Smilius Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Hei Jeg tenkte jeg skulle investere i et nytt skjermkort siden det jeg har nå er ganske gammelt (2-3 år), men jeg har ikke så mye peilling på slikt. Jeg har et Radeon X800GT kort nå, men hovedkortet mitt er ganske utdatert så er litt usikker på det om endel skjermkort vil passe. Har et EPOX 9NPA + ULTRA Socket 939 hovedkort. Tilbake til skjermkortet :jeg trenger minst 512mb skjermkortminne og må i tillegg ha: * Vertex Shader Ver 3.0 * Pixel Shader Ver. 3.0 Vil helst at det skal være så billig som mulig, men har ikke så mye peilling på priser så er bare å komme med forslag. Endret 3. februar 2009 av Smilius Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Etter litt googling tror jeg det er et PCI express kort. Siden ATi er så billig nå vil jeg anbefale 4830, 4850 og kanskje 4870, hvis du har god nok PSU. Disse kortene gir veldig mye for pengene og oppfyller alle dine krav. Men jeg tror ikke du har PCI express 2.0, og du har en gammel CPU, derfor vil du ikke tjene for my på å velge det dyreste og beste kortet siden resten av PC'en din sannsynligvis ikke er god nok. Endret 2. februar 2009 av Chris93 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Tror nok du vil merke ganske stor forbedring med et Radeon HD4850. Lenke til kommentar
Smilius Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 ok, men trur dere de dere foreslo passer på hovedkortet da? er litt redd for at det ikke skal passe Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Kommer ikke inn på produktsiden til hovedkortet. Er det hovedkortet som testes her du har ? I så fall har det PCI-E slot for skjermkortet. Alle HD48xx kort passer i PCI-E slott. Lenke til kommentar
Smilius Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 ser ut som det hovedkortet jeg har ja takker for svar alle sammen Lenke til kommentar
roellis Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 4850 skal jeg kjøpe meg snart. slår ikke feil med det tror jeg. Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hvordan har det seg at du skrev "skjerkort" 4 ganger!? Lenke til kommentar
Smilius Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 M-knappen på tastaturet er klikk har retta på det nå Lenke til kommentar
Razormail Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Har nettopp fått mitt HD4850 og er veldig fornøyd Tar ikke for stor plass og bråker ikke så veldig. Beste power/value ratio på markedet !! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå