kas_ Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Hei! Jeg holder på å lage en loggbok i excel for å bruke i jobbsammenheng. I Visual Basic klarte jeg å lage en nogelund fungerende UserForm, og trykket da "File"->"Save...." for å lagre. lukket VBA og gjorde det samme med excel dokumentet. Når jeg åpnet excel dokumentet og trykket "Alt"+"F11" for å finne UserFormen i VBA igjen så var den ikke der, prøvde da og "File"->"Import File"->"åpne" Logform.frm så kommer det bare opp en blank Form. Jeg ser der jeg lagret dokumentene mine har jeg disse filene: Loggbok test.xls Gjenn kjennelig som SpreedSheet dokument logform.frm Ugjenkjennelig format logform.frx Ugjenkjennelig format logform.txt Gjenn kjennelig som tekst fil. Jeg har sikkert skrevet veldig uskjønnelig.. Beklager det På forhånd takk Mvh kas Endret 3. februar 2009 av kas_ Lenke til kommentar
nerland Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei Skjønner hva du mener, men kan ikke gi deg noe svar på akkurat dette. Kan gi deg ett tips. Dette kan du jo bruke Google Docs til. Her kan du lage forms (skjemaer), Når disse fylles ut kommer dataen rett inn i ett excel dokument. Det beste er at du har det tilgjengelig der du har Internett. Se eksempel her Lykke til Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 En userform lagrer seg i selve dokumentet (så pass på at den havner i riktig dokument når du oppretter). Men du må lagre det som et exceldokument (xlsm, xlam, xla eller xls). Det ser ut som du lagrer som xml ? Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
kas_ Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 En userform lagrer seg i selve dokumentet (så pass på at den havner i riktig dokument når du oppretter). Men du må lagre det som et exceldokument (xlsm, xlam, xla eller xls). Det ser ut som du lagrer som xml ? Beste hilsen Harald Hei. skrev feil, excel dokumentet ble lagret som .xls Jeg skjønner ikke helt hva som har skjedd, å jeg kunne tenkt å slippe å lage en fra bunn av igjen hehe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå