Gå til innhold

Exchange: Elementer blir slettet permanent


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg jobber i en IT avdeling, delvis ansvar for exchange.

 

Jeg har en bruker som sliter litt. Når han sletter mails i outlook så havner de ikke i "Slettede elementer", de blir perma slettet. Jeg har gått igjennom instillinger, og det er ingen ting som sier at dette skal skje. Flagget for å tømme Slettede Elementer når man går ut av outlook, er av.

 

Jeg finner heller ikke igjen mailene som blir automatisk slettet via OWA sin "restore deleted items"-funksjon.

 

 

Noen som har ett tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan se om han laster ned elementer ifra Exchange server til lokal .PST fil, eller om han faktisk har dem på Exchange-server.

Var borti en gang at en bruker hadde satt opp så det ble lasta ned til maskin, og fjerna fra Exchange med en gang.

 

-Trond

 

Hei, Trond!

 

Takk for svar.

 

 

Default delivery er til hans innboks på server. Han har en manuell overføring til .PST fil ved behov.

 

Jeg trodde også det var noe slikt som var galt i starten, så dette var faktisk første stedet jeg undersøkte :-) Men, siden det skjer "nå og da" når han trykker delete på en mail så er det litt rart..

Lenke til kommentar
Han holder ikke tilfeldigvis SHIFT nede samtidig som han sletter et element. Da vil det bli slettet permanent.

 

-Trond

 

 

Hmmm.. Vet du hva, det har jeg aldri tenkt på. Kanskje han gjør det? Vil isåfall forklare hvorfor jeg ikke klarte og gjennskape problemet når jeg var og så på hans maskin :)

 

Skal undersøke, så skriver jeg her om jeg blir noe klokere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...