Gå til innhold

Finnes det Laptoper som er gode nok til å redigere HD-film?

VTW

Anbefalte innlegg

Hodler på å spare til en ny bærbare PC, og har begynt å kikke litt nå. Fulgte malen til denne katogorien. Noen som vet om noe som kan falle inn under følgende krav?

Pris: max 15.000,- (aller helst rundt 10.000,- , men forstår at det kan bli vanskelig)

Kommer til å bruke maskinen hovedsakelig til photoshop, men også mye filmredigerign i HD-kvalitet (Kjøpt meg Canon HF10. Ellers blir det vel surfing, filmer og spill (LAN med venner).

Har ikke så greie på sånt med prosessorkraft, men vet det er viktig når man skal velge en data. Ellers hadde det vært fint om skjermen har HD-oppløsning, men det er ikke et krav. Så lenge grafikkkortet støtter HD-redigering så er det ikke nødvendig at den kan spille av i HD-kvalitet. Ellers vil jeg gjerne ha en PC som ikke bråker for mye om jeg ikke bruker den, men ikke slår den av.

Trenger 4 USB-porter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ville jeg tro, det står jo dette i oversikten av laptopen:

"Opplev hjemmekino med Blu-Ray-disk, Altec Lansing®-høyttalere med integrert subwoofer og Dolby Home Theater. Lag og rediger dine egne videoer med HP MediaSmart-programvare, og vis dem på den flotte Full HD-skjermen (1080p)"

Slikt sett er det jo ikke verdens råeste prosessor, men du skulle nok greie å redigere filmer på den hvis du ikke forlanger all verdens hastighet.

Grafikk kortet er jo ikke noe superkort da, men det kommer jo med 1GB minne, det vil jo hjelpe en del.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tror du har gjort et godt valg der :)

Specs?

Spesifikasjoner:

Prosessor:

Intel® Core™ 2 Duo T9600-prosessor (2,80 GHz, 6 MB, 1066 MHz)

Operativsystem:

Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - Norsk

Skjerm:

LCD - 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display

Minne:

4096 MB 1067 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048]

Harddisk:

320 GB harddisk (7200 rpm) med fallsensor

Grafikkort:

512MB ATI® Radeon™ HD 3670 graphics card

Optisk stasjon:

Innebygd Blu-ray-ROM-stasjon m/innstikkspl. (leser Blu-ray/DVD/CD, brenner DVD/CD)

WiFi:

Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) halvt minikort

Bluetooth:

Dell Wireless 370 Bluetooth-modul

EDIT: Feilinfo

Endret av VTW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...