Christoffero89 Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Helt enig, den der tok kaka her. Skal jo ikke være slik. hehe:P Får jeg panasonicselger til butikken skal jeg spørre anngående det:P Lenke til kommentar
spaltcha Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Skriveleid:P Den heter selfølgelig: TC-P42X1 kommer til å koste noe alle px80http://www.panasonic.net/avc/viera/us/product/x_plasma.html Noen som vet mere om den nye serien til Panasonic? Evt.tester og lanserings dato? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Leste litt og så ut som den kommer til danmark i april eller mai. Panasonic scandinavia er ikke alltid like rask med å få ting til norge:= Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg har ringt etter dette, de var så sene med å svare (2 uker). tven er jo på repp nå Denna TV har så hög kontrast att det kan bli lätt bränning på skärmen, men det förvisnner WTF???? Sier panasonic deres plasmatver SKAL FÅ LETT innbrenninger pga høy kontrast???? Nei, det han sier er at det kan forekomme moderate innbrenninger, som forsvinner av seg selv. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) jaja, men slik skal hovedsaklig forsvinne fort og ikke på mange timer. jeg har alltid på normal og alt på midten Endret 26. februar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Min PX80 har vært i bruk nærmere eller rett over 200 timer. Den har vært veldig motakelig for IR og noen ganger har dette sittet så godt at kun hvitvask har kunnet fjerne det. For det meste gjelder sistenevnte HUD på spill. En time eller to med COD 4 online har fort tilsvart 2 timer med hvitvask... Letterbokser og tv logoer har vært en helt annen sak og disse har lett latt seg fjerne på noen få minutter og i mange tilfeller sekunder. Har jeg sett en scope film har 2-3 minutter stort sett vært nok til å fjerne det. Videre synlig har det heller ikke vært og jeg har blitt nødt til å være under en halv meter fra skjermen for i det hele tatt å se det. Den siste tiden har det ikke blitt mindre IR, men den er lettere å fjerne nå enn før. Til og med COD HUD har forsvunnet etter noen minutter med hvitt. Sånn sett er det tydelig at problemet reduseres med bruk og da sikkert sjansen for en permanent innbrenning. Chriso's tv har uten tvil et dårlig panel for de problemene han beskriver og ikke minst tiden det tar å fjerne selv den mildeste IR tyder på at noe er galt. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Fikk melding fra jobben at tven er tilbake alt. Foret litt bak og gjort noe med innstillinger. men ikke noe med panelet. Ikke noe å gjøre med IR. Det at de har justerrt no innstillinger kan skremme meg. Hva om de har dempet kontrasten så jeg får mye mørkere bilde?:O EDIT: Her er noe fra loven som jeg tror går under dette: § 15. Tingens egenskaper Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering d) ha egenskaper som selgeren har vist til ved å legge frem en prøve eller modell e) være pakket på vanlig eller annen forsvarlig måte som trengs for å bevare og beskytte tingen f) være i samsvar med offentligrettslige krav som stilles i lovgivningen eller offentlig vedtak i medhold av lov på den tid kjøpet inngås, hvis ikke forbrukeren har til hensikt å anvende tingen på en slik måte at kravet er uten betydning g) være fri tredjepersons rett i tingen, for eksempel eiendomsrett eller panterett. Likeså skal tingen være fri tredjepersons krav på å ha rett i tingen når dette bestrides, unntatt når kravet er klart ugrunnet. § 16. Mangel Tingen har en mangel dersom a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15 b) selgeren ved kjøpet har forsømt å opplyse om forhold ved tingen eller dens bruk som han eller hun burde kjenne til, og som forbrukeren hadde grunn til å regne med å få, dersom unnlatelsen kan antas å ha virket inn på kjøpet c) den ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen eller dens bruk, dersom selgeren ikke viser at opplysningene før kjøpet er rettet på en tydelig måte, eller at de ikke kan ha innvirket på kjøpet d) nødvendige opplysninger om installering, montering, bruk, stell og oppbevaring ikke følger med tingen. Første ledd bokstav c gjelder tilsvarende for opplysninger noen annen enn selgeren har gitt på tingens innpakning, i annonse eller annen markedsføring på vegne av selgeren eller tidligere salgsledd. Forbrukeren kan ikke gjøre gjeldende som en mangel noe han eller hun kjente eller måtte kjenne til ved kjøpet. Forbrukeren kan ikke gjøre gjeldende som en mangel noe som har sin årsak i materialer som er levert av forbrukeren. Dette gjelder likevel ikke dersom selgeren på grunn av materialenes uegnethet burde ha frarådet bruken av dem. § 17. Ting solgt « som den er ». Auksjonssalg Selv om tingen er solgt « som den er » eller med lignende alminnelig forbehold, foreligger det en mangel a) når tingen er i dårligere stand enn forbrukeren med rimelighet hadde grunn til å forvente på bakgrunn av forbeholdet, kjøpesummens størrelse og forholdene ellers, eller b) når det foreligger forhold som nevnt i § 16 første ledd bokstav b eller c. Selges brukte ting på auksjon hvor forbrukeren har anledning til å være til stede, gjelder reglene i første ledd tilsvarende så langt de passer. Problemet mitt er jo det er panasonic jeg må henvende meg til da jeg selv er selgeren:P Men har jeg loven på min side hvis IR ikke blir borte? Endret 26. februar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Vel... Du kan fort havne i en gråsone siden IR ikke er garantiberetiget. På den annen side er det ganske vage kriterier som i garantien på dette. Eksempelvis står ikke hvor lenge et stillbilde skal stå før det brenner seg fast. Hvis det ikke blir bedre så burde vurdere forbrukerrådet eller liggnende. Det har vært en del saker på plasma skjermer de siste årene og mange har vunnet frem nettopp fordi produsentene er vage... Hvis produktet ikke er egnet for det bruket det selges til så har du all rett til å heve kjøpet. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Har nå fått tven og buzzinga er borte MEN den uler MER en da jeg sendte den inn:@ De la med et skriv fra samsung og verkstedet om IR. De sier at i starten er det minst og jo eldre tven blir jo værre blir det. min er nå på 2 timer IR og blir da værre? ""skygger av teksten er synlige i sekunder og opp til minutter etter teksten er vekkk fra høykontrastbilde." var det kundene klagde på samsungtvene i samtalen mellom verksted og samsung. De la med skriv mellom de og samsung. min kan ikke sammenlignes med de samsungene da: a) Panasonic tv og ikke samsung b) Min tv har ikke sekunder til minutter, den tar godt over 2 timer c) Er ikke snakk om høykontrast der IR kommer Hva gjør jeg? Ringer verkstedet? Ringer panasonic? Produktet egner seg ikke på tvtitting da den fort får IR som er tidlig tegn på fast innbrenning ifølge verksteds samtale de sendte meg! da lurer jeg på hva den tven er egnet for! Endret 26. februar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Dette la de med: Servicesenteret AS Ole Christian xxxxxxDato: 30.01.2009 - 13:15:31 - Tittel: PS-50Q97HDX/XEE Fikk følgende spørsmål fra en handler i vårt område: Han har en 5-6 kunder som klager på at bildet "henger" igjen. Spesielt merkbart ved høykontrast tekst, feks "resultatservice" som vises i bildet noen minutter. Skygger av teksten er synlig i noen sekunder og opp til minutter etter at teksten er vekk. Er dette normalt eller finnes det noen form for fix. Samsung Norge Ole-Björn xxxxx Dato: 02.02.2009 - 07:36:56 - Tittel: SV: PS-50Q97HDX/XEE Hei Ole Christian ! Har fått følgende svar fra Kimmo i Stockholm. Det kallas image-retention tex märkbart efter att man tittat på text-TV(hög kontrast)¿detta fenomen är en förstadie till inbränning. Kunder rekommenderas att köra white wash på regelbunden bas. Vissa plasmapaneler kan vara bättre än andra¿detta kan kanske reduceras lite Om man justerar de spänningar som finns att justera till plasmapanelen. Servicesenteret AS Ole Christian xxxx Dato: 02.02.2009 - 08:56:00 - Tittel: SV: PS-50Q97HDX/XEE Takk for svaret. Betyr det at du vil vi skal få hentet inn disse app for oppjustering? Samsung Norge Ole-Björn xxxx Dato: 03.02.2009 - 07:28:04 - Tittel: SV: PS-50Q97HDX/XEE Svar fra teknisk support : Detta är svårt att bedöma¿Nej tycker jag ,kunden kommer nog inte bli nöjd i alla fall(=RR för verkstaden). Fenomenet finns på alla Plasmapaneler och blir ¿värre¿ ju äldre panelen är,inte ens på en helt ny panel är detta perfekt¿.ju äldre panelen är desto längre tid ligger bilden kvar (image retention).Man får be kunden sänka ljusstyrkan och kontrasten samt köra white wash regelbundet. Man får helt enkelt tala om att detta är normalt men att det kanske går att förbättra lite med justering, men mer eller mindre kommer fenomenet alltid att finnas kvar. Men visst tycker verkstaden att bilder blir perfekt när de justerar upp den så får de ju skicka ut den¿.men fenomenet kommer att komma tillbaka förr eller senare. Ser at samsungmodelllen de snakker om her er fra 2006/2007. kan jo ikke sammenlignes Endret 26. februar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Snakket med panasonic igjen og nå skal den igjen på service for å bytte panel. håper på ting blir bedre og Ulinga blir borte Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Produktet egner seg ikke på tvtitting da den fort får IR som er tidlig tegn på fast innbrenning ifølge verksteds samtale de sendte meg! da lurer jeg på hva den tven er egnet for! Hvis et verksted hevder at produktet ikke er egnet til vanlig tv titting så driver de med ren svindel siden det er nettopp det tv selges som. Hvis du får noe slikt skriftelig fra et autorisert tv verksted så kan du ta det til eksempelvis "tv 2 hjelper deg". 1. IR blir ikke verre med tiden. 2. Plasmacellene brenner seg ned over tid og da vil man få mindre IR. 3. IR kommer på høyt eksponerte områder, eller fra bilder som står stille over lang tid. Hvis det er slik at en plasma ikke er egnet for vanlig tv, ikke egnet til 4:3, ikke egnet for scope, ikke egnet for undertitler? Da er systemet kun egnet til filmer som er skutt i 1:85 slik at de fyller hele skjermflaten. Enten det eller man må bruke zoom funksjonen og det er helt supert med tanke på at 40 % av bildet blir borte når man zoomer bort tv logoer og undertekster... Neida... Man kan bruke dem til vanlig tv og IR vil alltid dukke opp, men dette skal fort la seg fjerne... Jeg tipper verden blir litt annerledes når du får det nye panelet. Jeg håper også at du ikke får mer krøll. Endret 2. mars 2009 av Bava Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 De sa ikke at det ikke var egnet for tvtitting men la i korta. Når de sier at tvene skal få rask innbrenning. Men får jeg tven tilbake igjen etter denne repperasjonen og panelet uler så kommer jeg til å reklamere mot panasonic pga 3 gangs feil. helt sykt at panelet uler mer en da jeg leverte den inn!. Produktet egnet seg ikke til tvseeing i mine øyne da den får IR fra ll undertekst og kanallogoer etter 1 program Lenke til kommentar
spaltcha Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Tv som ikke er egnet å se tv på :!: Vel,da er jo varen defekt Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 De sa ikke at det ikke var egnet for tvtitting men la i korta. Når de sier at tvene skal få rask innbrenning. Men får jeg tven tilbake igjen etter denne repperasjonen og panelet uler så kommer jeg til å reklamere mot panasonic pga 3 gangs feil. helt sykt at panelet uler mer en da jeg leverte den inn!. Produktet egnet seg ikke til tvseeing i mine øyne da den får IR fra ll undertekst og kanallogoer etter 1 program De fleste plasma paneler får IR av tv logoer. Det er bare Pioneer som mer eller mindre går fri for dette, men ser du lenge nok på en kanal så vil også en Kuro brenne seg. Innbrenningene er ikke videre tydelige på min PX80 og min samboer legger ikke merke til det. IR er kun synlig når skjermen går helt i sort og av og til når den går helt i hvitt. Det hadde vært spennende å se hvor langt en tv produsent ville går for å avskrive seg ansvaret for dette problemet. Faktum er at de hevder i all markedsføring at sjansen for permanent innbrenning er lik null. Hvorfor er de da så vanskelige med kunder som har IR og innbrenningsproblemer. Hvis de i tillegg antyder at man ikke skal bruke plasma til vanlig tv titting så er de fort ute å kjøre:)... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 min panasonic th-42px81 gir IR ganske raskt. kommer etter halvtime med film. er det bare så ekstremt i starten eller er det en deffekt? Selv har jeg et PZ81E,det er brukt ca 1 mnd nå og har ikke merket noe til dette . Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) § 15. Tingens egenskaperTingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til ifølge loven så egner den seg ikke da den får IR med vanlig tvtittin som en tilsvarende ting ikke gjør:=) Men nå ordner det seg nokk:) de har ikke antydet til det sikkert men dette: Hej Christoffer, Jag beklagar att du har inte fått svar tidigare. Det är inte fel på TVn. Om du hör buzze lyd, kontrollera, att du har inte valt Dynamisk i Bildemodus. Ändra det till Normal eller Bio, då borde ljudet försvinna. Denna TV har så hög kontrast att det kan bli lätt bränning på skärmen, men det förvisnner av sig själv. MVH, Fikk meg til å tenke at den ikke egnet seg til det. etter min oppfatning. første 37" px80 som ble transportert feil som jeg sendte tilbake etter noen dager hadde ikke problemet i det hele tatt så den var gos sammenligning med denne tven. hadde det vært slik at plasmaene sku vært slik så burde 37" oppført seg likt Endret 2. mars 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Tv-en skal ikke lage durelyder... En svak summing kan man som regel høre når tv går i hvitt og lyden er skrudd helt av. Jeg må nærmere enn en halv meter fra skjermen for i det helt tatt å høre dette. Etter at jeg fikk PVR HD dekoder fra Get så hører jeg faktisk bare den. Harddiskene lager en del støy... Problemet er at verken forhandlere eller produsenter liker å gi etter for garanti og reklamasjon. Dette byr ofte på trøbbel i form av retur flere ganger osv. For et par år siden leverte jeg inn min Philips crt for en reklamasjonssak. De påsto at de hadde gjort noe med tv-en, men de hadde ikke gjort en dritt. Geometrien på var helt ute å kjøre og de påsto at dette hadde de rettet. Det endte med at jeg selv fikk tak i kodene til sikkerhetsmenyen. Jeg fikset geometrien på under en time. Tv hadde et eget rutenett som kom opp på skjermen slik at jeg kunne lage rette linjer. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Har nå fått tven tilbake, nytt panel men ser enda problemet! vet ikke om det blir bedre etterhvert, men en ting jeg legger merke til nå som jeg ha rkoblet til til maccen min er at jeg ser på en måte skygger av det som er på tven. til høyre for alt liksom. feks "I" I (siste i er i hvit på tven men ca så langt bak) Irriterende vet ikke om noen skjønte problemet Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg er ikke helt sikker på hva du mener, men bildet på alle plasmaskjermer, bortsett fra Pioneer er dobbelt. Fra enkelte vinkler vil du kunne se bakbildet. Sitter du rett foran tv så skal ikke dette være mulig. Hvis du fremdeles blir plaget av artefakter etter at panelet er over så er det igjen mulig at du ser former for regnbuer og da er ikke plasma noe for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå