Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

uetisk å legge an på en som er sammen med noen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns det, ja. MEN; det er den du legger an på som har et problem, ikke du.

Og så fremt det ikke bare gjelder sex, man vil vel ikke ha en som kan gjøre noe sånt, da er jo sjansen for stor for at h*n gjør det mot deg.

Endret av Jessita
Lenke til kommentar

Jeg vil i hovedsak si at det er uetisk, men det kommer også veldig ann på situasjonen. Hvis du oppsøker henne for å sjekke henne opp, og hun egentlig ikke er så keen pga type, men du klarer å dra henne i land vil jeg si at det er kjipt av deg. Mens om f.eks. hun tar initiativet vil jeg si at det ikke er ditt problem.

Uansett er det bare teit med slike regler. Ikke bestem deg på forhånd hva du skal gjøre, ta det når det kommer. Føler du deg usikker ville jeg latt være.

Lenke til kommentar

Nei, med mindre det er kameraten din hu er sammen med så sier jeg; kjør på.. er tragisk hvor mange menn som tror de har eierett på dama bare fordi de er sammen, hvis hu ønsker seg en bedre type, så la hu ha fritt valg til og velge dette.. Som nikon så fint sa en gang; det handler om tilbud og etterspørsel.. skal du holde på dama må du være det beste tilduet hun kan få, til en hver tid. ergo må du jobbe litt for og holde på henne.. og til gjengjeld får du et mye bedre forhold da dere faktisk gjør mer med hverandre isteden for at mannen er eiesyk og tror han har frisex tilgang bare fordi de er sammen. Om man er gift derimot; ville jeg økt terskelen for og prøve meg betraktelig.

Lenke til kommentar

Som andre også sier her: er det kjæresten til en venn av deg vil jeg kalle det uetisk. Og igjen kommer det ann på hvor du vil med å legge ann på denne personen: er det ekte følelser du ikke tror du kan legge fra deg eller er det bare sex? Er det bare sex, synes ikke jeg det er grunn nok til å kanskje ødelegge et forhold og knuse hjerter. Det kan man finne andre steder!

Om det er ekte følelser du har, og kjæresten til denne personen ikke er en venn av deg synes jeg du kan kjøre på. Da går det på tilbud og etterspørsel som også andre nevner her. Da blir det opp til den du legger ann på, så lenge du ikke drar det for langt og ikke tar nei for et nei.

"Av og til må man bare slippe keepern og angripe med begge henda!" Sitat: Buddy.

Lenke til kommentar

Å aktivt gå etter ei dame som har type syns jeg er uetisk ja. Men å gå inn og legge sitt tilbud på bordet og la henne velge om hun vil ta nytte av det eller ikke, syns jeg er helt greit.

Tar hun tak i tilbudet, så er det noe galt med forholdet hun er i i utgangspunktet.

MEN jeg syns at man skal ha respekten nok til at hvis damen viser interesse, og man vet hun har type, så holder man seg til flørtingen og ikke mer, inntil hun er singel. Jeg snakker av erfaring at det er sinnsykt vondt og skaper MASSE psykiske problemer å oppleve utroskap, så det er ikke noe jeg unner min værste fiende en gang.

Sjekke opp ei som har type: Ja

Bidra til utroskap: Nei

Lenke til kommentar

Snakker vi hva folk flest mener så er det nok "frowned upon", men personlig bryr jeg meg ikke. Jeg håper folk legger an på kjæresten min, det viser at jeg er sammen med en god jente, det viser at hun foretrekker meg og det holder meg på tærene, slik at jeg ikke blir lat og tar forholdet for gitt. Mange blir jo selvfølgelig sur når sånt skjer, de vil ha kjæresten for seg selv slik at de ikke må varte henne opp og sånt. Hvis en gutt sjekker opp damen min ved å si at han kan ta meg ut på en romantisk date og behandle henne som en prinsesse og hun tenker "ja, det hadde vært noe" i stedet for "det får jeg allerede fra kjæresten" så er det jo klart at jeg svikter som kjæreste, og ikke fortjener bedre.

Lenke til kommentar

Det kommer litt an på. Hvis du har litt følelser for personen eller kjenner at du liker hun/han mer enn normalt, så syns jeg det er greit. Det blir noe helt annet hvis man bare skal prøve seg for å prøve seg. Da kan man like godt prøve å bli bedre kjent med en som er singel.

Jeg ser på alle personer som frie helt til de har fått barn eller er gift. Har man samboer så er man sånn delvis fri. Frie i den forstand at hvis man f.eks. er i et forhold og får følelser for noen andre som man i tllegg liker kjempe godt, så er man ikke et dårlig menneske selv om. Det er om å gjøre og finne en bra person som man skal slå seg til ro med en gang i tiden, og om veien dit blir litt humpete så får det heller være.

Lenke til kommentar

Jeg har også opplevet det dilemma i det siste med en jente. Vet, bare at hun har eskalert opp en del og gitt en del signaler som jeg ville ha tolket som intersessesignaler hvis hun ikke var sammen med han. Hun bruker mer kino nå, morsomt nok har hun eskalert opp klemmingen og forrige lørdag kysset hun meg på kinnet da vi klemte og tok farvel, når jeg sa at jeg var ganske lav og sammenlignet meg selv med alle de andre mennene på T-banen så hun at jeg synes du er fin høyde jeg, mens kjæresten hennes er ganske høy. Virker som om han har blitt litt mistenksom også. Jeg antar at det er bare jeg som overanalyserer ting, men jeg begynner forsatt å lure litt.

Jeg synes det er fryktlig umoralskt å være utro og bidra til å være utro synes jeg også er ille. Ergo, jeg vil aldri bli sammen med henne så lenge hun ikke har slått opp tidligere av grunner som ikke angår meg. Jeg hadde ihvertfall følt fordferdelig hvis kjæresten min hadde dumpet meg, fordi hun fant en bedre. For det andre er jeg ikke bedre heller. Han har ihvertfall tid til henne. Jeg vil føle lei meg på hans sin vegne, spesielt siden han er en hyggelig type.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Dette har jeg tenkt mye på og har til slutt kommet frem til at det i bunn og grunn ikke er ditt problem. Det er som en annen påpeker her den sterkestes rett. Dersom du ender opp med å ødelegge forholdet er det jo fordi hun/han liker DEG bedre, og da har man jo laget ett bedre forhold enn vedkommende var i tidligere. Dette gjelder da kun langvarige forhold, dersom man bevist går inn for å ødelegge ett forhold kun for å ha det gøy en natt synes jeg faktisk det er litt uetisk.

Selv om jeg selv har det med å glemme alt om skikk og bruk og etikk når jeg er ute og svinger meg :whistle:

Lenke til kommentar

har en regel om at jeg ikke tar damer som er sammen med en venn, eller som en venn er keen på.

bortsett fra det kunne jeg ikke brydd meg mindre om noen randoms så lenge dama er keen på meg og. med mindre det er en jævli biff type som kan knekke meg i to, that is.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...