Gå til innhold

Hvilke kabler trenger jeg til TV-OUT?

asdfasd

Anbefalte innlegg

Har tenkt å teste tv-ut funksjonen på mitt radeon 9100.

Har skjønt så langt at dette kan gjøres på flere måter:

1.

Man kjøper en scartadapter, en s-videokabel og en lydtilkoblingskabel

Så setter man s-videokabelen i skjermkortet, fester andre enden i scartadapteren. Så tar man lydtilkoplingskabelen og setter i den grønne lyd kontakten på HK og setter de to andre i scart adapteren. SÅ putter man scart adapter i TV, Voila! Er dette riktig?

2.

Man kjøper en vanlig scartadapterog en DIVX-pakke (RCA videokabel og lydtilkoplingskabel)

Så kobler man lydkabelen som på samme måte som fortalt over, og tar RCA videokabelen og setter i den gule plassen på scart kabelen og den andre enden i adapteren som fulgte med Radeon skjermkortet. Også adapteren inn i askjermkortet og scart adapteren inn i TV'en. Er dette riktig?

Hvilken av disse to løsningene gir best kvalitet på TV-OUT?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S-video kabel gir best bildekvalitet. Kun slått av RGB men du har nok ikke en slik utgang på skjermkortet ditt.

Jeg gjør det slik: s-video kabel til reciveren min, og s-video kabel videre til TV. (har flere videoenheter enn det er tilkoblinger på TVn). Jack plug fra lydkort til RCA koblet til reciver, dette gir knall bilde og lyd! :smile:

Har du ikke S-video inngang på TV, video, reciver bør du benytte deg av en s-video til scart løsning.

RCA gir altså dårligst bildekvalitet!

Lenke til kommentar
S-video kabel gir best bildekvalitet. Kun slått av RGB men du har nok ikke en slik utgang på skjermkortet ditt.

VGA og komponent går S-Video en høy gang.

Har du ikke S-video inngang på TV, video, reciver bør du benytte deg av en s-video til scart løsning.

Sørg bare for å sjekk at tven har en SCART-inngang som spiser S-Video.

RCA gir altså dårligst bildekvalitet!

Kompositt gir dårligst bildekvalitet, RCA/phono er bare en kabel/grensesnitt-type.

Løsning 1 er den beste, kvalitetsmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...