nordemoniac Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Hei! Har en Mercedes C fra '98. Etter at jeg slet litt med å få forhjulet opp på en isete innkjørsel når jeg rygget inn (kan altså ha vært litt trykk fra innsiden og utover på venstre hjul) så har det kommet en skikkelig gummi-gnisselyd. Høres akkurat ut som når man svinger inne i parkeringskjellere etc. Det er ikke dekket, så vidt jeg kan se. Noen som aner hva det kan være? Spesielt når jeg aldri har hatt noe lignende før? Kom etter dette. Det høres spesielt godt når jeg svinger rolig. Ved raskere dreininger er det stille. Har litt knirking i en støtdemper der også, men tviler på noen sammenheng. Håper virkelig ikke dette blir en dyr affære... Jeg tenkte noe i retning av endeledd eller opphengskule som har vært slitt, og fått støtet nå. Evt. at gummi i opphengskule har blitt skjev. Noen innspill? Endret 3. februar 2009 av nordemoniac Lenke til kommentar
citronen Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ta av hjulet å se selv. Det skal en del trøkk til før noe får permanente skader. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Ser nå at det kan være opphengskula som er dårlig. Er knirking når jeg svinger (har kommet nylig) Er knirking når bilen fjærer på samme side (har vært der lenge) Drar litt mot høyre (vært en stund) Rattet er skjevt (vært en stund) Opphengskula ser ut som om den er "skjev." Virker altså ikke helt bra. Dermed regner jeg med lyden når jeg svinger, og lyden når jeg fjærer kommer fra opphengskula? Når jeg svinger helt over, og dytter ned bilen så den fjærer, så er det mindre, eller ingen lyd. Og da er det jo heller ikke noe press på opphengskula som når hjulene er rett fram. At rattet er skjevt, og at bilen svinger motsatt vei, regner jeg med er grunnet at opphengskula ikke er helt korrekt stilt. So - Kan alt dette skyldes opphengskula? Lenke til kommentar
citronen Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ikke umulig... Biltema er en enkelt og grei måte å finne det ut på. Koster 129 kroner for en ny til 201-karossen... Lenke til kommentar
citronen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 - Den koster akkurat det samme. BURN! Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Fikk tak i ny nå. ble 480,- Er jo ikke allverden Har ikke akkurat særlig gode erfaringer med biltema. Tosk av en tidligere eier brukte det overalt. Var skeive bremseskiver og hylende klosser over hele bilen. Alt var visstnok bare 2-3 måneder gammelt. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 klassisk biltema. uansett hvor nøyaktig monteringen er, blir faenskapet skjeivt og ubrukelig.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå