Gå til innhold

hjelp til kjøp av ny pc ca 30.000+

Anbefalte innlegg

hei

er litt usikker på hvilke nettbutikker som er best til pckjøp, eneste jeg er klar over er at komplett.no suger skikkelig hardt (untakk, hvis man har lyst på en pc som ikke funker)

er desverre ikke flink nok så jeg tørr å prøve meg på å sette sammen noe selv.

pcen skal brukes til div spill, film og poker/gambling

det viktigste er at den er veldig stille, veldig stabil og best.. hehe

håper noen kan hjelpe meg :)

edit:

(hvis det er lov vill jeg gi en liten belønning for best tips via feks paypal)

Endret av puffepuff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

STEIKE! Det skremte meg mer enn da jeg fant min mors dildo da jeg fikk høre at du har tenkt til å bruke 30K som holder i max 2 år til. Du bør spille så inn i helvette på den maskinen der altså! Kjøpe alle de grafikk-hore-spillene, Crysis (WH), Stalker, Company of Heroes, Far Cry 2 osv...!

Lenke til kommentar
STEIKE! Det skremte meg mer enn da jeg fant min mors dildo da jeg fikk høre at du har tenkt til å bruke 30K som holder i max 2 år til. Du bør spille så inn i helvette på den maskinen der altså! Kjøpe alle de grafikk-hore-spillene, Crysis (WH), Stalker, Company of Heroes, Far Cry 2 osv...!

hehe, kan vell legge til at jeg brukte 30.000 ca 12mnd siden også, men den får bsod hele tiden osv, så vill ha en ny :)

takk for alien tipset, ser veldig bra ut :)

Lenke til kommentar

Tipper du merker null forskjell på 20k og 30k. Jeg har en rimelig stillegående pc. Nærmest lydløs. Jeg irriterer meg lett for lyder. Har luftkjøling.

Jeg kan sette sammen pcen for deg hvis du bor i Osloområdet. Hjelpe med valg av komponenter ang. støy. mot en liten sum. Du har mer enn råd til det siden du overbudsjetterer latterlig :p

Men alienware er veldig bra, men det er som armani, du betaler mye for merket. Mye mer for pengene å gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Tipper du merker null forskjell på 20k og 30k. Jeg har en rimelig stillegående pc. Nærmest lydløs. Jeg irriterer meg lett for lyder. Har luftkjøling.

Jeg kan sette sammen pcen for deg hvis du bor i Osloområdet. Hjelpe med valg av komponenter ang. støy. mot en liten sum. Du har mer enn råd til det siden du overbudsjetterer latterlig :p

Men alienware er veldig bra, men det er som armani, du betaler mye for merket. Mye mer for pengene å gjøre det selv.

bor i hamar. takk for tilbudet ;)

tror jeg går for den alien pcen, blir ca 7500d uten skjerm.. er kanskje litt drøyt men men.

(litt komisk da jeg egentlig kun spiller bf2.. )

venter til fredag med bestilling, så bare å komme med flere tips :)

Endret av puffepuff
Lenke til kommentar

Stikk innom Digital Impuls her i Oslo (eller ring og spør etter Espen), så vil han garantert sette sammen en PC som er minst like bra som det Alienware kan by deg. Antagelig vil det bli noe rimeligere og...

Spiller også kun BF2 og klarer meg rimelig bra med oppsettet i signaturen.

ps. PC-monkey sitt oppsett er bra, men ville valgt et annet hovedkort. Muligens Foxconn Bloodrage eller EVGA X58.

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar

Overgittmode:

Er så ufattelig lei av folk som synes det er høl i huet å bruke 30k+ på en datamaskin. Hvis man har data som hobby er jo ikkje 30k+ så fryktelig mye i forhold til andre hobbyer (Les bil, modell fly etc)

Selv spiller jeg neste også bare battlefield 2 :woot:, og sasraidoppsettet mitt gjør at jeg alltid kommer først inn på banene i bf2 :mrgreen:.

Det er gøy å bruke penger på en hobby man brenner for (overklokking) :p

Støtter forslaget til Rob Halford med å stikke innom DigitalImpuls :)

Hvis du spiller ganske mye bf2, synes jeg det nesten er krav at du skal ha en ssd disk eller 2 for rask loading av baner. Dette synes jeg iallefall er litt viktig når man spiller en god del.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Han blåser 30K hvert år, men ok, det er ikke våre penger, så nok om det. Synes det er synd han bare gir opp på den forrige maskinen sin, som sikkert er veldig bra enda. Kanskje du kan overføre noen deler fra den til den nye. Ikke noe vits i å bare dumpe den fordi den BSODer.

Lenke til kommentar
Hvis du spiller ganske mye bf2, synes jeg det nesten er krav at du skal ha en ssd disk eller 2 for rask loading av baner. Dette synes jeg iallefall er litt viktig når man spiller en god del.

SSD disker er vel litt for nytt og dyrt til å kunne taes i bruk på et slikt oppsett. Jeg mener bare at når teknologien er på et "utviklings"stadium (vil jeg kalle det) er det kanskje best og vente. For øvrig er jo raptor diskene til WD et bra alternativ. Ekstremt rakse og relativ store.

Lenke til kommentar

Du kan jo eventuelt ta en titt på denne pcen. Den vil deg mer enn god nok ytelse i spill som BF2, CoD, Far Cry 2 og lignende :)

Edit: Siden budsjettet er såå stort så kan du like greit slenge på et HD 4870X2 og en 750w PSU av bra merke som f.eks Corsair.

Endret av Head-Hunter
Lenke til kommentar

SSD disker er vel litt for nytt og dyrt til å kunne taes i bruk på et slikt oppsett.

Ingen grunn til å vente med SSD. Fikk første disken nå i forbindelse med slippet av i7 965 Extreme og fungerer som bare det. Installerte Vista Ultimate på under 10 min og er ALLTID først ute på brettene i BF2. Tar ca 10 sek fra jeg starter spillet fra scratch til jeg er inne og ett brett lastes på ca. 6 sek første gang, deretter ca 3 sek.

Ellers enig i kommentarene her vedrørende andres bruk av penger; Angår ingen andre enn den som blar opp... :yes:

ps. skal vi teame opp en dag og spille litt sammen? Er med i 50Klicks og spiller fast der dersom dere er interesserte.

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar

Dette høres for meg ut som en som virkelig har penger, så kanskje 30k til og fra ikke betyr stort. Etter dagens valuta (USD) koster den AlienWare maskinen som han selv har lyst på omtrent 52k uten skjerm, så penger er nok ikke no problem for denne karen! ;)

Hvis han vil ha en AlienWare som han kan briefe med, så får han kjøpe en AlienWare da! :thumbup:

MVH

pcpcpc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...