Gå til innhold

Sporing på posten.no

Anbefalte innlegg

Har en pakke på vei fra USA, og pakken har tydeligvis idag kommet til Norge og er i den beryktede tollen hos Posten.

02.02.09 15.40 ANKOMMET LAGER 0024 OSLO

02.02.09 14.31 TIL TOLLAGER 0024 OSLO

02.02.09 11.30 ANKOMMET LAGER 0024 OSLO

02.02.09 11.30 TIL TOLLAGER 0024 OSLO

02.02.09 09.44 TIL TOLLVURDERING 0024 OSLO

02.02.09 09.43 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0024 OSLO

29.01.09 12.20 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

29.01.09 11.48 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

27.01.09 17.42 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Hva skal det bety at pakken er sendt til tollager og ankommet tollager? Hva er dette tollageret for noe tull? Pakken skal til Trondheim, ikke på noe tollager. Og i tillegg er den sendt 2 ganger til tollager? Noen som har vært borti dette tullet før? Har fått masse pakker fra USA, og går som regel bra. Problemet er at det ofte tar lengre tid fra Oslo til Trondheim enn fra San Francisco til Oslo. Da er det noe galt. Det har ikke gjort det enda her, men hva i alle dager er det som skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten har de gjort en feil og så har den blitt sendt dit to ganger. Kanskje de på tollen har gjort en feil, men så har den blitt sendt i retur til de. Eller så er det noe galt med registreringen. Er jo litt suspekt at pakken står oppført som "11.30 Til Tollager" og "11.30 Ankommet Tollager". Tipper pakken ikke kom fram til Tollageret før kl. 1540.

Men som regel er det bare å vente, du kan ikke akkurat gjøre noe fra sofakroken hjemme. Kan jo ringe posten, men tipper de ikke har noe som helst brukelig svar. Vent, og er det noe galt, så ringer nok de deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

De har nok bare klusset litt med registreringen, ikke noe galt i det og heller ikke noe du kan gjøre.

At det tar 2-3 ganger så lang tid fra Oslo til Trondheim i forhold til USA til Oslo er helt normalt desverre.

Lenke til kommentar

Men saken er at jeg fikk en pakke jeg hadde bestilt for litt over en uke siden kanskje. Det var klær jeg bestilte, og det var feil størrelse. Derfor måtte jeg returnere dem og de måtte sende nye i riktig størrelse. Derfor har jeg jo egentlig ikke betalt noe for denne pakken, det er kun et bytte mot den jeg allerede har fått utlevert tollfritt. Så jeg burde ikke være nødt til å betale noe? Jeg må vel kanskje snakke med dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Pakken kan ha vært merket med 0 dollar automatisk av systemet ettersom det er en erstatnign for de du sendte inn. Uansett, hvis de spør må du betale - verdien er 100 dollar som du ikke har betalt MVA for så den kan du ikke snakke deg unna

Lenke til kommentar

Ringte jeg, og fikk beskjed om å sende inn fødselsnummer og bekreftelse fra avsender på verdien og sånn. Jeg skrev nå at det er avtalt pr. telefon og la ved screenshot av spesifikasjon av et par samtaler til USA. Skrev også at det er en erstatning for deler av en tidligere pakke.

Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Var da ikke måte på hvor utolmodig du var. Men kjenner meg igjen, man blir det av å følge med på pakkesporingen. :p

Det kan hende den kommer til terminalen i Trondheim i morgen tidlig. Da vil den nok være fremme på ditt lokale postkontor på fredag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Nei, de kjører vanligvis ut pakker fra terminalen rundt kl. 9. Regner med at pakkene blir lastet på bilen en stund før det.

Og når pakkene ikke kommer fra Oslo før kl. 9 vanligvis blir de liggende der en helg da (eller 3-4 hvis de kommer på en fredag)

Lenke til kommentar
Hehe, ble utålmodig nå ja! Men regner vel med jeg må vente til fredagen ja..

Ble oppdatert igjen med dette nå:

04.02.09 16.25 VIDERESENDT 0024 OSLO

Hadde håper å kunne hente den i morra, men blir vel ikke det da.

Hei Sindre!

Her har det nok bare skjeden en liten glipp ved registrering av pakken din ja!

Når det kommer til om hvorvidt du får pakken din imorgen eller ikke så kommer det helt an på hvor i landet du bor. Om pakken rekker frem til terminalen nærmest deg innen posten blir kjørt ut sånn i 6 tiden imorgen så er sjansen stor for att du får den! Men som sagt, aner ikke hvor du bor. Bor du innerst inne i en fjord må du nok vente en dag til, bor du midt i Trondheim har du nok pakken imorgen.

Edit; Ser du bor i Trondheim, da får du den nok imorgen :)

Endret av mreinha
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...