Floregnag Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Høres stadig om jenter som ikke er fornøyd med kroppen sin og at de prøver alt for å holde seg slank. Mange jenter sliter med anoreksi og bulemi, og skylder på utstillingsdukkene i butikker og modellene i ukeblader. Men jeg skjønner ikke hysteriet! Å oppnå en slank og normal kropp (slik de aller fleste jenter vil se ut, dog de fleste gutter liker litt ekstra også) er jo super enkelt, det gjelder å spise litt sunt og trene med jevne mellomrom (dette er selvfølgelig indivudelt med tanke på i hvor stor grad man skal trene og spise sunt). Men idealkroppen for gutten er jo nærmest umulig å oppnå, har prøvd altfor lenge å få en kropp som utstillingsdukkene i butikker og som de mannlige modellene i ukeblader.. men det er rett og slett et slit. MYE vanskeligere enn å bare holde seg slank, for det klarer jeg, men denne sixpacken og de markerte bicepsene, altor vanskelig å oppnå. Ja, jeg vet at mange jenter ikke forventer at gutten skal ha en slik kropp, på samme måte som vi gutta ikke forventer dere jenter skal se ut som disse tynne modellene, Men hvorfor anoreksi og spiseforstyrrelser er så mye mer utbredt blant jenter.. det skjønner jeg ikke...(selvom det sikkert er mange gutter som lider av det, som vi ikke vet om, er nok tallet høyere hos jenter) Og jeg er ganske sikker på at de fleste gutter og jenter synes Mark Whalberg sin kropp i Calvin Klein reklamen er ganske nærme fasiten på en hvordan en fin guttekropp skal være, og tro meg, den er vanskeligere å oppnå en den fineste jentekroppen, så slutt å whine og fortell meg hvorfor jenter har whina så mye på vekta si opp igjenom åra! Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Ehm. Tror du ikke kan angriper jenter på den måten. Ettersom du ikke vet hvordan jenter tenker. Men grunnen til at mange jenter er fordi det er større sjalusi plant jenter enn gutter. Og at fordi jenter bryr seg mer om hvordan de ser ut enn mange gutter (ja vi lever i 2009. Og gutter vil se bra ut, men tror jenter bryr seg mye mer). Tenk deg du er ei jente i en jente gjeng av 10 stykker f.eks. Og de 9 andre er tynne og slanke. Mens du har litt "ekstra". Da øker presset på deg til å bli tynn og slank. Og der har vi anoreksi og bulemi. Og man legger mer merke til jenter enn gutter i dagens samfunn. Ja den perfekte gutten kroppen er vanskelig å få. Og vi må slite litt for å få den. Men den perfkete jente kroppen er ikke veldig veldig tynn. Den er en balanse mellom mage,rompe,pupper og lår. Tror ikke jenter vil være syl-tynne. Men å ha EN bra kropp. Og de må nok jobb litt for å få den også. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 "Bulemi" finnes nok også i ganske stor grad hos gutter, men fordi handlingen gutter finner på ikke er like fysisk skadende er det like mye fokus på det. Guttenes "bulemi" er trening, dietter, proteinshakes, gainers, steorider, osv. Og det skjønnhetsidealet mange unge menn har kan gjerne være like destruktivt som det unge jenter kan ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå