Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]pappa har tatt pcen


Anbefalte innlegg

jeg kan begynne med at jeg er 16 år og at jeg spiller e-sport (cod4) på høyt nivå , altså electronic-sport og det er faktisk en ol gren .. Han har tatt fra meg pcen og sier jeg spiller for mye , jeg har snakket med mange og mange sier jeg ikke spiller for meg og det finnes 2 type avhenighetstyper:

den ene er de som spiller e-sport og som er OL gren og man får adrenalin av det og som faktisk inneholder penger ..og det andre er spille wow og sånne andre spill som er med level og å ranke.

 

problemet er det at han skjønner ikke hva jeg driver med men han sier han skjønner det ..og han har tvunget meg til å begynne på en annen sport og jeg syntes det er helt feil for jeg skal jo selv bestemme og drive med det jeg selv vil i fritiden og ikke det andre vil jeg skal drive med , jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt det til han men jeg skal iallefall få tilbake pcen .

Noen som kan komme med forslag eller noen jeg kan hendvende meg til ?

 

mvh

eSuba

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nå jeg skal spille ikke om 3 år .. jeg har en god klan og gode muligheter til å nå langt , og det er jo dette jeg vil drive med og har drevet i 1-2 år med dette bare

 

haha latterlig å lese. en OL sport faktisk, men hvis du er god så er det penger i det ja, men det kan fortsatt bety at man spiller for mye, man levler opp i cod 4 uansett, så er ganske likt wow for den saks skyld.

er nok ikke stort du får gjort nei.

level i cod4? haha det er public , hvem bryr seg om det ??? det er klanspilling som er tingent og det jeg driver med ..er ikke likt wow nei.

Endret av eSuba
Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du henvender deg til faren din. - Så lenge du er under 18 år. - Og også så lenge du bor hjemme, så er det faktisk han som bestemmer :)

 

Du får heller komme frem til noen hardtveiende argumenter du og få en dialog med ham. - Det hjelper ikke å si at han tar feil og at du vil ha den igjen.

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at du henvender deg til faren din. - Så lenge du er under 18 år. - Og også så lenge du bor hjemme, så er det faktisk han som bestemmer :)

 

Du får heller komme frem til noen hardtveiende argumenter du og få en dialog med ham. - Det hjelper ikke å si at han tar feil og at du vil ha den igjen.

eneste fornuftig sagt her xD han vil bare det beste for meg og han mener det er å ikke game , men det syntes ikke jeg da ..

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at du henvender deg til faren din. - Så lenge du er under 18 år. - Og også så lenge du bor hjemme, så er det faktisk han som bestemmer :)

 

Du får heller komme frem til noen hardtveiende argumenter du og få en dialog med ham. - Det hjelper ikke å si at han tar feil og at du vil ha den igjen

eneste fornuftig sagt her xD han vil bare det beste for meg og han mener det er å ikke game , men det syntes ikke jeg da ..

 

At han bare vil det beste for deg og at du ikke er enig er bare sånn det er å være 16 år gammel. Egentlig burde 16-åringer gå med et skilt i panna hvor det sto

Stengt grunnet oppussing
Man er i en situasjon hvor det er fullstendig unntakstilstand i hjernen, det er ingenting som fungerer der oppe.

 

Argumentene trådstarter kommer med om å nå langt, vinne penger, ol-gren etc. er et resultat av denne unntakstilstanden og holder ikke vann.

 

Så; foreslå for faren din at han kjøper airsoftutstyr, paintballutstyr og melder deg inn i en klubb. Hvis ikke skal du sitte i sofaen hjemme å furte hver ettermiddag i en måned.

 

On the andre side: Alle som jeg har snakket med som satt med CS, Battlefield og WOW for den saks skyld i store deler av ungdomstiden sin angrer den dag i dag når unntakstilstanden i hodet ble avsluttet.

Endret av gorber
Lenke til kommentar
den ene er de som spiller e-sport og som er OL gren og man får adrenalin av det og som faktisk inneholder penger ..og det andre er spille wow og sånne andre spill som er med level og å ranke.

Latterlig forenklet, om ikke direkte feil. Og det er uansett dumt å være avhengig. Det er irrelevant om det er WoW eller COD4. COD4 er dødt om to år uansett.

 

Det er definitivt urettferdig av han og svært trangsynt og prøve å få deg til en annen sport. Men det er ikke mye du kan gjøre, du har dessverre ikke rett til PC. Du får begynne å LANe mer. Men med tanke på at du hele tiden skriver lol og slikt vil jeg tro at du bør holde deg unna "E-sport". På hvillket nivå spiller du forresten? Du tror jo at COD4 er en OL-gren så du kan umulig være så god at du tjener bedre enn på Burger King.

Lenke til kommentar
On the andre side: Alle som jeg har snakket med som satt med CS, Battlefield og WOW for den saks skyld i store deler av ungdomstiden sin angrer den dag i dag når unntakstilstanden i hodet ble avsluttet.

 

Jeg har brukt mye av min tid på Battlefield 2. Særlig i 9-klasse og litt i 10-klasse. Jeg angrer ikke. Jeg gjorde det jeg syntes var gøy, og tenker tilbake på akkurat det. Men det er over 2 år siden, og hvis jeg enda hadde holdt på så hadde jeg syntes synd på meg selv nå i dag. Men er gøy å spille litt i helger og sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...