Gå til innhold

Spørsmål om førstegangstjeneste

Livlig

Anbefalte innlegg

Hei

har noen spørsmål om Førstegangstjeneste!

Når pleier innkallingen til førstegangstjenesten å komme?

Og er dette endelig, eller bare et varsel om at du kan bli innkalt?

Hvor stor er egentlig sjansen for å bli innkalt, dersom man har sagt at man ønsker førstegangstjeneste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke tro du slipper billig unna, det er helt random hvem som må slave rundt for staten. Selv sa jeg på sesjon at jeg ikke hadde lyst til å gå i millitære, fikk brev om "planlagt innkallelse", sendte forespørsel om utsettelse på grunn av skole, nå fikk jeg nytt brev om planlagt innkallelse, og vil da få innkalling nærmere sommeren. Så oddsen for at en som har sagt han vil inn i millitære kommer inn bør vel være 100%?

Etter det jeg har sett virker som om "du vil eller ikke" er helt likegyldig.

Endret av Warz
Lenke til kommentar

Hvis du blir kalt inn, og absolutt ikke har lyst, ville jeg prøvd å dimmitert på innrykksdagen!

På mitt innrykk ble ekstremt mange dimmitert på innrykksdagen! Selv vil jeg anbefale deg å gjennomføre verneplikten, et spennende år med mange nye erfaringer. Har ikke angret på at jeg tok på meg kongens klær!

Lenke til kommentar

I begynnelsen er det ofte et overskudd av soldater, og om man må dimmitere noen er det ikke så farlig. Lenger ut i tjenesten du kommer, jo mer kritist blir en dimmisjon for kompaniet, med tanke på at hver soldat har en fast oppgave, som for eksempel vognfører på et eller annet kjøretøy. Da har også forsvaret brukt masse penger på å utdanne den soldaten.

Dessuten tror jeg det er sivile leger på innrykksdagen, og er nok lettere å få de til å kjøpe historia di om et dårlig ledd osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...