JFM Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Hei Har nett fra Canal Digital (sånn kabel-TV greier). Jeg driver å skal bytte router. Men er litt usikker på noen innstillinger. Jeg skal jo ha på "Dynamic IP". Men trenger jeg å fylle inn noe under "host name" og "mac address"? Jeg kan jo se hva som er "host name" og "mac address" på den gamle routeren. Men er usikker på om jeg skal skrive inn de innstillingene selv, eller om routeren finner nytt "host name" og "mac address". Endret 2. februar 2009 av JFM Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hmm.. Dette skal den vell finne selv? Er vel din MAC adresse du skal skrive inn der isåfall? Denne finner du somregel klistrer uden bærbare Lenke til kommentar
JFM Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Ehh. Hva mener du? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Den finner det som regel selv, men om den ikke gjør det må du skrive den inn selv. Det er vell i såfall MAC-adressen til PC'en som skal være koblet til som du skal skrive inn. Og den finner du somregel klistrer under PC'en. Men i ditt tilfelle skal den nok finne den selv... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Resetter du router og modem så skal du komme på nett automatisk. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Resetter du router og modem så skal du komme på nett automatisk. ...med andre ord så trenger jeg ikke fylle inn "host name" og "mac address"? Kun eventuelle port forwaring og WLAN innstillinger? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Bekllager feile, trodde det var Modemet du byttet ut. Om du resetter modemet, vil du jo måtte legge inn instillinger for ok komme på nett på nytt igjen? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Bekllager feile, trodde det var Modemet du byttet ut. Om du resetter modemet, vil du jo måtte legge inn instillinger for ok komme på nett på nytt igjen? Ehh? Nå forvirrer du bare... Lenke til kommentar
JFM Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 LØST: La inn instillinger for WLAN og kobla routeren til modemet. Så fikk jeg nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå