Gå til innhold

Hvordan starter du dagen?


Hanzi.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

06:20 - vekkerklokka til typen ringer og han står opp. Tar med hundene på plena for å tisse

06:25 - hundene kommer byksende opp i senga for å legge seg under den varme dyna mi

06:30 - typen spiser frokost og hundene bykser ut av senga i håp om å få seg noe godt å spise. Jeg gir opp å sove og legger meg til å lese bok

06:45- Jeg står opp, går på badet og ordner meg

07:00 - Jeg går tur med hundene i en halvtime

07:30 - På tide å gi hundene mat. Ordner med kurven og teppene til hundene og setter opp hundegrinda som skal hindre hundene i å spise opp sofaen

07:35 - Spiser frokost og leser bok i 10.min. Er det tid til overs eller jeg ikke har bok gjør jeg litt husarbeide. Rer opp senga og rydder kjøkkenet.

07:52 - Setter meg i bilen og kjører til jobb

 

Begynner på jobb klokken 08:00 og kommer som regel ett par min før :) Er så heldig at jeg er veldig opplagt om morgenen.

Lenke til kommentar

Fordi :

 

Jeg trenger bilen i jobben min da jeg flere ganger i uka må kjøre til sentrum for å hente pakker, sende post, gå i banken osv.

 

Og jeg går mer enn nok hver dag siden jeg har 2 hunder. Går tur i 1,5 time hver dag, så har ikke dårlig samvittighet for at jeg bruker bilen til jobb. 7 min kjøring tar tross alt lett 20 min å gå. Hundene mine er hjemme alene hele arbeidsdagen, og da har ikke jeg samvittighet til å la de være hjemme alene i 40 min til :)

Lenke til kommentar
07:52 - Setter meg i bilen og kjører til jobb

 

Begynner på jobb klokken 08:00 og kommer som regel ett par min før :) Er så heldig at jeg er veldig opplagt om morgenen.

 

Hvorfor ikke hvis du har kort vei? :p

 

Jeg bruker ca 2 minutter på å kjøre til jobb :p Ikke dårlig samvittighet eller siden jeg går ca 4KM hver dag på mølla istede.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

0700 - 0745 Slumring (men vurderer å slutte med dette. er jo nesten en time med søvn :O)

0745 - 0750 på badet

0755 Legger pcn i sekken og stikker på skolen

Lenke til kommentar

Dagen starter 07:00. Jeg myser mot den store verden, og tasser ut på det kalde gulvet med en zombieaktig gange. Setter noen rundstykker i ovnen mens jeg er på badet og steller og sminker meg. Etter å ha gjort alt dette, pluss å kle på seg, pakker jeg sekken og leter febrilsk ettr lommebok, mobil o.l

 

Ut i den kalde bilen, hakke litt tenner og skjelve til det blir varmt. 15 min senere ankommer jeg skolen, og sitter i gangen utenfor klasserommet i noen minutter før skoledagen starter 08:10.

Endret av Venom
Lenke til kommentar
Vaakner i sjokk av vekkerklokka som jeg kobla til anlegget. Virrer forvirra rundt til jeg klarer aa sla den av, ser paa klokka og trer paa meg klærne mine saa fort jeg kan for aa rekke skolen. Oftere enn aldri glemmer jeg skolebökene mine :p.

 

Hørest ut som en koselig morgen det;) Tenkte faktisk på å lage script som spilte musikk om morningen jeg også:p

Lenke til kommentar

Hverdager pleier å være:

 

06:40 alarmen går

06:50 pappa vekker meg hvis han er hjemme

07:00 andre alarm går får å få meg ut av senga

07:05 setter på vannkokeren for å lage meg kaffe og går å henter avisa hvis jeg er alene hjemme

07:35ish kler på meg

07:45-07:49 går eller løper til bussen, avhengig av når jeg forlater huset (bussen går 07:50 og det tar 4-5 minutter å gå..)

Lenke til kommentar

06:50 Klokka ringer

06:54 Drar meg ut av senga. Opp på badet og pisse og kle på meg :D

06:00 Ordner frokost og skolemat

06:10 Setter meg ned i stolen og leser avisa, dytter ned ei brødskive

06:30 Pusser tenna, grer håret

06:35 Tar mopeden til bussplassen 3 km unna

06:45 Går sakte mot bussplassen

06:48 Hilser på kompisen, som er like trøtt som meg

06:56 Bussen kommer, framme 45 minutter senere

08:00 Skolestart

Lenke til kommentar

haha, på 1 av 2 dager hvor jeg starter tidlig :

06:40 Verdens verste alarm setter i gang, står bevisst 1 meter unna senga, slik at jeg må stå opp.

06:50 jeg reagerer i kroppen etter 10 minutter med uling. (målet er å stå opp her funker 50%)

07:03 blir våknet av min far ofte som skrur av alarmen fordi den våkner hele huset.

07:05 Frokost (hvis tid, hente nista i kjøleskapet smurt forrige dag)

07:12 Siste frist for å løpe til busssen. ( Går 07:16 )

 

I løpet av de tre årene jeg har følgt denne så har jeg kommet for sent til bussen ca 2-3 ganger.

Når jeg står opp 06:50 så har jeg god tid og kan slappe av, skjønner ikke dere som står opp 1,5 timer før. det er jo helt madness.

Lenke til kommentar

How it used to be:

 

(Hos mamma)

 

06:00 stå opp og inn i dusjen.

06:15 pusse tennene, voks i håret og slikt.

06:30-ish lage en kopp med kaffe.

06:35 frokost (8-12 skiver toast med smør)

06:50-ish tar meg en god kald pris.

07:00-07:30 gjør et eller annet som å se på TV

07:30 ny pris og turer'n mot skolen.

 

How it is:

 

(Hos pappa)

 

06:35 vekket av stemor.

06:45 har gjort alt som går ann på 10 minutter og løper til bussen. Stapper i en general ekstra sterk.

06:49-ish sitter på bussen.

07:15-ish fremme i byen.

07:20-ish ny buss. Stapper i en ny

07:40 fremme på skolen.

07:45 sove.

08:00 skolen begynner.

 

(Hos mamma)

 

07:00 vekket av stefar.

.............repeat............

07:30 deodorant og voks i håret.

07:40-ish på vei til skolen. Stapper opp en pris

08:10 på skolen

 

Sad but true

Lenke til kommentar

06:30 Vekkerklokkenringer

06:35 Hopper i dusjen og får gjort meg ferdig på badet

06:45-07:00 Spiser frokost med en kopp kaffe.

07:15 Tar bussen til skolen.

 

Ett lite unntak er tirsdagene, i og med at jeg begynner senere på skolen. Morgenen den dagen er litt mer avslappende

06:50 Vekkerklokken ringer.

06:55 Hopper i dusjen.

07:05-07:30 Frokost med avis og kaffe

07:30-08.15 Surfer på nettet, og benytter sjansen til å ta en snus i en rolig stund.

08:30 Tar bussen til skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...