Gå til innhold

Finner ikke skriveren

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt Canon S750. Men når jeg kjører installasjonen av driveren som følger med, så oppnås det ikke kontakt mellom pc og skriver. Bruker USB-kabel. Har sjekket at kabelen står korrekt i flere ganger, og forsøkt i begge portene. Men det går ikke.

Jeg har ikke spesielt peil på dette, men kan det hende at maskinen ikke er klargjort for USB og støtter ikke det, eller noe? Har Windows 2000.

Håper på tips som kan oppklare dette. Har gjort alt som står i instruksjonsboka, uten hell :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk inn i BIOS nå. Visste ikke helt hva jeg skulle se etter, men noterte meg alt som hadde noe med USB å gjøre.

Dette fant jeg da:

Integrated Peripherals

Onchip USB Computer [All enabled]

USB Keyboard Support [Disabled]

USB Mouse Support [Disabled]

PnP/PCI Configurations

Assign IRQ for USB [Enabled]

Jeg visste altså ikke helt hva jeg skulle, så ut som det meste var i orden her (støtte for keyboard og mus trengte vel neppe være enabled, men endret det til det uansett). Dermed stod alt som hadde noe med USB å gjøre som enabled da jeg lagret og startet på nytt. Men fremdeles finner ikke pc'en skriveren under installasjon av driveren.

Håper på flere fornuftige tips!

Lenke til kommentar

Fikk det endelig til nå. Ja, første gang jeg satte inn kabelen i USB-porten og startet maskinen så ble maskinvaren oppdaget. Men jeg fulgte da instruksjonsheftet som forklarte meg at jeg skulle ta avbryt og kjøre instalasjon ved å kjøre cd-rom etterpå. Det virket altså ikke.

Men nå kjørte jeg et maskinvaresøk. Den fant da to drivere som den fant i cd-romen, hvorpå jeg valgte den anbefalte først. Det virket ikke. Deretter prøvde jeg meg på den andre, og da gikk det!

Tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...