe helt annet.

 

EDIT: Ang mulig konkurs, PC-utstyr.no er faktisk et enkeltmannsforetak etter hva jeg kan se. Det var litt skremmende, at de bare er registrert som dette.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...