Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mange /ødelagte piksler/ på primærskjerm (bilde)

Gjest Slettet+142

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+142

Har litt vanskelig for å sette navn på hva som har gått av pcen min, så har lagt ved bilde under her:

post-96555-1233587212_thumb.jpg

På skjerm til venstre (primærskjerm) er det disse lilla, fine flekkene. Scroller jeg eller drar jeg i et vindu vil disse lage spor etter dette.

Har prøvd restart 2 ganger uten lykke, har deaktivert ene skjermen uten lykke (hvorav skjerm 2(tv) ble som primærskjerm og dermed fylt med denne nydelige lillafargen).

Har også prøvd å endre oppløsning, fargekvalitet og sjekket kablene. Det er heller ikke støvete i kabinettet mitt. Så jeg aner rett og slett ikek hva som er galt, og eneste jeg kan si om hva som er skjedd er at jeg utførte diskopprydding og defragmentering på diskene i helgen. På fredag etter skolen startet jeg diskfragmentering og lot det stå og kjøre. Deretter reiste jeg til pappa. Da jeg kom tilbake på søndag kveld var problemet vist på bildet et faktum - uten at noen har rørt pcen min i mellomtiden.

Noen som har en anelse for hva? Tror ikke det er skjermkortet som gjør det, men så vet jeg ikke da.

Om det sku ha noe å si, så er skjermkortet: AOpen Neolys GeForce 6800GT 256MB. Kjører på Windows XP Home med SP3.

Så er det bare til å si om det er noe jeg har glemt å nevne/gjøre før post, men ikke skyt meg fordiom ;)

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+142

Støv er det ikke, faumet over den tidligere idag det som var, og kjølepasta? - Temperaturen har siste halvanne året lagt på sånn 65 grader, og det gjør det nå også.

Morsom parodi du har på msn-loggen der for å få postcount++, men om jeg forstod rett, hvordan kan det være (foråsaket av) artifacts om pcen ikke har blitt rørt i hele helgen, bare stått på?

Lenke til kommentar
Morsom parodi du har på msn-loggen der for å få postcount++, men om jeg forstod rett, hvordan kan det være (foråsaket av) artifacts om pcen ikke har blitt rørt i hele helgen, bare stått på?

duh...

for varmt skjermkort over tid. Eventuelt skjermkortet bare er ødelagt. AOpen er vel ikke et velrenomert merke?

Har hatt mange skjermkort med artifacts. Har aldri sett slike bølger før, men regner med dette også er artifacts. Eller du har vel ikke virus?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Er vel mulig, og AOpen er vel ikke det nei :p Men virus har jeg ikke, det er jeg sikker på.

Har bare ikke lyst å kjøpe nytt skjermkort når jeg ikke akkurat bruker pcen til gaming - håpe at annen løsning finnes. Hvis ikke ender vel pengene ut opp hos en nettbutikk :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Mja, får vel gjøre det da. Har ingen skjermkort liggende akkurat, og er like greit å kjøpe nytt skjermkort uansett - det trengs jo. Så får se whenever jeg kjøper skjermkort og se om det løser seg. Takk for hjelp hittil i hvert fall ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...