Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tror jeg er fascist eller noe. Hjelp?

Gjest Fascist?

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke har gjort det enda, stikk på biblioteket å lån romanen "forbrytelse og straff" av Dostojevskij. Jeg tror den kan være en virkelig øyeåpner, eller om ikke annet eventuelt gjøre deg enda sikrere på visse nøkkelpunkter i din overbevisning.
Mens du er i gang, rask med deg "The World I Live in" av Helen Keller.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke har gjort det enda, stikk på biblioteket å lån romanen "forbrytelse og straff" av Dostojevskij. Jeg tror den kan være en virkelig øyeåpner, eller om ikke annet eventuelt gjøre deg enda sikrere på visse nøkkelpunkter i din overbevisning.
Mens du er i gang, rask med deg "The World I Live in" av Helen Keller.

Jeg er enig med denne. Helen Keller var en døvblind forfatter som allikevel hadde et liv.

Lenke til kommentar
Frodo: It's a pity Bilbo didn't kill him when he had the chance.

Gandalf: Pity? It was pity that stayed Bilbo's hand. Many that live deserve death. Some that die deserve life. Can you give it to them, Frodo? Do not be too eager to deal out death in judgment. Even the very wise cannot see all ends. My heart tells me that Gollum has some part to play yet, for good or ill before this is over. The pity of Bilbo may rule the fate of many.

Når det er sagt...

Utilitarismen har sine positive sider - at samfunnet skal ta hensyn til behovet for folk flest. Men samtidig har et liv en verdi, og i utgangspunktet har alle liv samme verdi. Men det som er viktig er at du setter deg inn i filosofiske teorier. Filosofi er den viktigste viten, siden den ligger til grunn for all praktisk kunnskap - og les da spesielt om de ulike etiske teoriene.

http://www.filosofi.no/etikk.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...