Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen viser ikke bilde/starter ikke korrekt.

Anbefalte innlegg

Hei og hallo.

Håper nå det er noen kloke hoder her. Skal fortelle problemet.

Hadde et nedslag her og da skrudde jeg på datan, den fyrte seg opp, koblet seg til skjermen og alt skulle tilsi at den gikk som den skulle men den viser ikke noe bilde selv om du ser at den har kontakt med 3d-kort.

Kunne da tidligere bare holde inne power knappen til den stoppet og skru på igjen og den kom. Dette ble vanskerlige med tiden og den måtte stå lengere og lengere i noe som så ut som dvalemodus selv om alt av vifter o.l. gir lyd fra seg før jeg måtte holde inne powerknapp for og så skru den på igjen.

Nå i dag, ca 5-8 uker siden nedslaget starter den på vanligvis som beskrevet men nå står den bare og surrer men viser ingen bilde og det nytter heller ikke lengere og skru den av med powerknapp for og så skru på igjen uansett hvor lenge den sviver.

Så, nå starter den altså opp, skjermen kobler inn men viser ikke noe bilde.

Byttet 3dkortet til andre ledige porter men ikke noe kontakt, personelig tenker jeg at det enten er hovedkortet som har fykt eller at det er selve 3dkortet som har brent seg selv om vifa sviver og det virker tilsynelatende ok.

Kan jo også nevne at etter nedslaget kom og jeg måtte starte maskinen på jallavis hadde det ikke noe og si med tanke på bruken når jeg først kom inn.

Dette ble langt men håper på noen kloke hoder og svar.

mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt med men hadde du ett lynnedslag eller mener du noe annet? sorry vist jeg er helt vekke her:p

Men du kan prøve å koble fra alle de delene som ikke trengst for å få bilde på skjermen. slik som harddisk, CD-rom og utstyr som er koblet til USB. Prøvd med en annen skjerm?

Lenke til kommentar
Er ikke helt med men hadde du ett lynnedslag eller mener du noe annet? sorry vist jeg er helt vekke her:p

Men du kan prøve å koble fra alle de delene som ikke trengst for å få bilde på skjermen. slik som harddisk, CD-rom og utstyr som er koblet til USB. Prøvd med en annen skjerm?

Heihei.

Det er snakk om ett lynnedslag ja.

Lenke til kommentar

Ja da kan det godt vere at en del har blitt ødelagt vist maskinen stod på.. Overspenning kan ødelegge mye:p Men prøv å gjør slik som jeg sa, og vist du har noen ekstra deler eller kan få tak i dette så prøv å skift. Ta ut rambrikker og prøv med en og en vist du har flere.

Lenke til kommentar

Kan vere ganske mye som er ødelagt når du ikke får bilde på skjermen:) Her det er lurt å bare feilsøke. Bytte ut deler, ta en og en ram i osv.

Prøvd en annen skjerm?

Virker som noe gradvis har blitt ødelagt:p Men prøv litt feilsøkingsmetoder først slik som jeg skrev. Kan og høre etter om det kommer noen "pip" fra maskinen. Vist dette skjer kan du se i hovudkort manualen etter hva pipene betyr. Se om vifter går rundt, på skjermkort osv.

Bare noen ideer fra min side som jeg liker å ta som feilsøkingsframgang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...