cyclo Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Kom på labben i dag og kjørte apt-get upgrade. Den tryna tydeligvis midt i, og etter det får jeg den rett og slett ikke til å fungere. Uansett hva jeg gjør får jeg følgende: (Reading database ... 121667 files and directories currently installed.) Removing mew-bin ... update-alternatives: unknown argument `--quiet' Usage: update-alternatives --install <link> <name> <path> <priority> update-alternatives --remove <name> <path> update-alternatives --help <link> is the link pointing to the provided path (ie. /usr/bin/foo). <name> is the name in /usr/lib/opkg/alternatives/alternatives (ie. foo) <path> is the name referred to (ie. /usr/bin/foo-extra-spiffy) <priority> is an integer; options with higher numbers are chosen. dpkg: error processing mew-bin (--remove): subprocess pre-removal script returned error exit status 2 Errors were encountered while processing: mew-bin E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) Jeg får ikke installert noe, jeg får ikke avinstallert noe, og dpkg gir akkurat samme melding uansett hva jeg prøver å gjøre... Utrolig kjipt, og jeg har endelig fått manskina til å fungere slik den skal, og har rett og slett ikke tid å sitte og bruke en hel uke på å installere på ny. Tips anyone? Endret 2. februar 2009 av cyclo Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Noen som har kødda til et eller annet... temporarily Fixed on intrepid ibex using, not sure why the --quiet option is not available though. The command will remove the --quiet option from all files in the current folder use at your own risk. sudo su cd /var/lib/dpkg/info/ find ./ -name "*.postinst" | xargs perl -pi -e 's/update-alternatives --quiet/update-alternatives/g' find ./ -name "*.prerm" | xargs perl -pi -e 's/update-alternatives --quiet/update-alternatives/g' løste problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå