bremnes911 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Har en suzuki TS50X stående i syv steiner her hjemme. Var ute å kjørte en dag da det plutselig kom en helvettes til lyd og etterpå har den vært helt umulig å starte. Hørtes ut som ett eller annet tok borti noe. Tippet at det var sylinderen det var noe galt med så tok ut denne. Var noen striper på stempel og inni selve sylinderen. Så ikke helt riv ruskende galt ut, men er det nok til å forårsake at den ikke ville starte igjen? Og, hvis det er slakke på veivlageret eller at det har revet seg, kan jeg merke det uten å klive motoren? (Har skiftet lager for ikke så alt for lenge siden) Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Sjekk kompen. ALså, sett den i gir, inn med clutchen og trill den. Slipp så clutchen, tar den ikke/lite så er det sylinderen. Hvis den låser hjulet er kompen bra. Lenke til kommentar
bremnes911 Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Sjekk kompen.ALså, sett den i gir, inn med clutchen og trill den. Slipp så clutchen, tar den ikke/lite så er det sylinderen. Hvis den låser hjulet er kompen bra. Litt vanskeli å få til det akkurat nå. Eneste som står igjen på sykkelen er clutch og girboks. Men takk for tipset Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Om den står i syv steiner og det er riper i sylinderen, er det sikkert veivlageret som har gått i filler. Det skjedde med min moped, veivlageret gikk visstnok i filler og småbiter av det kom seg opp mellom stempelet og sylinderveggene. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 HerreG. Du skjærte akkurat sylindern din. Kan være varmskjæring, eller det kan være stempelring som knakk, nålelagret ditt som på en finurlig måte knakk opp, eller det kan være at veivlagret ditt på en virkelig, super finurlig måte brått ble ødelagt og kom seg opp, forbi stemplet og ringene.. Få deg en ny sylinder, stempel og stempelringer, eller du kan borre den gamle, om det er støpejern og kjøpe nytt stempel. En sliten sylinder er ikke brukenes alikvel, ikke over tid. - Du kan sjekke rådelagret/veivlagret ved å ta råden rett opp, å prøve å presse den opp og ned. Går dette veldig bra, er det mulig nålelagret inne i råden er sliten. Om du får startet motoren, å du hører en lyd som om det ligger ei bøtte med grus inne i maskin, har du sannsynligvis slitt veivlager/rådebank. Det du trenger er ny girolje, ny sylinder, nytt stempel m/alt nødvendig og antagelig et filter på forgasseren din. - Halve greie er å vite feilen, andre halvdelen er å vite hvorfor. Du kan fikse feilen, men om du ikke ordner årsaken til feilen, er du like langt. Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hmm, definér "syv steiner", trådstarter. Da veivlageret røk på min moped og fragmentene kom seg opp i sylinderen, var det tilnærmet umulig å turne motoren. Hverken med kick eller på gir. De mopedene jeg kjenner som har varmskjært seg har ikke stått i syv steiner senere, kjenner en som kjøpte en brukt moped som han kjørte med i et år før de fant ut at den var varmskjært og det var derfor den gikk så dårlig Lenke til kommentar
bremnes911 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 HerreG. Du skjærte akkurat sylindern din. Kan være varmskjæring, eller det kan være stempelring som knakk, nålelagret ditt som på en finurlig måte knakk opp, eller det kan være at veivlagret ditt på en virkelig, super finurlig måte brått ble ødelagt og kom seg opp, forbi stemplet og ringene.. Få deg en ny sylinder, stempel og stempelringer, eller du kan borre den gamle, om det er støpejern og kjøpe nytt stempel. En sliten sylinder er ikke brukenes alikvel, ikke over tid. - Du kan sjekke rådelagret/veivlagret ved å ta råden rett opp, å prøve å presse den opp og ned. Går dette veldig bra, er det mulig nålelagret inne i råden er sliten. Om du får startet motoren, å du hører en lyd som om det ligger ei bøtte med grus inne i maskin, har du sannsynligvis slitt veivlager/rådebank. Det du trenger er ny girolje, ny sylinder, nytt stempel m/alt nødvendig og antagelig et filter på forgasseren din. - Halve greie er å vite feilen, andre halvdelen er å vite hvorfor. Du kan fikse feilen, men om du ikke ordner årsaken til feilen, er du like langt. Takk skal du ha! Fikk nytt stempel ++ i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå