Gå til innhold

Bør jeg prioritere et godt kabinett???

Anbefalte innlegg

Hei folk.

Sitter og lurer på hva jeg skal gjøre.Sparer for harde livet til ei stor oppgradering av komponentene i maskinen min men fikk det plutselig for meg at jeg trenger et skikkelig kabinett.

Jeg har et Aopen full tower nå uten vifter eller annet stash som er egentlig ganske simpelt og nybynneraktig.

Noen som har noen erfaring med dette: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC65USB

Er det virkelig så viktig med et fett kabinett?Tenker kanskje som om at det er en Ferrari med et Lada karroseri.(beklager virkelig at Ferrari nevnes i samme setning som Lada).

Driver litt med OC men har ikke støtt på noen temp problemer enda..

Noen synspunkter?Bør jeg prioritere ett skikkelig kabinett?

TIA

Shorty

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Lian Li PC 65USB Dette er jeg utrolig fornøyd med. Det har 4 vifter (som du kan justere hastigheten på), så du vil nokk ikke få noe problem med temperaturen i kabinettet. Kabinettet er utrolig stilig, men kjøp klister til å legge på CD-rom og diskettstasjon. Kvite CD-rommer og diskettstasjon ødelegger mye av Lian Li sitt stilrene børstede aluminiumslook. Hvis du ikke vett hva jeg snakker om så se her:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?U...D=3085&GID=3000

Lenke til kommentar

Du bør absolutt prioritere kabinett!

Et godt kabinett trenger ikke skiftes ut på flere tiår, mens et skjermkort f.eks må skiftes hvert halvår hvis du vil holde deg på topp. Mitt råd er vent litt med oppgradering, kjøp et godt kabinett nå og skift ut maskinvaren når prisene har sunket litt.

Mitt LianLi PC65USB kabinett vil nokk holde i hverfall 20år fremover. Det er min påstand!

Lenke til kommentar

Hva synes dere on denne prisen da...Brukt,

Varenr. Ant. Art.Navn Eksl.mva. Inkl.mva.

SBCCBL30 1 stk. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?t...=SBCCBL30&ANT=1 , 30cm, Blå

SBCCBK 1 stk. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?t...NR=SBCCBK&ANT=1

LLKIT 1 stk. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?t...TNR=LLKIT&ANT=1 , Superbright

PC65USB 1 stk. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?t...R=PC65USB&ANT=1 , Aluminium, m/USB HPC360202 1 stk. Chieftec strømforsyning, 360W, ATX12V

1700 kr + oppkrav(44 kr)

Shorty

Lenke til kommentar

Er det noen som er dumme nokk til å selge et LianLi kabinett?

Jeg hadde slått til på det kjøpet. Ledsa i front er utrolig stilige!

Jeg er vanligvis litt skeptisk til bruktkjøp på grunn av garanti, men hva kan gå galt med et kabinett? Dette er et kjøp jeg hadde slått til på med en gang! Ikke tvil, Kjør stil! (Den var utrolig tåpelig, men jeg måtte bare si det).

Lenke til kommentar

1700kr for et LianLi PC65USB med kald-katode, superbright LED og strømforsyning er utrolig billig. Hvis kabinettet er i topp stand er det jo så godt som nytt! Jeg har alltid siklet etter ett LianLi, men har gitt opp fordi det blir fort så dyrt med strømforsyning, den/de obligatoriske katodene osv. Hvem skal selge dette kabinettet? Jeg vil gi ivertfall 1800kr +frakt hvis kabinettet er i topp stand seff.

Lenke til kommentar

Mitt LianLi PC65USB kabinett vil nokk holde i hverfall 20år fremover. Det er min påstand!

Tviler på det, om 20år er nok standardene for strømforsyning, størrelse på hovedkort, og åpningene (ATX) bak på kabinettet helt forandret.

Dessuten så var det jo snakk om noe som heter Device Bay, som skal tillate hot-swapping av disker og CD/DVD enheter -men denne standarden har det vært stille om lenge, var det kanskje bare en flopp?

Lenke til kommentar

Om ATX og strømforsyningsstandarden forandrer seg, er det jo bare til å kjøpe/lage nye bakplater. Jeg ser ikke på dette som noe problem. LianLi er ganske så geniale på dette. Bakplaten til strømforsyningen er løs, og kan enkelt skiftes. Når det gjelder hovedkortet kan jo hele hovedkortskuffen skiftes.

Lenke til kommentar

Som en person skrev: Kabinett holder lenge, og trenger ikke å byttes ut. Ergo så trenger du ikke byttet ut kabinettet ditt heller. De eneste grunnene til å kjøpe nytt kabinett er at du kan svare ja på en av disse påstandene:

1) Vil du briefe med fett kabinett overfor venner på LAN o.l. ???

2) Er du ofte inne i kabinettet du har for å mekke og føler at komponentene er knotete plassert? (Her må du isåfall sammenligne med det kabinettet du evt. vil kjøpe.)

3) Blir kabinettet for varmt slik at du har bruk for flere vifter?

4) Er du plaget av støy? (Kan få mye støy-demping ut av nyere kabinett. Men du kan sikkert også fikse litt på det du har fra før)

Ut fra det du skrev, så virker det ikke som om du ville svart ja på noen av disse spm (bortsett muligens på spm 1?) og da ville jeg definitivt prioritert andre komponenter enn kabinett. Du må huske at det er det indre som teller :roll:

Mvh,

DaffyD

Lenke til kommentar
Som en person skrev: Kabinett holder lenge, og trenger ikke å byttes ut. Ergo så trenger du ikke byttet ut kabinettet ditt heller. De eneste grunnene til å kjøpe nytt kabinett er at du kan svare ja på en av disse påstandene:

1) Vil du briefe med fett kabinett overfor venner på LAN o.l. ???

2) Er du ofte inne i kabinettet du har for å mekke og føler at komponentene er knotete plassert? (Her må du isåfall sammenligne med det kabinettet du evt. vil kjøpe.)

3) Blir kabinettet for varmt slik at du har bruk for flere vifter?

4) Er du plaget av støy? (Kan få mye støy-demping ut av nyere kabinett. Men du kan sikkert også fikse litt på det du har fra før)

Ut fra det du skrev, så virker det ikke som om du ville svart ja på noen av disse spm (bortsett muligens på spm 1?) og da ville jeg definitivt prioritert andre komponenter enn kabinett. Du må huske at det er det indre som teller  :roll:  

Mvh,

DaffyD

1) Klart jeg vil briefe....:)

2) 2 uker siden ødela jeg en 60 gig på grunn av trangt som f...

3) Har allerede spurt meg rundt om tempen på både CPU,skj.kort,HK osv

4) Jepp,bråker fælt...

5) Har også sagt at jeg driver med litt OC slik at temp er en faktor der..

Sitter egentlig å argumenterer med meg selv.Nei,jeg kjøper det kabinettet!!!! :yes:

Takker folkens..

Shorty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...