iMedia_4226 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hei, jeg tenker snart på å kjøpe meg ny TV, denne gangen en LCD-TV med full HD, til PS3 bruk osv. Jeg er ganske sikker på hvilken type jeg skal ha, men denne typen har flere varianter. To av variantene har Full HD, noe jeg vil ha, det eneste som skiller dem er 3 tusenlapper og 50Hz på skjermbildet. Jeg lurer på om det er lurt å vente en måned ekstra for å virkelig kjøpe det beste som kommer til å holde ee god stund, eller om de 50Hz forskjell ikke har noe å si. Sannsyligvis vil tv bli brukt til mye Killzone 2 og Battlefield/Call of Duty. Den billigste: Toshiba Regza 37" Full HD - 37XV550PG Eller den dyreste: Toshiba Regza 37" Full HD - 37RV555DG Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 100Hz gjør at bildet hakker mindre, noe som kan være fint til sportssendinger og enkelte spill. Jeg har desverre ingen erfaring med tveene du vurderer. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Det lønner seg vel å skru av 100hz når man spiller siden det øker input lag ganske mye. Som regel har flat tv-er en dedikert gamemode som skrur av det meste av den digitale billedbehandlingen slik at man skal ha minst mulig delay mellom konsoll og tv. Til sport og tv så lønner det seg å ha på 100hz, selv om dette kommer litt ann på tv-ens billedbehandling. Nyere modeller fungerer ganske bra uten, men fremdeles er det nødvendig med interpolering når bevegelsene bare blir kjappe nok. Lenke til kommentar
iMedia_4226 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Det lønner seg vel å skru av 100hz når man spiller siden det øker input lag ganske mye. Som regel har flat tv-er en dedikert gamemode som skrur av det meste av den digitale billedbehandlingen slik at man skal ha minst mulig delay mellom konsoll og tv. Til sport og tv så lønner det seg å ha på 100hz, selv om dette kommer litt ann på tv-ens billedbehandling. Nyere modeller fungerer ganske bra uten, men fremdeles er det nødvendig med interpolering når bevegelsene bare blir kjappe nok. jeg trodde Hz på skjermbilde hadde noen forbinelse med fps'en. Har jeg rett da? Men jeg har lest et annet sted at høyere Hz og bedre responstid på skjermen, er mer ideelt for gaming. Begge de Toshibaene har noe som heter Game Mode, som sannsynligvis endrer inntstillinger til det opptimale for gaming, men hvis f.eks 75Hz er den beste innstillingen til spill har jo ikke 50Hz-tven muligheten til å skru det opp så derfor kan det jo hende at 100Hz lønner seg....? Kan det stemme? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 100hz har ikke noe med frekvens å gjøre. Det er en digital øking av antall bilder i sekundet... At det øker responstiden er kanskje ikke helt riktig, selv om det gir den effekten. Problemet med systemet er at bildet ikke lenger blir slik det er ment å være. Filmskapere bruker masse tid på billeddesign som er tilpasset kinoformatet. Når man bruker interpolering på tv så forsvinner kino utseende på filmen. Det blir rett og slett seende ut som det er skutt på video. Mange setter pris på den økte skarpheten og de myke bevegelsene, men cineaster ikke alltid av den samme oppfattningen. Prosseringen av 100hz kan uansett øke input lag ved spilling. De fleste game modes skrur av så mye av den digitale billedbehandlingen som mulig slik at input lag skal reduseres til et minimum. Lenke til kommentar
iMedia_4226 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 100hz har ikke noe med frekvens å gjøre. Det er en digital øking av antall bilder i sekundet... At det øker responstiden er kanskje ikke helt riktig, selv om det gir den effekten. Problemet med systemet er at bildet ikke lenger blir slik det er ment å være. Filmskapere bruker masse tid på billeddesign som er tilpasset kinoformatet. Når man bruker interpolering på tv så forsvinner kino utseende på filmen. Det blir rett og slett seende ut som det er skutt på video. Mange setter pris på den økte skarpheten og de myke bevegelsene, men cineaster ikke alltid av den samme oppfattningen. Prosseringen av 100hz kan uansett øke input lag ved spilling. De fleste game modes skrur av så mye av den digitale billedbehandlingen som mulig slik at input lag skal reduseres til et minimum. skjønner, men jeg tror den jeg tenker å kjøpe er 100hz, men da skrur jeg bare på gamemode, så jeg unngår lagg. Det stemmer at det ikke ser ut som på kino. Nedi kjellern kommenterer alltid nye folk som kommer til oss at filmene ser ut som de er "ekte" og ikke sånn som på kino xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå