blackeyedragon Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Min cpu er på 53 grader. Er dette for varmt? :-? Hvis det er hva burde jeg gjøre? Jeg har en Whisperrock 3 og den skal tåle opp til xp 2800. Takk til alle som svarer!!! Lenke til kommentar
fondus Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 53 grader holder lenge og du behøver ikke gjøre noe med det. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Idle eller full last? Hva er kabinett- og romtemperatur? Høres greit nok ut det, i grunn. Lenke til kommentar
Neo Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Er det så mye å flire av hvis noen svarer? Virker som om du har inhalert lattergass eller bare synes det er vanvittig morsomt å bruke smilies.. Uansett, nei, 53 grader er ikke for varmt. Dersom cpu'en nærmer seg 70 grader, da er det for varmt! Er ikke helt sikker, men jeg tror man bør være litt varsom dersom den er på 65 - 66 grader. Du kan ta det helt med ro foreløpig. AMD sine prosessorer er en del varmere enn Intel sine. Lenke til kommentar
formann Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Er det så mye å flire av hvis noen svarer? Virker som om du har inhalert lattergass eller bare synes det er vanvittig morsomt å bruke smilies.. Uansett, nei, 53 grader er ikke for varmt. Dersom cpu'en nærmer seg 70 grader, da er det for varmt! Er ikke helt sikker, men jeg tror man bør være litt varsom dersom den er på 65 - 66 grader. Du kan ta det helt med ro foreløpig. AMD sine prosessorer er en del varmere enn Intel sine. AMD er ikke en centimeter varmere enn Intel. Begge genererer ca like mange watt varme.. det som spiller en rolle her er hvilken kjøleløsning som brukes. Lenke til kommentar
Neo Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 AMD er ikke en centimeter varmere enn Intel. Begge genererer ca like mange watt varme.. det som spiller en rolle her er hvilken kjøleløsning som brukes. Å? Mente å ha lest det motsatte et eller annet sted. Jeg har en 1,4 GHz T-bird som man på hete sommerdager nesten kan koke vann på. Men er det da slik at T-Bird er kjent for å bli varmere enn XP-prosessorene? En ting er jeg i alle fall sikker på, og det er at en Intel-prosessor holder ut noen sekunder dersom vifta går føyken, mens en AMD-prosessor tar kvelden med en gang. Lenke til kommentar
blackeyedragon Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Takker for svarene! Betyr det at jeg kan overklokke videre. Jeg har bare to ekstra kabinett vifter, men de er veldig sterke. Vel... Jeg er bare 14 år. PS: Snart 15 Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Å? Mente å ha lest det motsatte et eller annet sted. Jeg har en 1,4 GHz T-bird som man på hete sommerdager nesten kan koke vann på. Men er det da slik at T-Bird er kjent for å bli varmere enn XP-prosessorene? Det stemmer at XP prosessorene er litt kjøligere enn T-bird'ene, men ikke at Intel er kjøligere enn noen av disse. Har til og med hørt at Intel skal være varmere enn AMD, men dette skal jeg ikke si for sikkert. En ting er jeg i alle fall sikker på, og det er at en Intel-prosessor holder ut noen sekunder dersom vifta går føyken, mens en AMD-prosessor tar kvelden med en gang. Du kommer uansett ikke til å forstå hva som er galt før cpu'en har gått fyken. Lenke til kommentar
DataFReAk14 Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 intel sine cpu'er blir ikke så varme som amd sine. det er bevist. men uansett 53 grader er ikke farlig men du burde være varsom hvis det stiger over 65 Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Det med at AMD CPU'er tar kvelden har AMD fikset på for lenge siden... De krever at HK for AMD skal bruke en løsning som gjør at CPU'en ikke tar skade. Intel CPU'er skrur ned hastigheten istedenfor å skru av PC'en. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Hmms min xp1900+ ligger på ca 60-65 grader avhengig av romtemperatur, når jeg har skrudd ned hastigheten på alle viftene (Silent Twin, PSU, Skjerm, og en inntaksvifte i front). Og jeg er ikke det minste bekymret. Lenke til kommentar
vmh_redhat Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Formann skrev: AMD er ikke en centimeter varmere enn Intel. Begge genererer ca like mange watt varme.. det som spiller en rolle her er hvilken kjøleløsning som brukes. Hmm... har aldri hørt om "watt varme" før. temperatur oppgis vell i celcius, kelvin osv.. En grunn til at Intel sine cpu'er er kaldere en amd sine er at "coren" har en mye større overflate som gjør den lettere å kjøle. m.a.o. så kan du bruke en mindre vifte på intel'ene FORDI de er lettere å kjøle en rivalene hos AMD Lenke til kommentar
formann Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hmm... har aldri hørt om "watt varme" før. temperatur oppgis vell i celcius, kelvin osv.. En grunn til at Intel sine cpu'er er kaldere en amd sine er at "coren" har en mye større overflate som gjør den lettere å kjøle. m.a.o. så kan du bruke en mindre vifte på intel'ene FORDI de er lettere å kjøle en rivalene hos AMD Har du aldri hørt om at varme kan "måles" i watt? kikk på varmovner i huset ditt bland annet.. Heatspreader´n på Intel er på mange måter kjekk å ha.. men den forhindrer maksimal varmeoverføring.. det er noen som fjerner den, og monterer kjølern rett på core (som på AMD) og kommer ut av det med en litt kjøligere CPU.. ca 2-3c.. MEN de er veldig nøye på monteringen, valg av goop og finish på kjøleribbe. PS: Intel er ikke kaldere enn AMD lenger.. den tiden er over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå