Liberum Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei. Har ventet på en pakke som jeg skal få fra en privatperson. Har ventet i 2 uker nå, noe som jeg synes er for lenge, i og med at han har sendt den fra Norge. Har ikke fått noen hentelapp enda, så begynner å lure på hvor det har blitt av den. Hender det at postkontoret glemmer å sende ut hentelapp? Hva skjer med pakken hvis ingen henter den? Kan man gå på postkontoret å hente en pakke bare ved å vise identifikasjon? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Få sporingsnummer på bakken. Da kan du finne ut hvor den er. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Har personen sagt at pakken faktisk er sendt? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei. Har ventet på en pakke som jeg skal få fra en privatperson. Har ventet i 2 uker nå, noe som jeg synes er for lenge, i og med at han har sendt den fra Norge. Har ikke fått noen hentelapp enda, så begynner å lure på hvor det har blitt av den. Hender det at postkontoret glemmer å sende ut hentelapp? Hva skjer med pakken hvis ingen henter den? Kan man gå på postkontoret å hente en pakke bare ved å vise identifikasjon? Spør avsendar etter sporingsnummer, det får han når pakken blir levert. Det kan sjølvsagt skje at dei gløymer å sende ut lapp, men du vil få purring. Hvis ingen henter pakken innan 14 dagar blir den sendt tilbake til avsendar. Spørs litt kva Postkontor det er. I lokale postkontor går det ofte greit dersom ein veit sånn circa kva pakke det er, men i utgangspunktet skal ein bruke sporingsnummeret. Lenke til kommentar
Liberum Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Har personen sagt at pakken faktisk er sendt? Ja han sier at pakken er blitt sendt, noe jeg tror på, siden jeg skulle betale etter jeg hadde fått den. Skal prøve og få tak i sporingsnummeret. Hvis ingen henter pakken innan 14 dagar blir den sendt tilbake til avsendar. Hva om avsender ikke er oppgitt? Lenke til kommentar
ChristianEx Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Har han sendt den i postoppkrav? Såfall har avsender pakkenummeret som kan brukes til sporing på kvitteringen han mottok - dersom han da ikke var såpass forfjamset att han kastet denne ettersom han personlig ikke har noe særlig bruk for den. Hentelapp blir alltid utlevert så sant oppgitt adresse er korrekt. Selv om posten skulle glemme eller somle bort den orginale hentelappen sender de alltid ut minst 1 purring ett en ukes tid før pakken blir returnert, noen ganger to med. Du kan hente den på postkontoret dersom du har med deg legitimasjon, men spørs om de klarer og finne den eller orker å lette etter den dersom du ikke har sporings-/pakkenummeret på den. Har forsåvidt opplevd att posten har klart og vært ekstremt treige noen ganger, 2-3 uker uten att det skulle skyldes noen tilsynelatende problemer, men som regel bruker det og gå på 3-5 dager innenlands. Forsøk og få has på sporingsnummeret du, dersom avsender har klastet kvitteringen med dette nummeret på kan du ringe posten - de burde nok ha ett form for digitalt internt sporingssystem vil jeg tro. Lenke til kommentar
Liberum Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Ok, takk for godt svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå