Livlig Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei har noen spørsmål om Førstegangstjeneste! Når pleier innkallingen til førstegangstjenesten å komme? Og er dette endelig, eller bare et varsel om at du kan bli innkalt? Hvor stor er egentlig sjansen for å bli innkalt, dersom man har sagt at man ønsker førstegangstjeneste? Lenke til kommentar
laurell Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 letmegooglethatforyou.com Fra mil.no - Vanlige spørsmål angående FGT Du blir innrullert ca 2-4 mnd før du skal inn. Tror den er endelig ja, husker ikke helt. Så lenge du ikke har noen plager, og sa du ville inn i førstegangstjenesten er sjangsen 1/3 til 1/2 sjangs ca. Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Innrullert blir man det året man fyller 17.. Varsel om innkalling sendes ut 5 mnd. før innrykk, mens selve innkallingen kommer 2 mnd. før. Og hvor har du oddsene dine fra? Lenke til kommentar
laurell Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Og hvor har du oddsene dine fra? Fra venner og kjente som har forhørt seg om det på sesjon. Men det "tallene" endres nok fra tid til annen.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det er hvor mange som gjennomfører, ikke hvor mange som kalles inn. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 letmegooglethatforyou.com OffT: første treff på google der er faktisk denne tråden, så i mine øyne var den på kanten til fail Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Så lenge du ikke har noen plager, og sa du ville inn i førstegangstjenesten er sjangsen 1/3 til 1/2 sjangs ca. Er det sjansen for å komme inn? Altså har jeg kjempesjanse til å slippe? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Nei. Ca. 30% av gutta gjennomfører. Men ja, sjansen er stor for å slippe unna. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hvor mange tjenestedyktige blir kalt inn da? Lenke til kommentar
Warz Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Ikke tro du slipper billig unna, det er helt random hvem som må slave rundt for staten. Selv sa jeg på sesjon at jeg ikke hadde lyst til å gå i millitære, fikk brev om "planlagt innkallelse", sendte forespørsel om utsettelse på grunn av skole, nå fikk jeg nytt brev om planlagt innkallelse, og vil da få innkalling nærmere sommeren. Så oddsen for at en som har sagt han vil inn i millitære kommer inn bør vel være 100%? Etter det jeg har sett virker som om "du vil eller ikke" er helt likegyldig. Endret 21. februar 2009 av Warz Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Sistnevnte er riktig, hva gjelder om du blir innkalt. Det mange ikke forstår, er at det er VELDIG mange som dimmer de første par ukene (for ikke å si dagene). Lenke til kommentar
Thel Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hvis du blir kalt inn, og absolutt ikke har lyst, ville jeg prøvd å dimmitert på innrykksdagen! På mitt innrykk ble ekstremt mange dimmitert på innrykksdagen! Selv vil jeg anbefale deg å gjennomføre verneplikten, et spennende år med mange nye erfaringer. Har ikke angret på at jeg tok på meg kongens klær! Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hvordan/hvorfor blir man dimmitert så tidlig? Lenke til kommentar
Thel Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 I begynnelsen er det ofte et overskudd av soldater, og om man må dimmitere noen er det ikke så farlig. Lenger ut i tjenesten du kommer, jo mer kritist blir en dimmisjon for kompaniet, med tanke på at hver soldat har en fast oppgave, som for eksempel vognfører på et eller annet kjøretøy. Da har også forsvaret brukt masse penger på å utdanne den soldaten. Dessuten tror jeg det er sivile leger på innrykksdagen, og er nok lettere å få de til å kjøpe historia di om et dårlig ledd osv. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Er vel hovedsakelig militære VAB-leger? Lenke til kommentar
r.giggs Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hvordan/hvorfor blir man dimmitert så tidlig? Vil vel tro noen ikke klarer de daglige gjøre målene, ikke vil samarbeide eller rett og slett griner og syter hele dagen lang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå