MokkaKaffi Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Hei jeg er en jente... neida Jeg lurte på om redhat 9 var noe bra? Hvordan er det med drivere og sånn? Jeg har windows xp og der trenger jeg ikke å legge inn drivere utenom til skjermkortet... Og hva er slack? Jeg har hørt mye snakk om dette? Og det er enda flere spm: funker spill og andre program på linux? Finnes det noen prog. til å skifte utseende?...... :wink: Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Hei jeg er en jente... neida Ikke morsomt. Jeg lurte på om redhat 9 var noe bra? For nybegynnere: Ja Og hva er slack? Jeg har hørt mye snakk om dette?Slack er en distro i Linux serien (akkurat som RedHat / Mandrake / Debian osv.) Og det er enda flere spm: funker spill og andre program på linux?Nei. (unntak av diverse programmer, f.eks xchat (mirc), xmms (winamp) ++ ) Finnes det noen prog. til å skifte utseende?...... :wink: Ja. Du kan skifte utseende i Linux. (Laste ned o.s.v) Lenke til kommentar
iDude Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Jeg lurte på om redhat 9 var noe bra? For nybegynnere: Ja Men det er ikke bra for andre? Denne distro-elitifiseringen begynner virkelig å irritere meg ... Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 hva er den beste linuxen da? Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 og hva er pointet med linux hvis nesten ingen program funker på det? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 hva er den beste linuxen da? For hver bruker du spør vil du få forskjellig spørsmål... Sjekk faq'en som er lagt ut på forumet: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...1bb7ede2e909330 Personlig er jeg svært fornøyd med redhat, som gir deg en myk start på linux-opplevelsen. Mandrake skal også være bra for en nybegynner, men har ikke prøvd det selv. Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Men det er ikke bra for andre? Denne distro-elitifiseringen begynner virkelig å irritere meg ...Det var virkelig ikke slikt meint! Beklager hvis du ble på noen måte støtt... og hva er pointet med linux hvis nesten ingen program funker på det? Det er jo utviklet programmer for linux og da...For eksempel IRC-klienter, bildemanipuleringsprogrammer, musikkavspillere, videoavspillere, nettlesere osv. Dessuten er 99% av programmene er gratis og åpen kilde. Den beste linuxen kan ikke jeg svare på hva er.. Har ikke prøvd ut alle distroene som finnes av linux, men skal du begynne med noen vil jeg foreslå Mandrake eller RedHat. Disse er de mest vanlige og mest brukervennlige. De fleste (ikke alle vel å merke) bruker disse, så det er disse det er lettest å få hjelp til. Og tro meg, du kommer sikkert til å trenge det. Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 og hva er pointet med linux hvis nesten ingen program funker på det? linux = gratis mye bra gratis software til linux linux = åpent, dvs at alle kan få kildekoden til det. dette gjør det lettere for programvareutviklere å integrere programmene på en bedre måte en f.eks (tar rett fra luften) microsoft, som ikke gir utviklere tilgang til "hemmelighetene" sine, eller API'er. linux har en komandolinje som tar pusten fra en. men jeg vil fremdeles hevde at windows er lettere for de fleste brukere (selv om det er en helt anen diskusjon) pluss linux er på en måte litt qlt Lenke til kommentar
iDude Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Men det er ikke bra for andre? Denne distro-elitifiseringen begynner virkelig å irritere meg ...Det var virkelig ikke slikt meint! Beklager hvis du ble på noen måte støtt... Hehe.. Leste vel kanskje for mye inn i den setningen der ja... :oops: Beklager her også... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Linux er genialt. Det er raskt, stabilt, og har åpen kilde. Det er nok av programmer for linux. Jeg har ikke brukt Windows til noe jeg ikke kan på linux på et halvt år, bortsett fra enkelte spill. Dersom du er en gamer, så er ikke Linux noe for deg. Ellers, så er det mitt førstevalg. Linux kan konfigureres til å se ut som mye rart. Se Her (det jeg bruker til vanlig) Her (Ikke så langt unna det RedHat 9 er satt opp med til vanlig) her Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 pluss linux er på en måte litt qlt Jeg vett... Linux e 1337!! 8) Hehe.. Leste vel kanskje for mye inn i den setningen der ja... :oops: Beklager her også... Hehe... greit! :wink: Her er min desktop og her er den AMDfan ikke fikk til å funke :wink: Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Noe av det som er bra med FreeBSD i forhold til Linux er at fjortis-faktoren i brukermiljøet til FreeBSD - for eksempel på forum og mailinglister - er praktisk talt ikke-eksisterende. Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Noe av det som er bra med FreeBSD i forhold til Linux er at fjortis-faktoren i brukermiljøet til FreeBSD - for eksempel på forum og mailinglister - er pratisk talt ikke-eksisterende. Ekstremt bra sagt! :wink: Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 og hva er pointet med linux hvis nesten ingen program funker på det? Alle Linux-programmene funker fint hos meg Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 og hva er pointet med linux hvis nesten ingen program funker på det? Alle Linux-programmene funker fint hos meg Jeg tror MokkaKaffi referete til Windows programmer.. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Jeg vil tipse de som spør slik med følgende: Ikke prøv linux, du vil hate det. Du trenger det ikke, enkelt og greit. Ikke bruk tiden på dette. PS: dette er ikke dissing av *nix, bruker det selv. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 hmm hvor er det blitt av sletteknappen. Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Jeg vil tipse de som spør slik med følgende:Ikke prøv linux, du vil hate det. Du trenger det ikke, enkelt og greit. Ikke bruk tiden på dette. PS: dette er ikke dissing av *nix, bruker det selv. Er for så vidt enig, men hvis karen vil prøve Linux, så kan vi andre ikke annet enn å hjelpe fyren! Annet ville vert for dumt! Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Ekstremt bra sagt! :wink: for ikke å snakke om "üb3 3l33t h4xxr" - ere. Mange fler av dem som bruker Linux, virker det som. Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Ekstremt bra sagt! :wink: for ikke å snakke om "üb3 3l33t h4xxr" - ere. Hvis du ikke kan 1337, så ikke prøv det på det! Det er: "üb3r 1337 h4x0rz" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå