Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Redd for mulig kneskade

loffen90

Anbefalte innlegg

Heisann, Jeg har "begynt" å trene igjenn etter en pause i vinter og løper da litt på mølla. Men nå i det siste har jeg merket at jeg får litt vondt i knerne når jeg løper. Spesielt det høyre kneet.

Jeg har hørt at det er fare for kneskader ved løping på mølle siden dette ikke er noen normal bevegelse (løping stillestående) Jeg har også hørt at det er 2 ting man ikke vil ha, 1: ryggskade, 2 kneskade.

Er derfor bekymret.

Mitt spørsmål:

Er dette starten på en mulig kneskade jeg merker eller bare at jeg er sliten fra treningen og kneet blir belastet deretter.

I dag da jeg løp, startet smerten i de 2 siste øktene på interval treningen min (4x4) men ikke vondt nokk til at jeg ikke kunne avslutte. men vondt nok til at det var vondt å gå rundt etter treningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm høres ut som du belaster kneet litt for mye. Du skal ikke få så vondt at du får vondt av å gå etterpå. Høres unormalt ut

Ja det stemmer at du ikke skal løpe mye på mølle. Har du mulighet for å løpe i skogen eller ute i naturen generelt? Det er mye mye bedre

Tror du skal slappe av litt. Ikke belastet kneet så mye. Eller ta en pause fra alt som belaster kneet mye.

Og deretter teste om det fortsatt gjør vondt i kneet etter du har "slappet av litt"

Lenke til kommentar

Tidligere skader kan også forårsake sånne ting. Har du ødelagt det kneet før?

Når jeg stupte kråke over styret på mopeden for 2.5 år sia, deisa via en bil og i bakken så slo jeg kneet ganske så bra, så det var vondt å gå i flere uker etterpå, men brakk ingenting. Det merka jeg selv etter det hadde gått over at jeg kunne få milde smerter i det kneet seinere når jeg løp oppmot et halvt år seinere. Har seinere ikke merka noe, men har begynt å merke litt nå etter jeg fikk slått det litt på fylla på nyttårsaften som var. så spørs om jeg ikke pådro meg noen senskader som kan bli vonde med årene.

Lenke til kommentar

har ikke hatt noen særiøse skader på kneet før nei, ikke noe som jeg kan huske.

Har just kjøpt nye joggesko for noen uker siden da, så mulig dempingen på de ikke passer med løpestilen, men merkelig om det skal gjøre så stort utslag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...