Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sirupfart & Fryser?

Anbefalte innlegg

Pcen min her ein dag fant ut at i setdet for å gå på sånn som vanlig bestemte den seg for å bruke 30min fra loadingen i staten til å kunne skrive inn passordet til brukeren.

Når eg kom inn klikka den og ga beskjeden om at Explorer ikkje fungere, og eg får muligheten til å starte den på nytt. Samme skjer etter 2 sekunder etterpå.

Så eg bestemte meg for å installere Vista Ultimate x64 på nytt igjen. Berre formatere og reinstallere. Dette fant eg fort ut at vart vanskelig for tregheta har gått ut over installeringa der og. Det går utrolig seint mellom kva stasjon og den fryser seg ein plas i installasjonen kvar gong. 1 gang under hovedinstalleringa og 2 ganger under maskinvare kontrollen. Har prøvd å bytte på alle sata kablene og sjekke at alle er i skikkelig. Har og restarta BIOS'en for å sjekke men unten lykke.:S Har vurdert om det er harddisk feil men da er det som oftast ulyd eller at den ikkje fungerer rett og slett. Men skal ikkje sei noko sikkert.

Har aldri opplevd slikt før. Nokon som kan ha svaret?

Min Maskinvare viss nokon vil vite det:

Min HW er:

HK: ASUS P5N32-E SLI, nForce-680i SLI, ATX, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 (P5N32-E SLI)

SK: ASUS GeForce 8800GT 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/ HDCP, 600MHz (EN8800GT/G/HTDP/512M)

RAM: GEIL 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum Retail (GX22GB6400UDC) - Har 2 stk av dene så 4GB til sammen.

CPU: INTEL Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte (BX80562Q6600)

CPU KJØLING: ZALMAN CNPS9700 NT Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 775/ 754/ 939/ 940/ AM2 (CNPS9700NT)

PSU: MIST 1000W.

HD:

2stk - WESTERN DIGITAL Digital Caviar GP 1TB SATA2 16MB 7200RPM (WD10EACS)

3stk - WESTERN DIGITAL AV 500GB 8MB SATA/300 7200RPM IN (WD5000AVJS)

Skjermer:

BenQ 22" - 1680 x 1050

Acer 22" - 1680 x 1050

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter installasjonen har eg prøvd litt forskjellig.

Installerte f.eks

Winamp

Media Monkey

VLC Player

Firefox

K-Lite Codec Pack Full

Prøvde å installere:

MSN Messenger 2009

[Hovedkort Driver] nForce - Siste

[skjermkort Driver] Geforce - Siste

[system Tools] nForce - Siste

Dette uten hell, går utrolig sakte og fryser.

Dessuten viser det seg at å gå inn og ut av mapper går i vanlig fart, samme med å surfe med IE og Firefox. Mens å gå inn på Diskbehandling er heilt umulig.:S

Lenke til kommentar

Slik jeg skjønner det, så har du resatt BIOS uten at det hjalp. Og fordi du har reformatert og installert Vista på nytt, kan vi mer eller mindre utelukke at det er Vista som roter rundt.

Hvilken oppsett kjører du da? RAID eller vanlig SATA? Etter som alt som har med diskbehandling og slikt går tregt, kan det tyde på hardware feil. Kjørt memtest eller noe slikt?

Prøvd å ta ut 1 minnebrikke, eller bytte dem rundt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...