Fumler Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hallo. Jess, asså jeg har gått 1. år elektro, 2. år IKT-servicefag og nå går jeg 3. år allmenn påbygning. Her har vi en slik "trist" matte som ikke er nok for å gå informatikk på f.eks NTNU. Det jeg da lurer på er, hvordan kan jeg få denne matten, altså R1/(S1+S2) ? Er jeg nødt til å kaste bort 1 år ved å gå privatskole som f.eks bjørknes, eller er det noen mulighet å få tatt matten sammen med førstegangstjenesten min i militæret? Eller om det er en mulighet å få tatt matten sammens med informatikk utover de 3 årene på høyskole? Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Finn en høgskole som har opptak til ingeniør via tre-terminordning. Det er også mange tråder her som tar opp alternative veier til ingeniørgrad som du kan sjekke ut. Lykke til. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei Jeg går også allm.påbygg, mens jeg samtidelig går R1(2MX) via HIST, som er nettbasert. Begynte med dette i januar, har eksamen i mai. Mye stoff på liten stund, ett kap i uka. Noe som er ganske forskjellig fra det vi lærer på 20timerskurset. Jeg har tenkt å gå noe som heter "drift av datasystemer". Dette kunne jeg visst søke på, og begynne med det til høsten, for jeg ville rekke den innen siste søking til høgskole. Lenke til kommentar
trondiz Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg går på høgskolen i Gjøvik. Vi hadde ett 4 Ukers sommerkurs for å få gode nok mattekunnskaper til semesteret startet. Må bestås. Tilsvarer 2 MX, vet ikke hva det er etter den nye matten. Lenke til kommentar
ashore Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Du kan ta de fagene du trenger som privatist. Eksamen før jul og sommeren. Påmeldingsfrist tidlig i vært semester. Koster noen hundre per eksamen. Ta kontakt med Voksenopplæringen i Forsvaret når du starter på rekruttskolen (de har garantert informasjonmøte for alle soldater). De ordner med oppmelding og dekker alle utgifter (du får også låne bøker). Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 For seint å melde seg på i de fleste fylker nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå