Christoffero89 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Sant nokk. ryktene sier neste mnd:) men siden jeg sitter med px81 som nettop er kjøpt føler jeg at jeg har gjort bomkjøp:P Tven er jo god da. den nye kan man nokk regne med barnesykdommer i starten sikkert:P Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Sant nokk. ryktene sier neste mnd:) men siden jeg sitter med px81 som nettop er kjøpt føler jeg at jeg har gjort bomkjøp:P Tven er jo god da. den nye kan man nokk regne med barnesykdommer i starten sikkert:P Da Panasonic produserte PX80 så lukket de bort mange av sykdommene PV70 hadde og trolig har de kvittet seg med mye av de problemene de har hatt med PX80 når den nye serien kommer. Når det gjelder din PX80 så bør du forlange nytt panel eller rett og slett vurdere å bytte hele tv-en. IR i mange timer av letterbox er et dårlig tegn og trolig vil tv-en din lettere får permanente innbrenninger enn en tv med et bedre panel. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Sant nokk. ryktene sier neste mnd:) men siden jeg sitter med px81 som nettop er kjøpt føler jeg at jeg har gjort bomkjøp:P Tven er jo god da. den nye kan man nokk regne med barnesykdommer i starten sikkert:P Da Panasonic produserte PX80 så lukket de bort mange av sykdommene PV70 hadde og trolig har de kvittet seg med mye av de problemene de har hatt med PX80 når den nye serien kommer. Når det gjelder din PX80 så bør du forlange nytt panel eller rett og slett vurdere å bytte hele tv-en. IR i mange timer av letterbox er et dårlig tegn og trolig vil tv-en din lettere får permanente innbrenninger enn en tv med et bedre panel. Den ble sendt inn så de bytter nokk panelet tenker jeg. går nokk ikke fikse det problemet:P Lenke til kommentar
genesis Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) chriso89, kjør en 100timer med break-in?bedre sent enn aldri?Selv kjørte jeg en bilde-slide via SDHC i en slik periode, det er ikke noe jeg angrer på...Her er noen plasser du kan laste ned slik;http://www.eaprogramming.com/downloads/download_main.htmhttp://www.webapalooza.com/plasma/(http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1107017)Her er ett skriv ifra panasonic som kan leses i tillegg;http://www.dynamicdigital.ca/documents/Plasma%20Facts%20and%20Myths.pdfedit_Du har returnert skjermen ja? xDwell well, skrivet ifra pana, og breakin prosedyren bør kanskje brukes neste gang =) Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) tven hadde jeg kjørt inn i over 150 timer uten at det var noe bedre:/ posetive med å få en fikset tv er at de garanterer at alt skal fungere da:D Håper de ikke bruker lang tid:) Skal se på de linkene da jeg må kjøre inn tven på nytt hvis de bytter panel. De kan bare prøve seg å komme med at plasma er slik. da blir det krig Men går nokk bra. Ble en lang liste med feil jeg sendte de:P Glorieeffekt IR Bildet noe uskarpt Sort blir grønnsort etter noen timer med film Buzzing i panelet. ( transformatoren sender vibrasjoner til metallet som lager lyden pga ikke festet godt nokk) edit: DOH glemte å skrive p åat noe hakking i bildet. men ikke så farlig da den blir fikset Endret 20. februar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 tven hadde jeg kjørt inn i over 150 timer uten at det var noe bedre:/ posetive med å få en fikset tv er at de garanterer at alt skal fungere da:D Håper de ikke bruker lang tid:) Skal se på de linkene da jeg må kjøre inn tven på nytt hvis de bytter panel. De kan bare prøve seg å komme med at plasma er slik. da blir det krig Men går nokk bra. Ble en lang liste med feil jeg sendte de:P Glorieeffekt IR Bildet noe uskarpt Sort blir grønnsort etter noen timer med film Buzzing i panelet. ( transformatoren sender vibrasjoner til metallet som lager lyden pga ikke festet godt nokk) edit: DOH glemte å skrive p åat noe hakking i bildet. men ikke så farlig da den blir fikset Du kan laste ned en innkjørings dvd fra nettet... Denne kan du snurre kontinuerlig i 16 timer. Veldig bra måte å kjøre inn en plasma skjerm på. Skal rote frem noen linker senere. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Flotters Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 http://www.recordere.dk/download/ Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Tusen takk bava for all din hjelp:) Setter veldig stor pris på det:) Takk til deg og genesis:) Håper de klarer å fikse den og ikke kommer med standard pisspreik om plasma er slik=) Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Neida "plasma" er ikke slik men mulig Panasonic Får håpe det ordner seg nå.. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Morsom du=) de fleste jeg har hørt med har ikke så ekstremt så tviler på panasonic er slik:P Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Ved siden av Pioneer så er det Panasonic som er mest kjent for å produsere de beste panelene. Det vil alltid være en viss feilprosent ved produksjon av paneler. I dette tilfellet er det nok snakk om en skikkelig "mandags tv" som du selv har kalt den Chriss89. Det er gjort sammenligninger mellom Panasonic og LG og i de fleste tilfellene kommer Panasonic best ut. Eksempelvis er det lettere å få en permanent innbrenning på en LG enn en Panasonic. Får man et bra panel så skal det ikke komme mye retention. Hverken på en Panasonic eller en LG, men sikkerhetsrutinene er ikke i nærheten av de Pioneer har kjørt på sine skjermer og derfor kan man aldri være helt sikker. Hvis dere googler IR og Screenburn på PX80 så finner dere rett og slett ikke så mye. Hadde problemet til Chriss89 vært vanlig så hadde det fantes side opp og side ned på nettet om det. I 2010 kommer trolig Panasonic til å bli den beste og største aktøren innen plasma. Det er nemlig de som tar over teknologien til Pioneer. Hvis systemet i det hele tatt overlever... Lenke til kommentar
genesis Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Er det bare meg, eller prøver LG eiere å bashe panasonic ved enver anledning?Kanskje en slurk "kritisk sans til egne ting" hadde gjort susen.Finner man ikke noen feil, leter man ikke særlig godt. =pDet er dog endel skikkelige reviews på nettet å boltre seg i!Jeg gadd ikke å utsette xboxen for "break-in-surring". Med SDHC er det ingen bevegelive deler, unngår slitasje på xboxen og ender opp med mye mindre bråk! =)Bare husk å sjekke at hele skjermen er i bruk. Selv startet jeg med lav kontrast o.l. og guffet opp etterhvert, men ettersom det er "perfekt eksponering" så kan man gjerne kjøre med høye instillinger fra starten? Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Tven har nokk ¨gått på fylla før den kom til meg^^ Skal ringe de i slutten av neste uke og se om de har sett på tven:) Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Er det bare meg, eller prøver LG eiere å bashe panasonic ved enver anledning?Kanskje en slurk "kritisk sans til egne ting" hadde gjort susen. Finner man ikke noen feil, leter man ikke særlig godt. =p Dette går igjen både her og på AVforum.no, flere som har kommentert det Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Er det bare meg, eller prøver LG eiere å bashe panasonic ved enver anledning?Kanskje en slurk "kritisk sans til egne ting" hadde gjort susen. Finner man ikke noen feil, leter man ikke særlig godt. =p Dette går igjen både her og på AVforum.no, flere som har kommentert det Nå får dere dere slutte å ta alt så bokstavelig (dette var en fleip) Panasonic eiere er ikke noe bedre den motsatte veien heller Panasonic og da spesielt PX eiere er livredde for at noen som skal kjøpe seg en LG PG6000 skjerm, dette finnes det drøssvis med eksempler på her inne... Endret 21. februar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Fikk svar fra panasonic på mailen jeg sendte noen uker siden: Hej Christoffer, Jag beklagar att du har inte fått svar tidigare. Det är inte fel på TVn. Om du hör buzze lyd, kontrollera, att du har inte valt Dynamisk i Bildemodus. Ändra det till Normal eller Bio, då borde ljudet försvinna. Denna TV har så hög kontrast att det kan bli lätt bränning på skärmen, men det förvisnner av sig själv. MVH, Panasonic support Standardsvar? Er jo ikke normalt det jeg har Endret 25. februar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hvorfor ringer du ikke å snakker med de? Da får du dialog med en gang... Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg har ringt etter dette, de var så sene med å svare (2 uker). tven er jo på repp nå Denna TV har så hög kontrast att det kan bli lätt bränning på skärmen, men det förvisnner WTF???? Sier panasonic deres plasmatver SKAL FÅ LETT innbrenninger pga høy kontrast???? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Fantastisk svar:)... Det som å gå til legen å si "jeg har vondt i kneet" og legen svarer etter en time med undersøkelser "du har vondt i kneet". Det er opplagt at PX80 kan få IR siden den har meget høy kontrast, men det finnes grenser:). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå