Gå til innhold

BK: Macro, grein med is


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, du kan få en kommentar av meg. Jeg synes det er slitsomt å se på bilder som er så store at jeg må scrolle opp og ned, eller zoome ned vinduet for å se på det...

 

Til bildet: Jeg har ikke så mye å si til/om det, egentlig. Motivet gir meg lite, selv om noen av refleksene i greina er pene. Jeg synes det er mye støy i bildet, men det kommer vel av kameramodellen. Så ikke før nå at du brukte en s5is. Likevel hadde jeg ikke forventet så mye støy på iso80... Mulig det kommer av redigeringen. Hva gjorde du? Utover cropping?

Lenke til kommentar

Jeg brukte photoshop til å justere curves, levels, brightness og kontrast. Ser selv at redigeringen fremhevet støyen, men det er fortsatt en del støy på orginalbildet hvis du zoomer inn så langt som jeg croppet.

 

Skal huske på å justere størrelsen på bildet så det blir litt mer "brukervennlig" neste gang jeg legger inn. Synes det er litt i overkant mye støy på kameraet på lav ISO, men greit nok siden det ikke er speilrefleks. (Har tenkt til å kjøre DSLR da :cool: )

Lenke til kommentar

Jeg synes også det var overraskende mye støy i bildet, selv for en superzoom. Du burde også ha truffet med fokus et eller annet sted, hele greina ser ut til å være ute av fokus.

 

Motivet ser ikke så galt ut i utgangspunktet, is mot knallblå himmel kan være fint. Det kan godt være greiner i bakgrunnen som er ute av fokus som her, men disse så litt rotete og tilfeldig plassert ut.

 

Det ble litt strengt dette, men et så stilistisk bilde som dette med få elementer, krever bedre teknisk kvalitet synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...