VTW Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hodler på å spare til en ny bærbare PC, og har begynt å kikke litt nå. Fulgte malen til denne katogorien. Noen som vet om noe som kan falle inn under følgende krav? Pris: max 15.000,- (aller helst rundt 10.000,- , men forstår at det kan bli vanskelig) Kommer til å bruke maskinen hovedsakelig til photoshop, men også mye filmredigerign i HD-kvalitet (Kjøpt meg Canon HF10. Ellers blir det vel surfing, filmer og spill (LAN med venner). Har ikke så greie på sånt med prosessorkraft, men vet det er viktig når man skal velge en data. Ellers hadde det vært fint om skjermen har HD-oppløsning, men det er ikke et krav. Så lenge grafikkkortet støtter HD-redigering så er det ikke nødvendig at den kan spille av i HD-kvalitet. Ellers vil jeg gjerne ha en PC som ikke bråker for mye om jeg ikke bruker den, men ikke slår den av. Trenger 4 USB-porter Lenke til kommentar
VTW Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg hadde egentlig tenkt med en Dell, men fant en HP som virker meget interessant. Noen som kan si noe om den vil være sterk nok til å redigere HD-film? HP HDX18-1100 Premium Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Det ville jeg tro, det står jo dette i oversikten av laptopen: "Opplev hjemmekino med Blu-Ray-disk, Altec Lansing®-høyttalere med integrert subwoofer og Dolby Home Theater. Lag og rediger dine egne videoer med HP MediaSmart-programvare, og vis dem på den flotte Full HD-skjermen (1080p)" Slikt sett er det jo ikke verdens råeste prosessor, men du skulle nok greie å redigere filmer på den hvis du ikke forlanger all verdens hastighet. Grafikk kortet er jo ikke noe superkort da, men det kommer jo med 1GB minne, det vil jo hjelpe en del. Endret 8. februar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
VTW Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Endte opp med en Dell Studio XPS 16 Flotte greier! Kommer om en uke. Gleder meg som en unge!! Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Tror du har gjort et godt valg der Specs? Lenke til kommentar
VTW Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Tror du har gjort et godt valg der Specs? Spesifikasjoner: Prosessor: Intel® Core™ 2 Duo T9600-prosessor (2,80 GHz, 6 MB, 1066 MHz) Operativsystem: Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - Norsk Skjerm: LCD - 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display Minne: 4096 MB 1067 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048] Harddisk: 320 GB harddisk (7200 rpm) med fallsensor Grafikkort: 512MB ATI® Radeon™ HD 3670 graphics card Optisk stasjon: Innebygd Blu-ray-ROM-stasjon m/innstikkspl. (leser Blu-ray/DVD/CD, brenner DVD/CD) WiFi: Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) halvt minikort Bluetooth: Dell Wireless 370 Bluetooth-modul EDIT: Feilinfo Endret 18. februar 2009 av VTW Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Virker som en bra PC . Har tidligere redigert HD film på en PC med AMD Sempron 3000+, 1 GB DDR minne og et Geforce 6600 GT skjermkort. Det gikk greit, men langt fra bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå