vegavnil Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Heisann! Er det noen her som har eller har en formening om Nikon D90 til en hobbyfotograf, er dette et sikkert kjøp? Takk Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Ikke mye usikkert med et Nikon D90. Det er et meget bra kamera, men sjekk om grepet passer deg. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Nå skal det nevnes at jeg ikke er noen proff (enda), men jeg har fått med meg såpass om D90 at jeg ville heller anbefalt D80 til en billigere penge, om du ikke føler du trenger å ta opp små filmsnutter i HD (720p). Men det er uten tvil et bra kamera, da Trenger vel ikke være i tvil der, nei. Har du budsjett til det, så går du for D90, men test grepet før du kjøper det Sammenligning av D60/80/90 Endret 2. februar 2009 av XanderZ Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Skal til New York i vinterferien, så tenkte at det kunne komme in handy der borte, så er ikke negativ til å kunne ta opp en videosnutt på drøye minuttet innimellom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Skal til New York i vinterferien, så tenkte at det kunne komme in handy der borte, så er ikke negativ til å kunne ta opp en videosnutt på drøye minuttet innimellom Dette er nok ikke det best egnede verktøyet for å ta opp video med. For meg er det et ikke-argument. Men billedbrikken er nyere og bedre enn den som sitter i D80 (billedbrikken i D80 bygger på D200, mens billedbrikken i D90 bygger på den i D300). Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Enig med at det nok ikke er verdens beste videokamera nei, men når man kan få det i tillegg, og selfølgelig primært skal ta stillbilder så er det vel bare en fin bonus, man vet aldri når man skulle trengt et videokamera som iallfall er bedre enn et mobilkamera, drasser ikke med meg videokamera OG fotoapparat ut på gaten, alt for stress, og stillbilder er klart viktigst, så går for et fotoapparat Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Nå skal det nevnes at jeg ikke er noen proff (enda), men jeg har fått med meg såpass om D90 at jeg ville heller anbefalt D80 til en billigere penge, om du ikke føler du trenger å ta opp små filmsnutter i HD (720p).Bildebrikken er såpass mye bedre at om man føler man har råd til det så er det verdt å satse på D90 fremfor D80. Jeg tror ikke jeg ville anbefalt å oppgradere hvis man har D80 fra før av, men som førstegangskjøp er D90 såpass mye bedre at det er verdt ekstrakostnaden. Og da tar jeg ikke videomuligheten med i beregningen i det hele tatt. Det er bare en gimmick etter min mening. Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Endte med at jeg stakk ut å kjøpte D90 nå, fornøyd så langt (Prøvd 1 time ) Blir spennende å bruke det utover året! Takk for all hjelp folks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå