JohndoeMAKT Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Heisann, jeg opplevde i helga at min omtrent fem år gamle HTC Wizard (Qtek 9100) spontanrestartet to ganger rett etter hverandre og jeg tar det som et tegn på at den har lyst til å bli byttet ut. Telefontypen jeg ønsker meg er en så liten og lett som mulig uten tanke på features, slik at den kan kombineres med f.eks n810s etterfølger. Bruksområde: Bare å kunne motta SMS og ringe. Pris: *Øvre grense er ~3000 kr, men om jeg kan få den for 500,- er det bare flott. Abonnement: Ja/Nei Det er egentlig det samme, jeg regner med at alle operatører har noe som passer for meg med lavt bruk. Merke: Hvilke merker foretrekker du? Merker du ikke vil ha? Jeg har få preferanser her. Klasse: *Grunnleggende - For den lette og billige Form: *Format - Ikke relevant *Vekt - Så lav som mulig, men tar nok 10 gram ekstra dersom det gir mye i features og kvalitet. Skjerm: *Størrelse - Det har ingenting å si *Oppløsning - Uviktig *Trykkskjerm - Nei Andre funksjoner: *EDGE - Ja *UTMS (3G) - Sure *HSDPA (Super-3G) - Ingenting å si *Wi-Fi (WLAN) - Nei *Bluetooth - Ikke nødvendig *GPS - Gjerne, men det krever at det er ekte GPS og at GPS-modulen er tilgjengelig for applikasjoner du kjører på telefonen og at den blir tilgjengelig for datamaskin tilkoblet. Dersom det bare er GPS som fungerer mot produsentens karttjeneste og den laster ned kart on demand har jeg ingen behov for det. *Radio - Nei *Minnekortstøtte - Gjerne, men ikke viktig Batteritid *Uviktig -- For å konkludere ønsker jeg meg en liten og lett telefon som gjør basistingene godt. Jeg ønsker helst at den ikke er treg, og gode synkroniseringsmuligheter mot GNU/Linux er et godt pluss. Hvilken telefon i denne klassen er det som for tiden er det beste kjøpet? Endret 10. februar 2009 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Siden ingen kunne gi meg noen tips har jeg lettet på kravene til bare å ønske meg en liten og lett telefon, så får jeg heller tenke på den mer avanserte når Tre har kommet om et par måneder. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 SE T700 er iallfall liten og lett Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Her er forresten linken til SE T700 i prisguiden: https://prisguiden.no/product.php?productId=99515 Jeg tok akkurat på en kollegas W890i som har nøyaktig samme dimensjoner og koster også omtrent 2000,- som T700. Det jeg likte med W890i er byggekvaliteten som virker god med ingen knirking og deksel i metall(?). Hva er egentlig forskjellen på disse to? https://prisguiden.no/product.php?productId=84287 Men 78 gram er også litt tungt, og selve telefonen er ganske stor. Er det andre nye telefoner som er mindre som fortsatt er et godt valg? Lenke til kommentar
hillestad Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hva med Nokia 5310? Har den selv og syns den Fungerer greit. Den tåler litt og er liten og enkel. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 faren min harnokia navigator 6110, selv om den begynner å bli litt gammel sammenlignet andre telefoner er den en nydelig bil gpsmobil Lenke til kommentar
mandela Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ønskelisten er nok for paradoksal til at folk kan anbefale noe eks: "Bare å kunne motta SMS og ringe." + "skjermstørrelse har ingenting å si" vs 3G og GPS "Bluetooth ikke nødvendig" + "lav pris (=ingen datatilkobling)" vs "ønsker gode synkroniseringsmuligheter" Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Det kan godt være mandela, jeg kan spesifisere litt bedre hva jeg mener: -Gode synkroniseringsmuligheter: Jeg vil kunne hente ut og skrive inn kontakter og meldinger i et standardformat støttet av andre telefoner og kunne gjøre dette under GNU/Linux. -3G og GPS: Jeg vil ikke bruke telefonen selv til surfing eller navigasjon, så derfor krever det ikke mye av skjermen. Men dersom jeg kan koble den til en laptop og få brukt 3G/GPS derfra er det et stort pluss, men ikke noe som er nødvendig i seg selv. --- Det eneste viktige er størrelsen, alt annet er bare pluss i tillegg, men jeg ønsker selvsagt ikke å ofre for mye tech for de siste ti grammene. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg har funnet ut at det er batteriet på min gamle telefon som er problemet. Tidligere har den hatt en standbytid på opptil to uker, og bare et par måneder siden var jeg på en hytte i syv dager uten å lade den, men nå vil en telefonsamtale på tre minutter sende batteriet ned på 20%. Av telefonene nevnt er SE T700 den jeg liker best, og jeg tror jeg skal bestille den fra mpx og One Call Faktura samtidig. Takk for alle forslag alle sammen. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg har funnet ut at det er batteriet på min gamle telefon som er problemet. Tidligere har den hatt en standbytid på opptil to uker, og bare et par måneder siden var jeg på en hytte i syv dager uten å lade den, men nå vil en telefonsamtale på tre minutter sende batteriet ned på 20%. Av telefonene nevnt er SE T700 den jeg liker best, og jeg tror jeg skal bestille den fra mpx og One Call Faktura samtidig. Takk for alle forslag alle sammen. Som tidligere foreslått anbefaler jeg deg Nokia 5310. En liten veldig bra telefon. Rimelig er den også! 1500 kr uten abo :-) Les om telefonen HER Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg leste testen og f.eks 3.5mm jack-utgang og vekten teller opp for den, men etter å ha tatt på en W890i tror jeg T700 vil være mer solid og den har teknologi som kan være kjekt å leke med. De er såpass identiske at jeg heller velger den nyeste og forøvrig har jeg alltid syntes Series 40 er et dårlig OS. Så vidt jeg har fått med meg kan også SE-telefoner kjøre flere Java-programmer på en gang, noe 5310 ikke kan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå