frans85 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Jeg prøver å streame lyd fra en ekstern mediaspiller via line-in inngangen på PC-en ut på nett slik jeg kan høre på det fra hvilken som helst pc. Jeg har fått det til lokalt ved bruk av RTP og adr 239.255.100.100. Spørsmålet er hvordan jeg kan gjøre dette tilgjengelig på nett og få routa detta ut. Jeg har prøvd å bruke andre adresser som ligger innenfor portrangen til DHCP-en men uten at det fungerer. Noen som kan hjelpe meg? Endret 4. februar 2009 av frans85 Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Du må ha en router som takler multicast - også må du ha en ISP som faktisk tillater multicast trafikk ut på ineternett (høyst usansynlig). Setter du opp unicast (i.e. ikkje RTP) så går det nok straks bedre Lenke til kommentar
frans85 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Åjaa...det forklarer litt. Problemet er at jeg har prøvd alle andre moduser uten hell. Spørsmålet er liksom hva skal jeg skrive inn i feltet adresse? Jeg har prøvd maskinas ip adr og ruta porten og ip adr i router men får ikke kontakt lokalt eller via internett Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Mulig eg missforstod problemet ditt, om du skriver ned en liste med enhetene som er involvert, IP adresser og hvordan det er koblet sammen så er det nok lettere å komme med en løsning.. Evt en tegning om det ikkje er store greiene det er snakk om Lenke til kommentar
frans85 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Enhet 1: F.eks MP3 spiller med jack lyd utgang Enhet 2: PC/Server. Lyd fra Enhet 1 kommer inn via lydkort. PC-en er koblet til internett/nettverk. Enhet 3. DSL modem/Router med DHCP aktivert. Enhet 4. PC et annet sted i verden tilkoblet internett Håper du har gått syn siden min flotte paint-tegning ble litt liten skrift på Enhet 2: Server har IP-adr 10.0.1.2 Enhet 3: Router/DSL modem har ip/gateway 10.0.1.1 Jeg har routet ip adr 10.0.1.2 mot port 1234 i router. Spørsmålet er, hvordan får jeg streamen min ut på nett så jeg kan høre på den på Enhet 4, altså en annen PC. Jeg har testa at routern router porten slik den skal og er åpen. TTL er blitt satt til 10 (skulle ha noe med hvor mange routere den skulle gjennom før den annkom mottaker leste jeg) Det jeg har fått til så langt er lokalt via RTP. Ellers har alle andre valg ikke lyktes. Endret 4. februar 2009 av frans85 Lenke til kommentar
frans85 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Noe fremgang Fikk til å streme med følgende instillinger lokalt. IP adr 10.0.1.41 er altså IP-adr til PC-en som skal motta. Lenke til kommentar
frans85 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 PROBLEM LØST! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå