hanbjo Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Hei Alu-Tech. - MDF platene sprekker fort ja. Har vært veldig forsiktig når jeg har skrudd sammen de MDF platene du ser i Update #3, så jeg har heldigvis ikke opplevd at noen av mine MDF plater har sprekt enda.. - Regner med at kabinettet blir ganske lett. Fåreløbig veiger det (4 av 7 MDF plater) 6kg. Med alle platene + HK brett ++ regner jeg med det havner på mellom 11 og 12 kg. - Når det gjelder døra har jeg ikke bestemt meg helt enda. Jeg regner med å bruke hengsler (eller hva det heter) + magneter. dette burde holde døra på plass, samtidig som det er enkelt og åpne døra. - Fargen på kabinettet kommer til å bli svart. Skal bruke spraylakk her. Må se litt nermere hvordan jeg skal få det peneste resultatet her. - 5.25" rammene håper jeg å få hentet fra et gammelt kabinett (hvis jeg finner noe) ellers så må jeg lage det selv. Regner med å bruke samme teknikken som du nevner. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hei. Jeg har funnet ut at magneter er en enkel måte å få festet døren på Magneter kjøper jeg på clas ohlson, og så har jeg halparten av dem på kabinettet og dan andre halvparten på døren. fester magnetene med lim og det funker.. Har erfaring med at hengsler har lett for å bli slarkete. Du har vel tenkt å bruke metallic med klarlakk på toppen? Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Dette ser bra ut! Kan bli ordentlig bra etterhvert også! Ett spørsmål: har du tenkt å ha noe forran viftene? Kunne vert kult med noen hjemmelagde alugriller som du polerer eller noe, men bare ett forslag fra min side. Kan vere mye annet som er fint også! Lykke til videre! Skal bli artig å se når du har fått laget noen hull. Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Alu-Tech: Tengte jeg skulle gjøre sånn med magnetene ja.. Borer hull i MDF platene som magnetene akkutrat passer inn i. Da sitter de godt, samtidig som de er nesten usynlige. Ashaman: Fint at du liker prosjektet mitt.. Hvis du ser Arbeidsloggen min, kan du se hvordan kabinettet skal bli. (to 140mm vifter i front, to 140mm på toppen og 2, evt 3 80mm vifter bak). Skal bruke netting foran.. Har ikke helt bestemt meg enda for hvordan netting Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Alu-Tech: Ja, skal ha viftegriller / netting foran viftene (på alle viftene) Har ikke bestemt meg for hvordan netting enda, men regner med det blir noe ala dette: Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hei. Er dette med filter, slik at det holder støv på utsiden og er lette å rengjøre. Har filter på kabinettet mitt, og det er utrolig så mye støv det blir.. Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Du veit ikke tilfeldigvis hvor jeg får kjøpt sånn filter (utenom nettbutikker) ? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hei. Jeg måtte lage filter selv pga størrelsen på 120x360mm. Kjøpte filter til vifter over komfyrer, de er ganske store og kan klippes til mål ca:8x500x500. Kjøpte det hos exspert og det fungerer utmerket. Var ikke dyrt heller.. Ellers finnes filterdeksler bare opp til 120x120. Du kan kansje legge en netting foran viften og has noen avstandshylser på 8mm opp til grillen slik at du får plass til filteret. Da er det bare å dytte det på plass. Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Kan funke det ja Har de sånn filter på alle expert butikkene ? Veit du det ? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hei. De har det sikkert i alle butikker som selger hvitevarer som exspert, elkjøp, lefdal, osv Det er bare til å skjekke rundt om kring, ellers får du heller si ifra.. Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Takk Skal ta meg en tur rundt til uka Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hei. Jeg fant det jeg har.. Tilbehør til ventilation Art. Nr. 682 FLAKTFILTER Passar till: Bosh 8506,8507, UpO 60, Kan åven anvandas som klippfilter Storlek 34x36mm Merke: GAMEO Strekkode: 7 393029 006829 Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Kan du legge ut link (hvis du har det) Expert sin hjemmeside er et mareritt å leite på Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Hei. Det er vanskelig å finne småting, ser ut som om det ikke er lagt ut. Prøv elkjøp først siden de har UPO ventilatorer. Fant et sett hos elprice, men den har en dårlig størrelse iforhold til det du trenger.. Mem da ser du iallefall hvordan den ser ut. http://www.elprice.no/stoevsuger/aurora-fi...ersal-osk351003 http://www.gameo.se/index2.asp?artnr=SP-68...upp=Ventilation Du får heller si ifra vist du ikke finner, så kan jeg eventuelt se om de ikke har flere sett her.. Endret 15. februar 2009 av Alu-Tech Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Takk skal du ha Da veit jeg hva jeg skal leite etter neste gang jeg er på expert / elkjøp el. Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Er det noen som har et forslag til hvordan farge som hadde passet best å ha innvendig.. Tengker på fargen på viftene og lysene (hvis jeg evt skal ha noen lys innvendig) ? Kom med forslag Lenke til kommentar
KKake Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Svart og hvitt. Altså hvitt innvendig, og sort utenpå. Eller motsatt hadde også vært tøft. Eller, når jeg tenker meg om, hvitt kabinett, og rød innside. Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Takk for forslaget Kabinettet kommer til å bli svart.. passer best sammen med andre datakomponenter rundt om.. (litt vanskelig å få tak i hvit skjerm, hvitt tastatur osv.. ) Innvendig trur jeg det kommer til å bli et blått lys (ett svakt ett, liker ikke juletre-pcer) Men hvis du finner noen vifter (140mm) som lyser i rødt (evt. en annen kul farge) hadde det vært fint.. begynner å bli litt smålei blått lys hehe.. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Hold deg til en farge, hver så snill. Skal du ha blått lys inne i PC-en, så ha blå vifter også. Helst ville nå jeg sett hvite LEDs og vifter uten lys, det er fett. Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Delvis enig med deg Fåreløbig ser det ut til at jeg vil bruke denne viften foran og på toppen.. Innvendig blir det vel ikke noe lys, men heller et UV "lysrør" Jeg får se hva det blir til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå