Gå til innhold

[Løst]Problemer ved installasjon av Windows på SATA disk.

Anbefalte innlegg

Tittel sier alt. Har store problemer med og få installert Windows på nytt. Den får ikke formatert disken, og feilmeldingen jeg får er: Failed to format the selected partition.[Error: 0x80070057].

Nå husker jeg ikke hvordan dette var, men her trenger jeg vell noen drivere eller ett eller anne møkkasøl for og få dette til og funke igjen?

Hovedkortet er ASUS P6T6 WS Revolution og harddisken er en Western Digital 150 gigg.

Hadde satt stor pris på hjelp rimelig kjakt, ettersom dette er en gangske så hastende sak.

Problemer med og finne de korrekte driverene har jeg med. Har forsøkt på noen som skulle vise seg og være korrekte, men akk nei, blir ikke godtatt.

Er Vista Premium 64-bit som skal installeres.

Tittet igjennom SATA guiden uten og bli noe særlig smartere eller finne løsning på problemet.

Forsøkt og loade noen drivere, men etter jeg har gjort det og skal teste formatering får jeg samme feilmelding. Hva gjør jeg feil igjen her? Hvilke drivere er det jeg så da trenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg også trodde, men får altså ikke installert Windows. Forsøker jeg og velge formatering får jeg bare "Failed to format the selected partition.[Error: 0x80070057]. Forsøker jeg og installere Windows på partisjonen får jeg feilemldingen "Windows could not format a partion on disk 0. The error occurred while preparing the partition selected for installation. Error code 0x80070057.

Så om det ikke er drivere, hva er da problemet? Kan det være den kræsjer med noen 3 parts drivere og dermed avbryter?

Skulle ikke spille noen rolle nei, IDE modus er satt.

EDIT:

Forsøkte og fjerne unødvendige komponenter/disker, samme resultat.

EDIT 2:

Problem løst!

Snakkes med en kompis som har hatt samme problem før ved ny installasjon av Windows.

Fjernet alle unødvendige disker som nevnt over, samt koblet SATA disken fra port en til port to på hovedkortet. Startet opp, formatering gikk i gang uten problemer - så får håpe den fullfører uten feilmelding.

Endret av ChristianEx
Lenke til kommentar

Takk for svar, men fikk det til - tilsynelatende hvertfall - ser ut til og gå uten problemer nå. :)

Testet det meste, men ser ut til alt funker fint nå etter jeg fikk tips fra en kompis som hadde lignende problem om og flytte disken til en annen SATA port på hovedkortet. Så det så ut til og ha gjort susen.

Startet og lure litt først for har opplevd problemer med Windows Update (altså oppgradering av Win versjon) tidligere, men aldri ved formatering til nyinstallasjon, men fikk hvertfall fikset det.

Edit: Skriveleif

Endret av ChristianEx
Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem, fikk ikke formatert disken hvor jeg skulle installere Vista. ørten feilmeldinger. Løsningen viste seg å være enkel.

Jeg slettet partisjonen (ikke formaterte) der Vista skulle installeres, opprettet ny partisjon og Vista installerte uten problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...