Gå til innhold

Katt tisser overalt inne! hjelp!


Anbefalte innlegg

Katten min har tisset i 4 stoler, senga mi, sofaen (uten sofapute på, aldri når sofaen er "hel") tisset på klær som lå på gulvet.

 

Alt er sprayet ned med Wash and get off spray, tror det hjelper, hjalp ihvertfall på senga, men da vaska jeg jo alt som gikk i vaskemaskinen og spraya skumgummi overmadrassen med sprayen.

Stolene står på rommet nedspraya med wash and get off, men den stinker av en intens sitruslukt og har derfor ikke vært på rommet på flere dager nå, kun kjappe turer for å spraye mer.

 

Katten snart 6 måneder gammel.

Den var renslig når jeg fikk den og gikk på do, det er ikke så veldig lenge siden den begynte å tisse andre steder, en stund før jul kanskje. Den gjør det ikke veldig ofte, men enkelte ganger.

Jeg holder doen ren, det er en lukket do med luke.

 

Ellers er katten ganske aggressiv, vet ikke om det er rett ord, men iallefall, den løper som om den var gal overalt frem og tilbake i leiligheten til tider, skal leke med alt, har slutta med ledninger da. Den har mange baller å leke med, og et klorestativ med en ball i tråd på som den liker veldig godt.

Den er sjelden kosen hvis jeg har besøk, nesten bare når jeg er alene eller når noen som den ser ofte er her.

 

Pleier å slippe den ut alene noen ganger, men er så glad i den og redd for den, og siden jeg bor midt i byen er jeg enda mer nervøs for den.

 

Håper noe av denne informasjonen kan hjelpe dere å hjelpe meg bedre :)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Katten min har tisset i 4 stoler, senga mi, sofaen (uten sofapute på, aldri når sofaen er "hel") tisset på klær som lå på gulvet.

 

Alt er sprayet ned med Wash and get off spray, tror det hjelper, hjalp ihvertfall på senga, men da vaska jeg jo alt som gikk i vaskemaskinen og spraya skumgummi overmadrassen med sprayen.

Stolene står på rommet nedspraya med wash and get off, men den stinker av en intens sitruslukt og har derfor ikke vært på rommet på flere dager nå, kun kjappe turer for å spraye mer.

 

Katten snart 6 måneder gammel.

Den var renslig når jeg fikk den og gikk på do, det er ikke så veldig lenge siden den begynte å tisse andre steder, en stund før jul kanskje. Den gjør det ikke veldig ofte, men enkelte ganger.

Jeg holder doen ren, det er en lukket do med luke.

 

Ellers er katten ganske aggressiv, vet ikke om det er rett ord, men iallefall, den løper som om den var gal overalt frem og tilbake i leiligheten til tider, skal leke med alt, har slutta med ledninger da. Den har mange baller å leke med, og et klorestativ med en ball i tråd på som den liker veldig godt.

Den er sjelden kosen hvis jeg har besøk, nesten bare når jeg er alene eller når noen som den ser ofte er her.

 

Pleier å slippe den ut alene noen ganger, men er så glad i den og redd for den, og siden jeg bor midt i byen er jeg enda mer nervøs for den.

 

Håper noe av denne informasjonen kan hjelpe dere å hjelpe meg bedre :)

Takker for svar :)

 

 

er det hun eller han katte ? hun katter pleier jo egentlig ikke gjøre det ,, men om det er han katte burde du kanskje kastrere den ? da tisser den hvertfall ikke inne , gjør ikke våre katter , og om det er jente altså om man kastrerer dem eller sterriliserer dem så pleier di ikke tisse inne eller noesånt ..

Lenke til kommentar
Skaff ny.

Fortrinnsvis en som virker!

 

For et dåresvar....

 

Til problemet:

 

Katten kan ikke steriliseres før ca 12 mnd.

 

Pass på at mat og do ikke er i nærheten, det blir et protestprinsipp. Hvis du merker at katten skal gjøre sitt fornødne, løpt den opp og sett den i doen. Ikke kjeft på katten når dette skjer, og for all del ikke trykk trynet ned i avføring hvis du merker at dette har skjedd i ettertid. Straff hvor du tar katten i dritten fører kun negativitet med seg.

Katter kan også gjøre dette pga at de ikke liker sanden i doen, bytt merke evt.

 

En veldig god hjelper for at katten skal føle seg roligere hjemme er Feliway

 

http://www.vetshop.no/storefront.php?pid=14

 

http://www.norskemagasinet.com/article.1745.html

 

Dette produktet virker på de fleste katter, og er verdt forsøket.

 

En annen ting du kan gjøre, er å kjøpe Catnip til de stedene hun har gjort sitt også.

http://www.zoobutikk.no/xcart/product.php?productid=17297

 

Catnip er en uskadelig rus for katter, selges som tørket eller spray. Dette gjør kattene utrolig kosete og kan virke slik at de ikke gjør fra seg på gitte steder.

Lenke til kommentar
Skaff ny.

Fortrinnsvis en som virker!

 

For et dåresvar....

 

Til problemet:

 

Katten kan ikke steriliseres før ca 12 mnd.

 

Pass på at mat og do ikke er i nærheten, det blir et protestprinsipp. Hvis du merker at katten skal gjøre sitt fornødne, løpt den opp og sett den i doen. Ikke kjeft på katten når dette skjer, og for all del ikke trykk trynet ned i avføring hvis du merker at dette har skjedd i ettertid. Straff hvor du tar katten i dritten fører kun negativitet med seg.

Katter kan også gjøre dette pga at de ikke liker sanden i doen, bytt merke evt.

 

En veldig god hjelper for at katten skal føle seg roligere hjemme er Feliway

 

http://www.vetshop.no/storefront.php?pid=14

 

http://www.norskemagasinet.com/article.1745.html

 

Dette produktet virker på de fleste katter, og er verdt forsøket.

 

En annen ting du kan gjøre, er å kjøpe Catnip til de stedene hun har gjort sitt også.

http://www.zoobutikk.no/xcart/product.php?productid=17297

 

Catnip er en uskadelig rus for katter, selges som tørket eller spray. Dette gjør kattene utrolig kosete og kan virke slik at de ikke gjør fra seg på gitte steder.

 

Tusen takk, dette skal garantert prøves! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...