Heimert-kongen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei Har hørt mye om at det ikke er mulig å degradere til Windows XP på nye PCer. Stemmer dette? Jeg har med erfaring fra fire PCer funnet ut at jeg ikke orker å ha Vista som operativsystem. Den loslitte Aceren fra 2005 er så løen at den må skiftes ut. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Hvis du skal kjøpe ny PC er det jo faktisk fremdeles mulig å noen som kan nedgraderes til XP. F.eks. denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=395667 Ellers er det jo bare et spørsmål om det finnes XP drivere til maskinvaren du velger. Edit: Linken er til en helt tilfeldig PC da jeg ikke aner hva du er ute etter Endret 2. februar 2009 av trn100 Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Nei er ikke ute etter noe spesifikt. Bare så lenge det går an å få XP på så er jeg fornøyd^^ Men går det an å installere drivere for XP på maskiner med Vista? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Du må jo selvsagt innstallere XP først. Det er derfor viktig at du sjekker at alle komponentene i den nye maskinen støttes av Windows XP og det finnes XP drivere på produsentenes hjemmesider. Edit: Én fordel med slike som jeg linket til over er at du faktisk får med lisens til begge OS'ene og at maskinen støttes av begge. Endret 2. februar 2009 av trn100 Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Ok takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå