XuserX Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei Jeg lurer på om det er mulig å installere msn client på ubuntu server og kjøre script via samtalevindu fra annen pc via msn? Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 har jeg aldri hørt om og tviler på at det vil fungere. Ønsker du og kontrollere din server fra en annen PC innenfor og utenfor nettverket så sett heller opp ssh. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Må jo være mulig å lage en MSN bot til dette. Men det er nok like greitt å bruke ssh. putty er en windows ssh klient. Som enkelt kan tas med overalt på minnepenn. Det finnes også putty for Windows Mobile. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Tja. Det bør jo i utgangspunktet være så enkelt som å bygge noe ut fra bitlbee. Men jeg skjønner ikke helt poenget med dette, for det høres sinnsykt utsikkert ut. Når jeg tenker meg om. znc bounceren (og sikkert de fleste bouncere) har jo moduler som lar deg kjøre kommandoer i et shell. Ergo bitlbee + znc (eller en annen bouncer) + riktig konfigurering burde fungere uten at man trenger å kode noe selv. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Dette hørtes litt artig ut. Har nettopp lasta ned og lekt meg litt med et MSN-biblitek til Ruby, så jeg kan se om jeg ikke får skrevet et "MSN-shell". Hvis du er interessert kan jeg si ifra hvis jeg får det til å funke greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå