Gå til innhold

BK: Mitt første portrett

Haansi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint lys og skarphet i bildet, men hodestillingen ser litt unaturlig ut. Komposisjonen er heller ikke helt på topp, i tillegg tilfører ikke armen bildet noe. Rullegardinene er heller ikke særlig pene å se på.

Men som sagt, lyset er fint og naturlig, og skarpheten er bra. Ikke dårlig til å være ditt første portrett.. :)

Lenke til kommentar

Vakkert bilde, det med hånden er jeg forøvrig enig i, men det med rullegardinen gjør ikke noe for meg. Det gir et annet preg enn hvis du hadde hatt en nøytral utbrent eller svart bakgrunn. Så vil ikke si at denne bakgrunnen er dårligere enn helt "plaine." Fokuspunktet sitter støpt, men kunne tenkt meg å sett bilde i farger med en liten varmetone. Så kunne du også brukt layermask/curves får å gjøre bakgrunnen mørkere. Men ellers et bra bilde!

Mvh. Ole A

Lenke til kommentar

Fint bilde av pen jente... Skarphet og fokus sitter bra. Jeg hhar ingen problemer med stillingen hun sitter i. Blant annet er det bra at nærmeste skulderne ikke 90 grader frem for oss, men litt i vinkel.

Eneste jeg føler kunne reist bilde et hakk er komposisjon. Når du står så tett opptil personen blir det ofte best om du kutter litt av hodetoppen.

PS! Ville helst sett at bilde var i farger, med en nøytral bakgrunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...