Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog: Ford Sierra 2.0L Combi.

OleEven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har demontert en del nå, Men har funnet ut at jeg antagelighvis tar lakkeringa litt mot sommern, Juni kanskje?

Men har jo fått av det gamle eksosanlegget, hengefeste, skal byttes termostat, Fant ingen farlig rust på min rustjakt, så kommer bare til og vaske bilen innvendig, alle kriker & kroker, under tepper.. Behandle midlertidig den rusta jeg finner også montere den sammen igjen! Pluss vaske alt av interiør, motorvask o.l

Pris er også litt inni bildet her,Vil heller kjøpe dekk til de nye felga enn å spare opp til lakk som jeg egentlig ikke trenger helt enda! og jeg vil bruke den så fort våren kommer, he he. så får jeg bare polere å flekklakke som en gud så lenge! Men da kan jeg begynne å kjøpe "Stæsh" Og det liker vi! :D

Husker en rart klukkelyd fra forstilling, sjekka fjørene nå og dem er inntakte, så lurer på om det er den gummiforinga i støtdempertårnet som vrir seg!?? Hva trur folk?

Sportseksos eller Orginal Eksos? Kommet dit at jeg syns det kan fort bli litt slitsomt med 5" utløp jeg da..

Hva tror folket?

Endret av OleEven
Lenke til kommentar
Har demontert en del nå, Men har funnet ut at jeg antagelighvis tar lakkeringa litt mot sommern, Juni kanskje?

Men har jo fått av det gamle eksosanlegget, hengefeste, skal byttes termostat, Fant ingen farlig rust på min rustjakt, så kommer bare til og vaske bilen innvendig, alle kriker & kroker, under tepper.. Behandle midlertidig den rusta jeg finner også montere den sammen igjen! Pluss vaske alt av interiør, motorvask o.l

Pris er også litt inni bildet her,Vil heller kjøpe dekk til de nye felga enn å spare opp til lakk som jeg egentlig ikke trenger helt enda! og jeg vil bruke den så fort våren kommer, he he. så får jeg bare polere å flekklakke som en gud så lenge! Men da kan jeg begynne å kjøpe "Stæsh" Og det liker vi! :D

Husker en rart klukkelyd fra forstilling, sjekka fjørene nå og dem er inntakte, så lurer på om det er den gummiforinga i støtdempertårnet som vrir seg!?? Hva trur folk?

Sportseksos eller Orginal Eksos? Kommet dit at jeg syns det kan fort bli litt slitsomt med 5" utløp jeg da..

Hva tror folket?

Felgene ble kjempefine! :D

Angående klukkelyden din, sliten drivknute kan noen ganger gi fra seg en slik lyd. Har du sjekket mansjetten? om den er hel?

Klin til med sportseksos. Ser mye finere ut syns jeg, også får du en litt mer karakteristisk lyd i bilen å ;)

Lenke til kommentar

Takk! Tror det er håp for bilen ja! :)

Klunkelyden er der når jeg svinger rattet helt til høyre og helt til venstre, så regner med at det er de gummi foringene!

tok ut blinklysa i fframfangeren, matta dem ned med 600 papir å la ny klarlakk. skal gjøre det samme på baklykter, men må få tak i ny lykt på passasjerside. Noen som vet om?

Skal prøve å få polert lakken snart, men må kjøpe meg biltrekk, eller presenning, Støver igjen oppå låven! Men står tørt.

Satt felgene på bilen, Trenger sårt nye dekk da, skal prøve å få tatt noen bilder anngående høyden. Syns den var litt stilig såpass høy. :)

Fikk på Senterkopper & fikk felga ut i lyset! Ble meget fornøyd med resultatet! :cool:

post-183959-1234379895_thumb.jpg

post-183959-1234380282_thumb.jpg

Endret av OleEven
Lenke til kommentar

Fikk bytta Termostat nå. noe jeg aldri har gjort før. En temmelig enkel jobb, Ta av radiatorslangen, skru av termostat huset, ta ut den gamle, sett inn gummiringen først, så Termostat også en slags låseskive som holder termosstaten på plass i huset. Metallring som er litt krokete, sleit litt med den! he he. Og bare skru på plass igjen, med ny pakning selvsagt. Husk å skrap bort rester av gammel pakning. Fyll på med kjøleveske & fyr opp! Legger ved noen bilder. Fornøyd nå :!: Bortsett fra at jeg fikk panseret i hue.. AU!

post-183959-1234461126_thumb.jpg

post-183959-1234461189_thumb.jpg

post-183959-1234461245_thumb.jpg

Tok et siste "stemminings" bilde.

Burde jeg ha mindre Dekk dimensjon på de nye felga? Er 195/60-14" nå, Tenkte meg rundt 195/45-14" Eller 195/50-14".

post-183959-1234461331_thumb.jpg

Men felga kler bilen da! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...