Defus Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Hei Jeg er på jakt etter en Mercedes M klasse (pga sykdom, etc), og jeg lurer på om det er noen spesielle ting jeg bør passe på/se etter? Det ser ut som om det blir 2000-2002 model. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Dette er jo en bil fra Mercedes sin skrekk-periode hva gjelder kvalitet. Jeg ville nok tittet på BMW X5 i stedet. Du kan jo titte litt her: http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?md=250 Lenke til kommentar
ProStreetEier Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 på grunn av sykdom? :S Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Kanskje han trenger en bil som er lett å sette seg rett inn i. Det er såvidt jeg vet ingen sykdom som kureres ved å kjøpe en eldre M-klasse. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Siden han vurderer en sånn bil kan det jo hende han er sinnsyk? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Hallo, hva med og heller gi kjøpsråd enn og dra "morsomheter" på andres vegne? Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Ettersom jeg har hatt 2001 Mod X5 3.0i og fatteren har 2004 ML 270 CDI, kan jeg kanskje gi noen tips. Først av alt må man være klar over at begge disse bilene har LANGT høyere driftskostnader og dårligere kvalitet enn en 5'er eller E-klasse. X5 en er ofte plaget av elektriske problemer. Feil på elektronikk i motor. Feil på elektronikk i gearkasse og luftmassemåler. Min hadde mest problemer med at bilen bare plutselig stoppet, og måtte ha ca 15 min pause! X5 ble oppdatert medio 2002. Modeller levert etter dette er etter min oppfattning bedre, særlig diesel. Sliter ut detaljer i forstilling, dyrt å bytte. ML 270 CDI har en kjempefin motor, og etter oppdateringen 09/2002 en veldig bra automatkasse. Intereøret er ikke like bra som på f.eks. E-klasse, dvs. mye billig plast. Tull med småelektrisk som lys og kupevifte. Også denne spiser forstillingsdetaljer og da særlig styrekuler (hver 100.000km). Også servopumpen får merke vekten til bilen, og brist i slanger på servo er et vanlig problem. Jeg hadde bare X5 i ca 4 mnd. Fikke en god pris og solgte. Fatteren ha hatt sin ML siden ny og kjørt den 160.000 km. Bilen var lite problemer med fram til ca 100.000km. Deretter kom det meste. Mitt tips, ikke ha denne typen biler mer enn 100.000km. Er du redd problemer, kjøp toyota! Endret 3. februar 2009 av masterboy Lenke til kommentar
Defus Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Dette er jo en bil fra Mercedes sin skrekk-periode hva gjelder kvalitet. Jeg ville nok tittet på BMW X5 i stedet. Du kan jo titte litt her: http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?md=250 Jeg trodde ikke jeg fikk kjøpt en x5 til 300 000, så jeg vurderte de aldri. Skal se nærmere på en slik. på grunn av sykdom? :S Ja, jeg er bevegelseshemmed, og trenger noe høyt som jeg kan sette meg rett inn i. Mercedesen var perfekt høyde, en mitsubitshi pajero også, men da måtte jeg se etter en gamlere bil og da som varebil. Kan foresten ikke ha varebil siden jeg er 1:80 og trenger å sitte godt, ikke sitte med knærne i dashbordet og ryggen som en prest. Siden han vurderer en sånn bil kan det jo hende han er sinnsyk? morsomt, jeg ler. Hallo, hva med og heller gi kjøpsråd enn og dra "morsomheter" på andres vegne? takk:) Ettersom jeg har hatt 2001 Mod X5 3.0i og fatteren har 2004 ML 270 CDI, kan jeg kanskje gi noen tips. Først av alt må man være klar over at begge disse bilene har LANGT høyere driftskostnaser og dårligere kvalitet enn en 5'er eller E-klasse. X5 en er ofte plaget av elektriske problemer. Feil på elektronikk i motor. Feil på elektronikk i gearkasse og luftmassemåler. Min hadde mest problemer med at bilen bare plutselig stoppet, og måtte ha ca 15 min pause! X5 ble oppdatert medio 2002. Modeller levert etter dette er etter min oppfattning bedre, særlig diesel. Sliter ut detaljer i forstilling, dyrt å bytte. ML 270 CDI har en kjempefin motor, og etter oppdateringen 09/2002 en veldig bra automatkasse. Intereøret er ikke like bra som på f.eks. E-klasse, dvs. mye billig plast. Tull med småelektrisk som lys og kupevifte. Også denne spiser forstillingsdetaljer og da særlig styrekuler (hver 100.000km). Også servopumpen får merke vekten til bilen, og brist i slanger på servo er et vanlig problem. Jeg hadde bare X5 i ca 4 mnd. Fikke en god pris og solgte. Fatteren ha hatt sin ML siden ny og kjørt den 160.000 km. Bilen var lite problemer med fram til ca 100.000km. Deretter kom det meste. Mitt tips, ikke ha denne typen biler mer enn 100.000km. Er du redd problemer, kjøp toyota! Er det mulig å finne en Toyota Landcruiser til 300 000, som ikke er varebil og rimelig pent kjørt da? Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Hva med Lexus RX300? Får jo 02/03-modeller ned mot 300 000...ikke at jeg veit så mye om de bilene, men folk skryter fælt av andre Lexus-modeller. Pantera Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) på grunn av sykdom? :S Ja, jeg er bevegelseshemmed, og trenger noe høyt som jeg kan sette meg rett inn i. Mercedesen var perfekt høyde, en mitsubitshi pajero også, men da måtte jeg se etter en gamlere bil og da som varebil. Kan foresten ikke ha varebil siden jeg er 1:80 og trenger å sitte godt, ikke sitte med knærne i dashbordet og ryggen som en prest. Skal du ha en ny og sannsynligvis ganske feilfri bil med høy sittestilling kan jo Honda CR-V være et alternativ. Dersom du går litt over budsjettet kan du også få en med automatgir, hvis du trenger det. Endret 3. februar 2009 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 på grunn av sykdom? :S Ja, jeg er bevegelseshemmed, og trenger noe høyt som jeg kan sette meg rett inn i. Mercedesen var perfekt høyde, en mitsubitshi pajero også, men da måtte jeg se etter en gamlere bil og da som varebil. Kan foresten ikke ha varebil siden jeg er 1:80 og trenger å sitte godt, ikke sitte med knærne i dashbordet og ryggen som en prest. Skal du ha en ny og sannsynligvis ganske feilfri bil med høy sittestilling kan jo Honda CR-V være et alternativ. Dersom du går litt over budsjettet kan du også få en med automatgir, hvis du trenger det. Ja, honda crv var en av bilene jeg trodde kom til å fungere (den eldre modellen) Men den ble ikke høy nok, det jeg ser etter er noe lignende Pajero, Landcruiser, kanskje BMW x5 etc. Lenke til kommentar
ProStreetEier Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 ok brgynte bare å lure Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Skal du ha en Landcruiser 90 gå for en 2001mod da får du D4D motor på 163hk. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null Lenke til kommentar
ProStreetEier Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Skal du ha en Landcruiser 90 gå for en 2001mod da får du D4D motor på 163hk. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null den avr jo lite stygg Lenke til kommentar
Defus Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Ja, er jo pre facelift, så er jo ikke verdens fineste bil. Men om jeg spøtter 360.000kr inn i en slik (har sjekket med en bank), burde jeg kanskje fått noe brukbart.. men får jeg automat på de gamle? Eller er det ren traktor? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Du får automat på pre facelift ja (ganske stort antall har det), men går du får 50års jubileums modellen så får du full pakke med elektriske skinnseter og det hele. Bilen i annonsen jeg linket til vil jeg ikke akkurat kalle en traktor... men det kommer ann på smaken til øyet som ser. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 Du får automat på pre facelift ja (ganske stort antall har det), men går du får 50års jubileums modellen så får du full pakke med elektriske skinnseter og det hele. Bilen i annonsen jeg linket til vil jeg ikke akkurat kalle en traktor... men det kommer ann på smaken til øyet som ser. Jeg tenkte ikke på utseendet, men at den var lagd mer som de gamle Hi-Luxene. Lagd for å tåle alt etc, og i grunnen ikke så god å kjøre. Jeg kommer til å sette en god del km på bilen, så det er viktig at den fungerer på vei også. At den ikke bare er lagd for å kjøre ut i skogen å hente trær. (satt litt på kanten, men dere skjønner vel hva jeg mener.) Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 Hiluxen og Landcruiser 90 er 2 forskjellige platformer, Hiluxen er en arbeidsbil med stiv aksling bak og bladfjærer, frontopphenget er dog av moderne type. Landcruiser er en mellomting og har spiralfjæring rundt om og er laget for å brukes mer som en personbil, alså komfort er prioritert. Hilux= Klippegrevling (på japansk) Landcruiser= Det er stort sett selvforklarende.... Lenke til kommentar
Defus Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg tror jeg så en landcruiser pre facelift til salgs i tromsø, så jeg skal dra å se på den. Håper bare den ikke har "stigbrett", da det ironisk nok hindrer meg i å komme inn i de fleste biler. Lenke til kommentar
Castman Skrevet 5. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2009 hva med å kjøpe en 2003+ landcruiser med grønne skilter? Er vel ikke umulig å flytte gitteret et par centimetere bakover så du får den plassen du trenger? Et stort pluss med disse er at de holder seg jævela godt i pris også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå