Gå til innhold

BK: Havland i Nord

telealf

Anbefalte innlegg

Håper på konstruktiv men streng kritikk. Kanskje komposisjon, mangel på etterbehandling, osv...Bildet er kun lett beskjært, men pga mangel på datakraft ellers ikke behandlet. En del regn inn på frontelement har redusert skarphet noe, men teller dette mye på denne type bilder?

Edit: beklager signatur, er nok klar over at ikke alle liker dette :ermm:

post-180310-1233598314_thumb.jpg

Endret av telealf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan nesten se ut som om vi to har tatt bilder like ved hverandre :whistle:

Men ser at det er flere enn meg som sliter med hvitbalansen. Det er en anelse blåtone i dette bildet, men fin rullesteinsfjære og jeg nikker gjenkjennende til denne typen bilder!

Skal vel egentlig ikke kritisere så veldig mye da jeg selv er i oppstartsfasen av fotografi og det vil være å kaste stein i glasshus :ph34r:

-Men syns utsnittet kanskje var litt vidt, kunne muligens vært croppet lett.

-Signaturen plager ikke meg, så lenge det er diskret slik som din.

-Ser ikke plagsomt mange dråper på bildet, men de er vel der.

Veldig vanskelig lys og vær for bildetaking, dèt vet jeg alt om!

Ganske bra dette:)

Lenke til kommentar

Var ett bra fanget bilde vil jeg påstå, da du både har med bølge sprut og man ser godt på havet at det blåser.

Som Larsenio sier så er hvitbalansen bommet på her, men da du som også sier mangler maskinkraft for redigeing..

Kunne også faktisk tenkt meg at himmelen senkes litt, og kuttes litt på høyreside.

Ble ett litt burry bilde men merker ellers ikke noe til regnet du snakker om, man kan se at fjellene har en stripe av noe uklart, men i denne størelse merker man det knapt.

Klarte selvfølgelig ikke dy meg, måtte bare prøve litt med bildet.

Håper det går greit, har bare tatt ene igjennom lightroom en kjapp tur og andre en rask tur gjennom PS

Fjerner de om du ønsker.

post-28938-1233603475_thumb.jpg

post-28938-1233603541_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Var ett bra fanget bilde vil jeg påstå, da du både har med bølge sprut og man ser godt på havet at det blåser.

Som Larsenio sier så er hvitbalansen bommet på her, men da du som også sier mangler maskinkraft for redigeing..

Kunne også faktisk tenkt meg at himmelen senkes litt, og kuttes litt på høyreside.

Ble ett litt burry bilde men merker ellers ikke noe til regnet du snakker om, man kan se at fjellene har en stripe av noe uklart, men i denne størelse merker man det knapt.

Håper det går greit, har bare tatt ene igjennom lightroom en kjapp tur og andre en rask tur gjennom PS

Fjerner de om du ønsker.

post-28938-1233603475_thumb.jpg

post-28938-1233603541_thumb.jpg

Pent bilde, men når Itw redigerte det ble det rett og slett MYE bedre! Var ikke klar over at endring i hvitbalansen og litt redigering kan gjøre så mye med et bilde!

Lenke til kommentar

Fjerner de om du ønsker.

Takk for tips. Ypperlig jobba. Likte det første best, fikk også fjerna (den forstyrrende) steinen t.h. i orginalt bilde. Hvitbalanse var med vilje satt svært kald på kamera. Normalt ville jeg ha kjørt bracketing på fargebalanse, men her var det såpass regn/sjødrevs at jeg bare fikk et bilde etter at stativ var satt opp og objektivdeksel var tatt av.

Edit: typos

Endret av telealf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...