Saftis Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Lurer kort og godt på når mobilen som kan konkurrere med bildekvaliteten til kompaktkamera kommer. Er det noe i gjære? Ut ifra det jeg kan se av bilder tatt i tester av Sony C905 og Samsung Innovo8, er det f.eks. ikke i nærheten av kvaliteten til mitt 6 år gamle 3MPx Sony DSC-V1 kompaktkamera. Skulle da tro at en eller annen produsent slo til med en ordentlig stor linse for en gangs skyld? Dagens kompaktkamera er da ikke tykke greiene. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 De beste kameratlf'ene er ikke langt unna da... Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Vel her er noen bilder fra telefonene det virker som om amobil synes er det beste kameratelefonene for øyeblikket, jeg synes fargene og fokus utenfor midten er veldig dårlige i forhold til mitt nevnte 6 år gamle billigkamera. (klikk på bildene) Her er fargene og kontrasten på skogen helt ødelagt: Her har de ensfargede bakgrunnselementene alle regnbuens farger, og pelsen som er litt vekk fra midten er nesten bare en sammenhengende smørje. Grasset er en smørje, med rødtoner. Poenget mitt er at jeg ikke vil være fornøyd med bildene tatt av disse kameraene, da et kompaktkamera til 1.5k vil yte mye bedre. Så da blir spørsmålet igjen, når kommer mobilene med stor nok linse til å kunne ta ordentlige bilder? For å sitere PhoneReport sin preview av 8MPx Samsung I850: Manufacturers are failing to see that even though we have large megapixel cameraphones, we need more quality in them. Endret 3. februar 2009 av Saftis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå