Gå til innhold

Bærbar Compal fl90. Garantitrøbbel

Anbefalte innlegg

Hallo.

Drev med litt søking rundt her, men fant ikke så mye om akkurat mitt garantiproblem,

så kjører på med en ny tråd.

Sendte nylig inn bærbareb min (comapl fl90) tilbake til Multicom, da

skjermkortet tok kveld. (helt grå skjerm, lyd osv fungerte)

Så en god stund etter fikk jeg tlf (altså idag) om at de fant "søl"

nedi tastaturet på datamaskinen og dette utgjorde da at garantien utgår.

"Javel?"

Og etter det sa de at hovedkortet mulig hadde gått og det ville koste meg 2700,-.

Men problemet er jo at jeg har aldri sølt noe oppå bærbaren min.

Jeg sitter jo for pokker ikke med 0,5 glass urge hengende over den.

Har aldri sølt noe oppi den heller, så at den har fått ødelagt hovedkort pga.

noe slikt må vel være ren BS. fra deres side.

+Jeg har klaget veldig lenge på at maskinen ble fort varm en god periode

og om det er noe som har skadet hovedkortet, så må det være dette!

Hvordan går jeg fram? Hva tror dere, har jeg mistet garantien her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Be etter bilder av skaden.

Fikk bilder nå, legger dem inn rett under her.

IMG_0614.jpg

IMG_0618.jpg

IMG_0615.jpg

IMG_0613.jpg

Var mye støv der ja. Ikke så rart da jeg bort på et loft og har ofte besøk

av en liten langhåra hund. Og jeg ser jo bare støv, ikke noe fuktighet eller

ekkelt der.

Men så til det med veske... ser bare en '4'tast som har noe kliss oppå seg.

Mens resten av tastene er rene og pene. Og det andre der på det siste bilde ser

ut som noe lim.

Dette kan helt umulig være grunn til at garantien skal svikte!

Endret av Sower
Lenke til kommentar

Det der ville jeg ha sagt at er for dårlig av multicom. Har selv sittet og reparert kamera på et service verksted og for at vi skal kunne si at "hovedkortet" må byttes grunnet fuktskade så må det være mulig å se det på HK og ikke på deksel, eller i ditt tilfelle på tastaturet.

Lenke til kommentar

Da jeg fikk telefon fra de, så ble det med en gang sagt:

"Hovedkortet har gått pga. fuktskade, så garantien utløper"

- Fukt..? helt sikker på dette? Spurte jeg, og fikk videre svar

at det var tegn på at noe hadde vært sølt og det var egentlig alt

de trengte å vite. Vips! null garanti.

Her er ett sitat fra den siste mailen:

"Siden det på et eller annet tidspunkt har rent væske gjennom tastaturet, er det nok til at vi kan konkludere med at dette er årsaken til feilen på maskinen."

Lenke til kommentar

Sendte mail nå, der jeg skrev litt om at det er helt

feil å konkludere fuktskader av å se på deksel, tastatur.

Og nevnte at støvet har jo ikkenoe med saken å gjøre.

(De skrev at det var mye støv nedi der.. vet ikke helt hvorfor

det ble pekt ut.)

Uff.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke du skal gi deg på denne. Krev bilder av hovedkortet med nærbilder av det de mener er spor av fukt. Merkene på 4-tallet kan like gjerne være fett-merker, det kan komme rett av hendene på den som har skrevet på tastaturet. Virker som en veldig lettvint løsning fra Multicom, det bør ikke være så lett å fraskrive seg ansvaret (men jeg har hørt rykter om at mange servicekontor har en lei tendens til å se mye fukt).

Lenke til kommentar

Her er nylig mottatt mail.

For noe møkk.

Hei.

Det er ingen tvil om at væske ikke har noe å gjøre inne i en bærbar PC, og at dette nærmest garantert vil føre til vesentlig og permanent skade på maskinvaren, enten umiddelbart eller en tid etter at uhellet inntreffer. Prisen på gjenstanden er helt irrelevant, og mengden væske har ikke nødvendigvis noen sammenheng med omfanget av skadene. Forventet levetid på den bærbare PC-en ble umulig å si noe om etter at væskesølet inntraff.

Jeg ser verken det logiske eller fornuftige i at du skal kunne søle væske i en bærbar PC, som utvilsomt ikke er beregnet for å tåle væske, og samtidig forventer du at garanti og reklamasjonsrettighetene skal bestå som før.

Det er utført feilsøking videre, og har blitt konstatert at grafikkortet er defekt og må skiftes ut. Grafikkortet er lokalisert rett på nedsiden av tastaturet, på venstre side, og har med største sannsynlighet blitt berørt av væskesølet.

Å skifte ut grafikkortet vil kun være å utføre en midlertidig reparasjon, fordi det er usikkert hvor lenge andre komponenter i PC-en vil vare etter utsatt for væskesølet. Det er ikke mulig for oss å utføre reparasjon på væskeskadde komponenter. Reparasjon anbefales herved ikke fordi det vil medføre kostnader for deg uten at det er mulig å si noe om videre levetid på den bærbare PC-en. Dersom du har en form for innbo- eller uhellsforsikring som kan yte erstatning, bør du vurdere om dette skal benyttes. Multicom kan da levere en skaderapport til dette formålet. Vennligst gi beskjed om du ønsker dette.

Ønskes retur av skadet PC, belastes mottaker med kostnad for undersøkelse (kr. 400,-) og fraktkostnad. Alternativt kan Multicom avhendes skadet gjenstand her uten kostnad for innsender. Vi ber om avklaring på dette senest innen 14

btw. per tlf sa de at en undersøkelse kostet 250,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...