Gå til innhold

Skatt er tyveri! (NY)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror de fleste undervurderer hvor godt vi har det her i Norge. Sett dere litt inn i hvordan det er i andre land og sammenlign.

 

Det er en myte at "vi" har det så godt i Norge.

De som har en god jobb, høy inntekt og god helse, har det stort sett bra. Men alle andre, spesielt de fattige, de gamle og de syke, samt de som av en eller annen grunn blir sett på som en fiende av systemet, eller kommer i kragel med "staten"

Alle disse gruppene har det aldeles ikke godt i Norge. Systemet i Norge er et kaldt og umenneskelig system, en kopi av systemet i sovjet-unionen og DDR.

 

Eneste forskjellen er at de torturerer og dreper ikke folk i større skala, fordi de er uenige eller fordi de vil forlate landet.

(egen utheving)

 

At det var? På hvilke konkrete måter mener du at det norske samfunnssystemet kan sammenlignes med Øst-Tysk og sovjetisk totalitær marxist-leninisme?

Lenke til kommentar
Baltazar, du overdramatiserer.

Og ja, det er folket som stemmer frem politikerne. Så indirekte er det folket som har bestemt.

 

Så siden "folket" har stemt på den rødgrønne mafiaen som sitter i regjering, så mener du altså at det egentlig er folket som har besteml alle de lovene som disse politikerne koker sammen i hemmelighet ??

 

Sannheten er vel heller at folket ikke har noe å si.

Vi stemmer ikke på politikere i Norge, men på partier.

Politikerne selv bestemmer seg i mellom hvilke politikere de vil ha, og disse politikerne bestemmer selv hvilke lover de vil lage.

 

Det eneste vi til en viss grad kan påvirke er hvilke partier som kommer i regjering. Men selv ikke dette bestemmer folket helt og fullt, for det avgjøres i en hestehandel mellom politikerne på stortinget.

 

Grunnloven var i sin tid laget for å beskytte folk mot direkte overgrep fra staten, men det er lenge siden at staten brydde seg om grunnloven.

Lenke til kommentar
Så siden "folket" har stemt på den rødgrønne mafiaen som sitter i regjering, så mener du altså at det egentlig er folket som har besteml alle de lovene som disse politikerne koker sammen i hemmelighet ??

 

(...)

Grunnloven var i sin tid laget for å beskytte folk mot direkte overgrep fra staten, men det er lenge siden at staten brydde seg om grunnloven.

Herre så usaklig.

Lenke til kommentar
Så siden "folket" har stemt på den rødgrønne mafiaen som sitter i regjering, så mener du altså at det egentlig er folket som har besteml alle de lovene som disse politikerne koker sammen i hemmelighet ??

 

(...)

Grunnloven var i sin tid laget for å beskytte folk mot direkte overgrep fra staten, men det er lenge siden at staten brydde seg om grunnloven.

Herre så usaklig.

 

 

Hva er det som er så usaklig ved dette ??

 

Det du vel egentlig mener her er vel kanskje at det er "usaklig" å si sannheten ?

Lenke til kommentar

Balthazar: Det å kalle den rødgrønne regjeringen for en mafia harselering og man må lov å harselere så mye man vil, men når du kommer med slikt så trenger du ikke undres over hvorfor folk ikke tar deg seriøst. Er det samme som folk som som diskutererer Microsoft og kaller dem Microshit eller M$ istedet for MS. Eller folk som harselerer med navnene til politikere som Bush og Obama når de diskuterer dem.

 

Kompisene dine synes sikkert det er kjempemorro på gutterommet, men slikt hører ikke hjemme i et politisk debattforum om du ønsker å bli tatt seriøst.

Lenke til kommentar
Det er ikke det at det er sant. Det er mer det at det er latterlig.

 

 

Det er ikke latterlig. Og det er også sant.

Hvilken interesse skulle jeg i så fall ha av å lyve om dette ??

 

Men de fleste er oppplært og hjernevasket til å tro på politikerne i et og alt, og da selvfølgelig kun de sosialistiske.

Og det er jo en selvfølge at politikerne selv ikke vil innrømme sin egen korrupsjon og kriminalitet, men fornekte det, og fortsette å fore oss med løgner.

 

Men det er et faktum at de begår utallige overgrep mot folket hvert år, og at de bryter både grunnloven og de lovene de selv lager når det passer dem.

 

Og at de lager lover i hemmelighet, for så å tre dem nedover hodet på oss, er også et faktum.

 

Alle som ikke blindt tror på politikernes løgner, men på et politisk uavhengig grunnlag selv setter seg inn i hva som skjer, vil finne ut av dette.

Lenke til kommentar
Balthazar: Det å kalle den rødgrønne regjeringen for en mafia harselering og man må lov å harselere så mye man vil, men når du kommer med slikt så trenger du ikke undres over hvorfor folk ikke tar deg seriøst. Er det samme som folk som som diskutererer Microsoft og kaller dem Microshit eller M$ istedet for MS. Eller folk som harselerer med navnene til politikere som Bush og Obama når de diskuterer dem.

 

Kompisene dine synes sikkert det er kjempemorro på gutterommet, men slikt hører ikke hjemme i et politisk debattforum om du ønsker å bli tatt seriøst.

 

 

Vel, jeg kaller den en mafiaregjering, fordi de eneste forskjellene mellom regjeringen og en mafia er at regjeringen kan vedta at den kriminaliteten de utfører er "lovlig" fordi de har hele statsapparatet i lomma.

Videre bruker ikke regjeringen direkte tortur og drap som straffemetoder.

 

Men betaler du ikke beskyttelsespengene i tide, så blir du straffet økonomisk, kastet ut av ditt hus, fratatt all eiendom og gjort til gjeldsslave på livstid.

 

Hvis noen ikke vil ta meg seriøst fordi jeg sier sannheten, og kaller regjeringen for en mafiaregjering, så får de bare la være.

Jeg kan ikke lyve, eller la være å si sannheten bare fordi noen ikke vil tro meg, eller ta meg seriøst.

 

Jeg synes "mafiaregjering" er veldig mildt sagt, og det får tydeliggjort hva jeg mener uten at jeg sier hva jeg selv hvirkelig mener om dem.

 

 

 

Og før noen kommer med påstanden om at jeg stemmer borgerlig, og sier dette bare fordi det er sosialistisk regjering, så vil jeg si at jeg mente det samme om den forrige regjeringen, og den før dem, og før dem osv osv.

Lenke til kommentar
Da vil jeg anbefale deg å holde deg til DLF-forumene der denne formen for oppgulp blir hyllet ukritisk fremfor latterliggjort.

 

Hvorfor skulle jeg holde meg til DLf-forumet ?

 

Jeg hører ikke hjemme der, selv om mange der kanskje tilsynelatende er enig med meg.

Det er bedre at jeg er her, og opplyser om hva politikere og myndigheter egentlig driver med, og at de aldeles ikke vil det beste for oss.

Det kan jo hende at noen her inne, leser mine innlegg og begynner å tenke over dem, og slutter å stole blindt på politikerne.

 

At jeg blir latterliggjort, angrepet og gjort narr av, er en pris jeg regner med å måtte betale, og det er jeg også vant til. De som sier sannheten blir som regel mistrodd og latterliggjort. Historien er full av eksempler på det, så jeg er ikke den første, og antakelig heller ikke den siste.

 

Jeg er ikke interessert i politikk, mitt motiv er kun at sannheten skal bli kjent, slik at folk i første omgang slutter å la seg lure av løgnaktige politikere.

For jeg vil at alle skal bli rettferdig behandlet, og at folk skal ha det godt , både i Norge og i andre land

Lenke til kommentar

Fordi du ser ut til å dele svært mange meninger med de og fordi at du må vente massiv kritikk her når du legger ut svært usaklige påstander der du påstår at skatt og det politikere bedriver er organisert kriminalitet (hei DLF)..

 

Nei, det kommer ikke som en overraskelse at du ikke er interessert i politikk. Ettersom du har null innsikt i den. Det er nok ytterst få her som stoler blindt på politikere, tvert imot.

 

Du havner i samme kategori som truthere av typen som har aliens boende hos seg, som skal dele "sannheten" med andre :)

Lenke til kommentar
Fordi du ser ut til å dele svært mange meninger med de og fordi at du må vente massiv kritikk her når du legger ut svært usaklige påstander der du påstår at skatt og det politikere bedriver er organisert kriminalitet (hei DLF)..

 

Nei, det kommer ikke som en overraskelse at du ikke er interessert i politikk. Ettersom du har null innsikt i den. Det er nok ytterst få her som stoler blindt på politikere, tvert imot.

 

Du havner i samme kategori som truthere av typen som har aliens boende hos seg, som skal dele "sannheten" med andre :)

 

 

Jeg vet ikke hva DLF mener. Men slik politikerne idag driver med skattlegging og tvangsinndrivelse, så er det organisert kriminalitet ja. Men jeg har likevel ikke sagt at all skatt er det, slik du påstår.

 

Jeg har nok mye mer innsikt i dette enn du tror.

Problemet er heller at de fleste i Norge er så hjernevasket av ap, at de kan ikke tenke seg den muligheten at det kan finnes et alternativ til den såkalte "velferdsstaten" som ap har skapt, slik at de selv kan leve gode liv og skumme fløten av folkets arbeid.

 

Så at du tror at dette er ren fantasi er vel ikke annet enn jeg bør forvente.

Lenke til kommentar

Hva mener du da Baltazar? At man skal droppe skatt, og at alle selv må betale for det de ønsker av ytelser, som skole, helsevesen, subsidierte matvarer, veier? At man, etter at brannvesenet har vært og slukket en brann hos deg får en feit regning i posten?

 

Det virker ikke som om du forstår at dersom man skulle droppe skatter og avskaffe "velferdsstaten" som du sier, så vil dette føre mange flere mennesker ut i fattigdom/helseproblemer/manglende utdanning, etc.

 

Som mange andre har sagt, dersom du har et problem med systemet er det ingen som tvinger deg til å bli.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...