tox^^ Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hei, har tenkt å kjøpe meg en ny laptop, og trenger litt hjelp til å finne noen fornuftige alternativer. Har følgende krav/ønsker: - Budsjett: max 7500 kr. - Skjerm: mindre enn 16" og større enn 13.3" (helst 15,4" kanskje?) - Oppløsning større enn 1280 x 800. - God batteri-tid. Ellers har jeg følgende ønsker hvis det er rom i budsjettet: - HDMI-utgang. - Blue-ray spiller - Bluetooth Ellers skal pc'n kun brukes til skole, surfing og noe musikkavspilling. Kommer ikke til å bruke den til gaming eller andre grafikk-krevende prosesser. Er takknemlig for all hjelp og info jeg får Lenke til kommentar
OlaStandal Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Hei, har tenkt å kjøpe meg en ny laptop, og trenger litt hjelp til å finne noen fornuftige alternativer. Har følgende krav/ønsker: - Budsjett: max 7500 kr. - Skjerm: mindre enn 16" og større enn 13.3" (helst 15,4" kanskje?) - Oppløsning større enn 1280 x 800. - God batteri-tid. Ellers har jeg følgende ønsker hvis det er rom i budsjettet: - HDMI-utgang. - Blue-ray spiller - Bluetooth Ellers skal pc'n kun brukes til skole, surfing og noe musikkavspilling. Kommer ikke til å bruke den til gaming eller andre grafikk-krevende prosesser. Er takknemlig for all hjelp og info jeg får Post i rett tråd! Men jeg kan gi deg svaret på hvilken PC du eventuelt kan kjøpe: Acer 5920G: https://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?pa....636&bhcp=1 Det er to ting den ikke har som du har oppgitt: Bluetooth... men det kan du enkelt kjøpe. Og res. på skjermen... den er på 1280x800... Pris: ca 6500.. Og for denne prisen får du en svært god pc! Eit anna alternativ er: Multicom Xishan M760 http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...100561%3bfl%3a0 - 15.4" WSXGA+ 1680x1050 Glare (blank) - INTEL Pentium dual core T3200 2.0GHZ 667MHz 1MB cache (ikke Centrino 2) - 160GB SATA 7200RPM 2.5" - 2GB SO-Dimm 800MHz DDR2 - Blu-Ray leser med DVD/CD brenner - Innebygd bluetooth Pris: 7454kr.. Endret 3. februar 2009 av OlaStandal Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Skjønner ikke hvorfor absolutt alle (med få unntak) 15.4"-laptoper kun har 1280x800. Det er så dritt. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Skjønner ikke hvorfor absolutt alle (med få unntak) 15.4"-laptoper kun har 1280x800. Det er så dritt. er vel på grunn av mange ikke har bruk for høyere oppløsing og pris. mange merker ikke forsjellen uansett. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Da suger "mange". Det burde i hvert fall være mulig å tilpasse slikt etter behov. Men neida. Det er kun på enkelte modeller hos multicom. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Ingen som nekter deg å bruke ekstra penger på en ny skjerm. Endret 4. februar 2009 av EivindS_ Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Takk for innspillet, smartass. Lenke til kommentar
Tom Ames Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Da suger "mange". Det burde i hvert fall være mulig å tilpasse slikt etter behov. Men neida. Det er kun på enkelte modeller hos multicom. Dell tror jeg også har mulighet til å velge mellom flere typer skjermer Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Skjønner ikke hvorfor absolutt alle (med få unntak) 15.4"-laptoper kun har 1280x800. Det er så dritt. Du må da kunne klare å skjønne hvorfor det er sånn? Sier seg selv. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Nei, bytte av skjerm er en billig og enkel affære. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Si at Acer bestemmer seg for å selge med høyere oppløsning på skjermene og/eller velge mellom flere skjermer med forskjellig oppløsning. Tilvirkningskostnadene øker -> prisen stiger -> salgstallet synker. Derfor trur jeg ikke det skjer at masseproduseringsselskapene som acer, hp osv tar sjansen før alle begynner med dette samtidig. Særlig mtp dagens situasjon er det ugunstig med en prisstigning. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Og nettopp derfor suger de. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Vel, bestemmer de seg for å øke oppløsningen, er det sikkert pga de vil tjene mer på det kontra slik det er nå. Da er det på grensen til å kalles kartell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå